- fre jun 13, 2008 21:15
Besök av familj med annan ettåring gjorde förstås att Dante hoppade över eftermiddagsvilan och var sååå trött framåt halv fem. Ingen bra idé om han somnar nu, tänkte jag vis av erfarenhet, då är han vaken hela kvällen. Men trött och grinig var han, och jag skulle laga mat.
Hmm, jag knyter upp honom på ryggen, tänkte jag. Han somnar ju aldrig på ryggen (eller okej, en gång på pappas rygg på skogspromenad, men aldrig hemma).
Jo, tjena. Tio minuter senare sov den lilla trollungen som en stock medan jag lagade mat. Och ytterligare en dimension av bärande öppnade sig. Jag hade ingen aning om hur mysigt och rofyllt det är att gå runt och greja hemma med en sovande unge på ryggen!
(Sedan somnade han faktistk som vanligt på kvällen i alla fall. Tröttis!)
Hmm, jag knyter upp honom på ryggen, tänkte jag. Han somnar ju aldrig på ryggen (eller okej, en gång på pappas rygg på skogspromenad, men aldrig hemma).
Jo, tjena. Tio minuter senare sov den lilla trollungen som en stock medan jag lagade mat. Och ytterligare en dimension av bärande öppnade sig. Jag hade ingen aning om hur mysigt och rofyllt det är att gå runt och greja hemma med en sovande unge på ryggen!

(Sedan somnade han faktistk som vanligt på kvällen i alla fall. Tröttis!)