- lör jul 05, 2008 20:52
L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben
Idag var vi på födelsedagskalas hos syrran, en av kusinerna fyller 9 i dagarna. Och där kan man få höra en del
Svägerska till syrran: "Bär du henne fortfarande i sånadär tygtrasor?!"
Syrran: "bär du henne fortfarande????" "men är hon inte för tung nu?" och "är det inte dags att sluta bära på henne?"
Tråkigt nog var inte en annan av släktingarna närvarande
Hon hade en trikåsjal på lån från mig och använde den mycket när hennes skrutta var liten
Hade varit kul att prata med henne och höra hur hon tyckte det hade varit och vad hon bär i nu för sjalen har jag fått tillbaka
Sen tyckte dom att hon var blyg, konstigt när det är närmare 20 personer som hon aldrig (eller nästan aldrig) sett och de tror att det bara är att lyfta upp och gå iväg med barn
Nej mitt barn var inte med på den modellen....
Med på kalaset var också en tre månaders som las i vagnen för han var så sur och grinig
(ungen sa inte ett pip men pratade inte heller som vanligt, vilket inte jag tycker var så konstigt med tanke på hur många (okända) människor som var där) Vi var väldigt långt ifrån varandra i hur vi bemötte våra barn kunde jag konstatera.
Och naturligtvis så ville inte J sitta i sjalen, för även om hon var trött så ville hon ju leka
Typiskt
Satt dock (i sjalen) där när vi käkade mat sen och myste och åt lite 

Svägerska till syrran: "Bär du henne fortfarande i sånadär tygtrasor?!"
Syrran: "bär du henne fortfarande????" "men är hon inte för tung nu?" och "är det inte dags att sluta bära på henne?"
Tråkigt nog var inte en annan av släktingarna närvarande

Sen tyckte dom att hon var blyg, konstigt när det är närmare 20 personer som hon aldrig (eller nästan aldrig) sett och de tror att det bara är att lyfta upp och gå iväg med barn

Med på kalaset var också en tre månaders som las i vagnen för han var så sur och grinig

Och naturligtvis så ville inte J sitta i sjalen, för även om hon var trött så ville hon ju leka

L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben