Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag skulle nog inte börja bära på ryggen förrän barnet i stort sett kan sitta själv, utan stöd.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Skulle säga att det nog mer är beroende på hur säker man känner sig som bärare än på barnet ålder för om man kan knyta upp ett barn på ett säkert och bra sätt så vet jag inte om man kan sätta någon bestämd ålder egentligen! :-D

...sen skulle jag väl inte tipsa någon som aldrig burit på ryggen eller ens i sjal överhuvudtage tidigare att knyta upp sin spädis... lite stadga är helt klart att föredra! ;-)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Själv började jag knyta på ryggen när jag började känna mig säker i mitt knytande och liten började vara ganska stadig. (omkring 6 månader var hon när hon började uppskatta att bli knuten på ryggen)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bör kanske nämna att J är mitt första sjalbarn :D
Användarens profilbild
Av jag71
Mamasamueli skrev:Barn kan bäras på ryggen från att de är nyfödda, om bäraren vet hur man gör. ;) Mitt råd är att börja bära på ryggen när det känns bra för dig! :D
:iagree:
Av Abunai
Vi började nog bära på ryggen när Aksel var cirka 4 månader. Mest för att han var så förskräckligt tung, minns jag att jag tyckte. :lol:
Av Virvhult
Jag började när jag fick låna min första sjal och då var hon ca 4 månader. Hade jag haft en sjal tidigare hade jag haft henne på ryggen tidigare. När de är små är det viktigat att dra åt sjalen ordentligt. Mina första ryggknyt var med elastisk sjal.
Användarens profilbild
Av lisusanne
Ja, kan man knyta så att ryggen får ordentligt med stöd så går det ju bra. Håller med om att det inte är en nybörjarknytning, men man kan ju träna med en docka eller så.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?