Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Reality check - när bar jag senast egenligen?! Ja, jag menar, nuförtiden är dottern inte så värst intresserad av att bli buren längre. :purskis:

Kan man verkligen motivera att behålla sjalsamlingen när man inte använder sjalarna till mycket annat än att klappa lite och tänka på hur mysigt det var när det begav sig?! Ett tredje barn är helt uteslutet (fråga maken, han tvärvägrar och det tycks inte på något sätt förhandlingsbart :roll: ) så någon anledning att hålla på dem inför framtiden saknas.

Visserligen frågar jag dottern i tid och otid om hon inte vill åka sjal och hon är glatt med på det hela, men hon upptäcker snabbt att hon ska knytas in i den kloss inpå mamma, och hur det nu är har hon insett att då är det så svårt att springa och busa... Och storebror tycker att lillasyster ska bäras, men bara för att han vill åka i vagnen/slippa henne/av någon annan anledning få henne ur vägen. :blahblah:

Så - när ska man inse att verkligheten är att sjalbarnen inte sjalas?? Och hur bär man sig åt för att inse att man överlever att avyttra sjalbeståndet (för det gör man väl?)??
Användarens profilbild
Av Linnea
nej men alltså man spar på sjalarna för att man alltid hoppas på ett nytt knytte att knyta in 8)
Användarens profilbild
Av emelie
Jag tycker nog att jag behöver två lådor med bärdon.
Japp, så är det. Faktiskt.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Fast i vårt fall föredrar maken skilsmässa framför ett tredje barn (och han gick med knapp nöd med på en tvåa), så det är ett uteslutet alternativ.

Och här sitter jag med två långsjalar, en trikåsjal, en ringsjal och en ergo... Vakna upp, eller?! 8)
Senast redigerad av Lumlum den tor maj 15, 2008 19:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Men om ingen sålde sjalar så skulle ingen annan kunna köpa begagnade sjalar och då skulle vissa barn kanske inte bli sjalade för att deras föräldrar inte riktigt hade råd... Fast man behöver ju inte sälja ALLA sina sjalar.
Av fru sparv
Men hallå. Sjalar är inte heliga. Det är barnen som är heliga. Spara en nostalgisjal. Sälj resten och gör nåt kul för pengarna.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Omväxling förnöjer :D (har ägt 21 bärdon totalt och det är 6 kvar hemma)
Spara favoritsjalen/arna :)
Användarens profilbild
Av melon
Håller med de 3 senaste talarna, spara godingana för ev barnbarn! :wink:

Men här får du gärna hänga kvar, finns ju gott om folk här som inte bär så ofta/aldrig.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Uppdatering angående när jag bar senast... Samma dag jag skrev första inlägget kände jag att det var dags. Så jag tog sjalen med till dagis när det var dags för hämtning, och så knöt jag resolut upp ungen på ryggen. Hon var inte lika nöjd, utan vrålade - jag citerar -

"NEEEJ, MAMMA NEEEEEEJ! VILL INTE! NEEEEEER, MAMMA! VAGNEN! VAGNEN! NEEEEEEEEEJ! NEEEEEEEEEEEER!
. Detta uttalande upprepades mer än en gång...

Storleken på bokstäverna indikerar ljudnivån, och mer än en :shock: på den stackars sjalsuktande mamman med den ilskna dottern på ryggen. :oops: :roll:

Fast till mitt försvar får jag väl säga, att när hon lugnat ner sig lite kom hon på att det var rätt kul däruppe och hon såg rätt bra därifrån, så resten av vägen var hon hur nöjd som helst.

Kontentan är väl att det är faktiskt dags att sälja av lite, jag ska bara bestämma mig först. :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av andasdans
Mamasamueli skrev:Man kan inte sälja sjalar! :this: För:
1. Man kommer kanske få en ny bebis.
2. Den/de bebisar man har kommer kanske bli sjuka och kräkas. Då vill de bli sjalade, + att de kräks så att sjalarna blir smutsiga och alla sjalar går åt.
3. Det kan vara bra att införa sjalning på hemväg från dagiset (om man vanligtvis går/kör vagn) för då hinner barnet varva ner innan man är hemma.
4. Sjalar kan (och bör) användas som bordsdukar, gardiner, picknickfiltar mm när de inte används till att bära i.
5. Man ska låna ut sina sjalar till släkt och vänner som får barn.
6. En sjal bör ärvas av sjalbarnet så att det kan använda sjalen till sina egna barn.
7. En sjal bör användas och slitas för att så småningom sluta som lapptäcke till barnbarn/ barnbarnsbarn.
Äntligen, hela listan! :notes: Våga rör mina sjalar nu... :twisted:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?