Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zero.sara
Idag var vi på födelsedagskalas hos syrran, en av kusinerna fyller 9 i dagarna. Och där kan man få höra en del :roll:
Svägerska till syrran: "Bär du henne fortfarande i sånadär tygtrasor?!"
Syrran: "bär du henne fortfarande????" "men är hon inte för tung nu?" och "är det inte dags att sluta bära på henne?"

Tråkigt nog var inte en annan av släktingarna närvarande :( Hon hade en trikåsjal på lån från mig och använde den mycket när hennes skrutta var liten :) Hade varit kul att prata med henne och höra hur hon tyckte det hade varit och vad hon bär i nu för sjalen har jag fått tillbaka :)
Sen tyckte dom att hon var blyg, konstigt när det är närmare 20 personer som hon aldrig (eller nästan aldrig) sett och de tror att det bara är att lyfta upp och gå iväg med barn :roll: Nej mitt barn var inte med på den modellen....

Med på kalaset var också en tre månaders som las i vagnen för han var så sur och grinig :( (ungen sa inte ett pip men pratade inte heller som vanligt, vilket inte jag tycker var så konstigt med tanke på hur många (okända) människor som var där) Vi var väldigt långt ifrån varandra i hur vi bemötte våra barn kunde jag konstatera.

Och naturligtvis så ville inte J sitta i sjalen, för även om hon var trött så ville hon ju leka :P Typiskt :roll: Satt dock (i sjalen) där när vi käkade mat sen och myste och åt lite 8)
Användarens profilbild
Av mari_tres
zero.sara skrev:
Dyra trasor, du :Hahaa: själv brukar jag göra trasor av gamla utnötta lakan :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
mari_tres skrev:
zero.sara skrev:
Dyra trasor, du :Hahaa: själv brukar jag göra trasor av gamla utnötta lakan :wink:
Tänkte säga "ja du den här trasan går loss på över 1000 lappen" Men jag orkade inte lägga energi på det :lol: Huvudsaken är ju att jag trivs med mina val :) Men jag kan också tycka att vuxna människor (som hon) kan hålla inne med kommentarer när det inte berör dem över huvudtaget. Vi träffas ju bara vid födelsedagar i syrrans familj, aldrig annars. Eller så kanske det är just det det gör berör henne, får henne att fundera 8)
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Ibland får man lust att bara vara motvalls och säga något precis lika elakt och personligt tillbaka till sådana personer. "Jaså, du har fortfarande kvar de där fula jeansen?" "Vad modig du är som vågar gå ut när du ser ut sådär i håret!"

För mig är den typen av påhopp på ungefär samma plan, faktiskt. Men man ska väl inte sänka sig till den nivån, antar jag. Även om man vill :twisted:
Av Woodgroves
Har också fått kommentarer av det slaget från släkten. "Bär ni henne fortfarande??? Det är alldeles för tungt för dig nu, du måste sluta med det!" (Jag är 150 cm och väger ca 47 kg, dottern väger 10,5 kilo) Jag bär henne utan problem på ryggen (tyvärr känner jag av fogarna om jag bär längre stunder på magen numera).

Sen undrar samma släkting hur vi kan ha ett sånt tryggt barn som leker så bra själv!? Hur har ni lyckats med det? :roll:
Användarens profilbild
Av sabe
Har inte heller fått så mycket kommentarer. Sele kanske ändå inte sticker ut så mycket. Det ända är möjligen att min svägerska tyckte att det var onödigt att köpa Manducan eftersom vi kunde ha fått överta en helt ny "Babybjörn Active". Det är ju snällt av henne att tänka på oss (jo faktiskt det var i all välmening), men tror hon verkligen att det går att bära ett barn över 1 år i en sådan? :hmm:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Woodgroves skrev: Har också fått kommentarer av det slaget från släkten. "Bär ni henne fortfarande??? Det är alldeles för tungt för dig nu, du måste sluta med det!" (Jag är 150 cm och väger ca 47 kg, dottern väger 10,5 kilo) Jag bär henne utan problem på ryggen (tyvärr känner jag av fogarna om jag bär längre stunder på magen numera).

Sen undrar samma släkting hur vi kan ha ett sånt tryggt barn som leker så bra själv!? Hur har ni lyckats med det? :roll:
Ja det kan dom ju få undra
Brorsan började snacka om det en annan gång när det var kalas.. Då hoppade mormor/mamma in och sa att J är ju visst väldigt framåt och inte alls speciellt blyg och det beror nog på att hon är trygg med att hon får komma upp när hon vill :heart: Brorsan gav med sig och erkände att trots att han inte träffar J så ofta hade han ju fått mata henne en liten stund tidigare.. då var hon inte blyg :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Sara Berlekom skrev:Har inte heller fått så mycket kommentarer. Sele kanske ändå inte sticker ut så mycket. Det ända är möjligen att min svägerska tyckte att det var onödigt att köpa Manducan eftersom vi kunde ha fått överta en helt ny "Babybjörn Active". Det är ju snällt av henne att tänka på oss (jo faktiskt det var i all välmening), men tror hon verkligen att det går att bära ett barn över 1 år i en sådan? :hmm:
Det går kanske att få ner en ettåring men det ser hemskt roligt ut och jag kan inte tänka mig att det är speciellt bekvämt för vare sig barnet eller den som bär :lol:
Finns en tråd under bilder på sjalar och sjalbarn där babybjörnen figurerar :D
Användarens profilbild
Av sabe
zero.sara skrev:
Sara Berlekom skrev:Har inte heller fått så mycket kommentarer. Sele kanske ändå inte sticker ut så mycket. Det ända är möjligen att min svägerska tyckte att det var onödigt att köpa Manducan eftersom vi kunde ha fått överta en helt ny "Babybjörn Active". Det är ju snällt av henne att tänka på oss (jo faktiskt det var i all välmening), men tror hon verkligen att det går att bära ett barn över 1 år i en sådan? :hmm:
Det går kanske att få ner en ettåring men det ser hemskt roligt ut och jag kan inte tänka mig att det är speciellt bekvämt för vare sig barnet eller den som bär :lol:
Jo jag såg den tråden :D. Jag misstänker att hon tror att Active modellen är bättre än den klassiska eller också har hon inte tänkt alls. Hon tror väl att det är en bra sele helt enkelt och att den nog går att använda ett tag :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Sara Berlekom skrev:
zero.sara skrev:
Jo jag såg den tråden :D. Jag misstänker att hon tror att Active modellen är bättre än den klassiska eller också har hon inte tänkt alls. Hon tror väl att det är en bra sele helt enkelt och att den nog går att använda ett tag :hmm:
Hon kan ju få provbära själv en stund, först med BB och sedan med Manducan :lol:
Av eamane
Jag får oxå kommentarer nu för tiden. Dock kanske det till viss del beror på mitt tillstånd :roll: "Men bär du fortfarande?" "Du är ju gravid, då kan du väl inte bära?" "Men ska ni inte köpa syskonvagn nu när ni ska ha 2 småbarn?"
Jo jag bär fortfarande och syskonvagn kommer inte att inköpas här såvida jag inte får tvillingar nån gång... :roll:
Användarens profilbild
Av Fine
zero.sara skrev: "Bär du henne fortfarande i sånadär tygtrasor?!"
Tygtrasor!? Hmpf... Jag som kände mig lite förnärmad när vi visade vår nyinköpta Manduca, och fick höra att den verkade ju bättre än "ett sån´t där skynke" som vi hade när H var liten.
Jag brydde mig inte om att tala om att det finns ett helt gäng "såna där skynken" här hemma och att Lillebror naturligtvis fått eget "skynke".
Av Marina78
Från grannen idag : "Varför bära du henne alltid, har du inte råd att köpa vagn?"
:shock: :evil:
Användarens profilbild
Av pocahontas
Marina78 skrev:Från grannen idag : "Varför bära du henne alltid, har du inte råd att köpa vagn?"
Jag fick frågan häromdan från en granne; varför bär ni hela tiden, bojkottar ni barnvagnar?
:lol:
Användarens profilbild
Av zero.sara
pocahontas skrev:
Marina78 skrev:Från grannen idag : "Varför bära du henne alltid, har du inte råd att köpa vagn?"
Jag fick frågan häromdan från en granne; varför bär ni hela tiden, bojkottar ni barnvagnar?
:lol:
svar på fråga ett: jodå men varför ha en när barnet inte vill åka :roll:

Svar fråga två: Inte jag men mitt barn :D

:lol: :lol: :lol:

Fast numera kan jag ärligt erkänna att J kan tänka sig att åka vagn lite då och då. Bära funkar nästan jämt, men nu vill hon allra helst utforska världen på egna ben :heart:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?