Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
Besök av familj med annan ettåring gjorde förstås att Dante hoppade över eftermiddagsvilan och var sååå trött framåt halv fem. Ingen bra idé om han somnar nu, tänkte jag vis av erfarenhet, då är han vaken hela kvällen. Men trött och grinig var han, och jag skulle laga mat.
Hmm, jag knyter upp honom på ryggen, tänkte jag. Han somnar ju aldrig på ryggen (eller okej, en gång på pappas rygg på skogspromenad, men aldrig hemma).

Jo, tjena. Tio minuter senare sov den lilla trollungen som en stock medan jag lagade mat. Och ytterligare en dimension av bärande öppnade sig. Jag hade ingen aning om hur mysigt och rofyllt det är att gå runt och greja hemma med en sovande unge på ryggen! :heart: :loving:

(Sedan somnade han faktistk som vanligt på kvällen i alla fall. Tröttis!)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Mysigt! Skönt att det gick att somna bra ändå på kvällen :loving:
Användarens profilbild
Av mari_tres
:heart:
Användarens profilbild
Av november
Ja, visst är det underbart mysigt när det lilla huvudet slutligen dockar emot ens rygg och bebis snusar!! :heart:
Användarens profilbild
Av glis
nickedockan skrev:Ja, visst är det underbart mysigt när det lilla huvudet slutligen dockar emot ens rygg och bebis snusar!! :heart:
Dockar var ett bra uttryck! Vad jag älskar känslan.
Och så känner jag igen hur man strategiskt planerar för nästa lur, eller nästa mål mat eller vad det kan vara. Undrar hur det blir om man har flera barn? :shock:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Det är bland det mysigaste i hela världen!
Kan bara komma på en grej som är mysigare just nu och det är när de är pyttisar och sover på magen och man ser den där lilla slappa munnen och de lite rosaaktiga ögonlocken det rycker lite i då & då...
Underbart är vad det är!
Skriver hon som har en totalt sovvägrande bebis just nu..
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Han sover så sällan när jag bär honom över huvud taget numera, förresten. Jag använder sjal/mt för att söva honom men när han väl har somnat lägger jag alltid ner honom (dels är han tung att ha på magen, dels är han så stor nu att han helt enkelt är i vägen om man ska göra något). Hur som helst: Hoppas han gör så här fler gånger!

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?