Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emelie
Hade helst burit i Ergon, men den är trasig.
Så om jag bär (o det gör jag :roll: ) så blir det Becon fast det är varmt o klibbigt om min rygg och Olivers mage.
Ergon är annars luftigare = Oliver sitter inte lika tätt inpå min rygg.
Användarens profilbild
Av millla
Jag har som sagt just fått hem en ny sjal som jag vill bära massor i, men det är en Hoppe Orginal och den är alldeles för varm för oss, både jag och dottern är varma av oss. Vi rinner bort bara av att titta åt sjalens håll när det är så här varmt.
Nu väntar jag hem en Gauze, hoppas den kommer att funka bättre för oss och kännas svalare, den fina Hoppen får vi spara till hösten. Men jag tror ändå inte att vi kommer att kunna sjala när temperaturen stiger upp över 25-gradersstrecket.
Användarens profilbild
Av Empy
Ja, jag bar Alve i ringsjalen igår.
Han somnade i bilen och var kinkig när vi skulle in på en affär.
Jag är så glad att jag kommer överens med ringsjalen, perfekt för en treåring! :D

Visst blev det varmt, även inne på en sval affär.
Han fick gå ner så fort han kände sig mogen för det. :wink:
Användarens profilbild
Av Bollen
busflickan skrev:Vi bär nog lika mycket (eller mer :shock: ) i värmen. Dottern gillar inte värmen alls och klagar mycket, men blir lugnare (men svettigare) när hon får vara nära oss. Helst av allt vill hon vara i sjalen för det är nämast och mysigast, min lilla tokstolle :hellu: :heart: Jag lider inte av värme, så för mej är det inget problem, men dottern är varmblodig av sej. Men så länge hon vill bli buren så bär jag gärna.
Så är det här också. Dottern kan inte somna i sovrummet för att det är för varmt, men somnar sjöblöt när jag bär henne. Myspys och för mig gör det inte så mycket att bli lite varm en stund.
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag har burit Tella en del i ringsjalen på stranden o även i Granaten på morgonen nån stund. Hon får dock sova i vagnen i skuggan.

Har tänkt bära i selen men det har inte blivit ännu :)
Användarens profilbild
Av amani
satt precis o funderade på att jag inte har burit så mycket senaste veckan, men dottern har inte "krävt" det utan varit så nöjd med att bara titta på allting från golvet, sen att det har varit så varmt, så då blir jag iaf lite lat att bära henne
Men det blir nog en del sjalande snart då vi ska åka till storstan, då ere nog jobbigare med vagn i värmen, både för dotter och mej hehe
Användarens profilbild
Av mimpen
Bär mest i sele de här riktigt varma dagarna. Annars försmäktar vi ju :)
Användarens profilbild
Av Pallas
Mina barn är födda i södra Kalifornien och vi barn från början. Det är mellan 30 och 40 grader i skuggan hela sommaren.

Med första barnet var det inget problem. Svettigt som tusan, men jag är värmetålig och sonen misstyckte inte. Tunna kläder i material som absorberade mycket utan att kännas blöta var skönt.

Andra barnet blev överhettat i trikåsjalen, så då sydde jag en ringsjal ett tunt, tunt tyg (gauze?), vilket funkade bra för honom.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Var ute och knatade runt här: http://www.pilane.com/ idag. Ingen vagnsterräng direkt, så det fick bli gåsen (och en himla massa solkräm på ben och armar). Det gick ju bra, men det är klart att det blir svettigt. Men vi gav faktiskt upp tidigare än vi tänkt, bl a med tanke på att det var så gassigt för Dante.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Har just inte så mycket val :hmm: Vi har just varit i fästingland i värsta värmen hittills och sjalen användes som bara den. Det bärjade redan i bilen på väg ner, bå blev den solskydd. Sedan blev den handduk, kjol och bärverktyg. (bärabarnsjal) vi hade inte vagnen med så sjalen var nödvändig om hon skulle sova nåt.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Visst gor vi det allt! Jag svettas som attan men lillplutten alskar varmen och trivs som fisk i vatten :wink:
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag rekommenderar backstrap i värmen, med en mjuk och gosig sjal. Kanske inte för så långa stunder i taget, men det är i alla fall inte lika varmt som omslutet på ryggen.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?