Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Jag insåg idag när jag var ute och gick med skruttmuffinsen på ryggen och det började regna, att jag måste hitta på ett bättre sätt att hålla oss torra. Jag använder oftast paraply över mig och barn, men här blåser det nästan alltid när det regnar och det gör att paraplyet vränger sig. Det gör också att paraplyet nästan aldrig skyddar mig, eftersom jag måste vinkla det bakåt så att det täcker skruttmuffin, när jag bär honom på ryggen. Om det regnar snett då (och det gör det nästan jämt), är han förhållandevis torr och jag förhållandevis blöt. Funderar på att skaffa regnponcho, men de verkar knepiga att ta på om man inte har tvåmetersarmar. Hur gör ni när det regnar?
Användarens profilbild
Av november
tass, behöver också tips!
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har absolut inte paraply men det beror på att vi nästan blev träffade av blixten och jag inbillar mig att om vi haft paraply så hade det inte gått lika bra.
Jag köpte en regnponcho och den fungerade bra. Det var då tre små och med tre små så går maninte ut i regn.
Innan med bara Skrutt hade jag en såndär cykelregnkappa. Halsöppningne gick över både mig och Skrutt om han satt tillräckligt högt. Halsdragkedjan gick däremot inte att dra upp så lite blöt i halsen blev jag och även SKrutt som ju också hade öppet precis framför sig.
Användarens profilbild
Av emelie
Jag har en genomsynlig regnponcho från Åhlens.
Den var perfekt när man hade ett litet barn på magen.

Nu för tiden får han gå själv i egna regnkläder om vi är ute när det regnar. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Den där regnponchon som säljs hos sjalförsäljare är nog nästan omöjlig att få på sig själv på ryggen, öppningen för barnet är rätt trång. Och man måste ha någon som sätter på barnet luvan sedan också. Min dotter hatade den dessutom eftersom hon inte kunde ta ut armarna, hon fick klaustrofobi där inne.

Kanske du kan skaffa regnkläder till barnet, det är ju inte så himla kallt på sommaren, så då kanske lite regn inte är någon fara även om barnet inte är så gammalt.
Användarens profilbild
Av jag71
Helena skrev:Den där regnponchon som säljs hos sjalförsäljare är nog nästan omöjlig att få på sig själv på ryggen, öppningen för barnet är rätt trång. Och man måste ha någon som sätter på barnet luvan sedan också.
Det var en sån jag hade och jag tyckte inte att det var några problem.
Användarens profilbild
Av Helena
jag71 skrev:
Helena skrev:Den där regnponchon som säljs hos sjalförsäljare är nog nästan omöjlig att få på sig själv på ryggen, öppningen för barnet är rätt trång. Och man måste ha någon som sätter på barnet luvan sedan också.
Hur fick du på luvan själv då?
Användarens profilbild
Av jag71
Helena skrev:
jag71 skrev:
Hur fick du på luvan själv då?
Jag kommer inte ihåg. Det är över ett år sedan jag sålde den vidare. Och då jag inte använt den på ett halvår. Jag sålde den för att jag inte använde den för med tre små barn så går maninte ut i regn om maninte måste och då tog jag bil.
Kanske var det Skrutt själv som drog upp luvan :hmm: dvs jag vek upp ena sidan så han kom åt.
Av Ponyo
Jag har en sådan där sjalbarnsanpassad regnponcho, och trots att vi bara testat den en gång så är jag helnöjd. Ville tycktes tycka det var riktigt mysigt. MEN, jag bar på magen då.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?