Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Myrten
Kosmos skrev:okej jag ska erkänna 8)
Jag började sjala när min bebis var två månader. Jag höll på att sluta när han var två månader :? Blev helt galen på alla långa sjaländar jag höll på att trassla in mig i hela tiden.
Såg andra på träffar som bara svischade till det och så satt bebisen på magen/ryggen som en smäck. Det kommer jag aldrig klara tänkte jag :roll: men fortsatte ändå, vagnen var ju ännu krångligare att släpa med än vad det var att knyta sjalen :wink:
Nu är min skrutt snart 11 månader. Igår knöt jag upp honom i sjalen med en hand :shock: Han ville inte vara på golvet en sekund till och jag orkade inte höra skrik så det var det enda jag kunde göra. Hålla K mot kroppen med ena handen krångla upp sjalflätan med andra och sen vira sjalen runt oss med den fria handen. Ok det blev inte den mest lyckade knytningen, men den dög :vågen:
Idag utanför affären hade jag en mega trött sovande K i bilen, jag knöt upp honom utan att han vaknade. Handlade, satte tillbaka honom i bilstolen och jo han vaknade till men somnade om.
Så idag bultar mitt hjärta för mina sjalar :heart: :wink: Smart praktiskt och smidigt :D Så när nästa lilla bebis behagar dyka upp kommer jag vara så där proffsig som de där första människorna jag träffade i min sjalkarriär :wink:
Nu är jag fast 8)
Jag hoppas att jag så småningom hamnar där du befinner dig nu, det låter helt underbart och precis så som jag drömmer om att det ska bli med vår nummer två! Jag ska tänka på det du skrivit när jag (eventuellt) håller på att ge upp.
Användarens profilbild
Av Bina
Jag började sjala när min bebis var två månader. Jag höll på att sluta när han var två månader :? Blev helt galen på alla långa sjaländar jag höll på att trassla in mig i hela tiden.
Såg andra på träffar som bara svischade till det och så satt bebisen på magen/ryggen som en smäck. Det kommer jag aldrig klara tänkte jag :roll: men fortsatte ändå, vagnen var ju ännu krångligare att släpa med än vad det var att knyta sjalen :wink:
Nu är min skrutt snart 11 månader. Igår knöt jag upp honom i sjalen med en hand :shock: Han ville inte vara på golvet en sekund till och jag orkade inte höra skrik så det var det enda jag kunde göra. Hålla K mot kroppen med ena handen krångla upp sjalflätan med andra och sen vira sjalen runt oss med den fria handen. Ok det blev inte den mest lyckade knytningen, men den dög :vågen:
Idag utanför affären hade jag en mega trött sovande K i bilen, jag knöt upp honom utan att han vaknade. Handlade, satte tillbaka honom i bilstolen och jo han vaknade till men somnade om.
Så idag bultar mitt hjärta för mina sjalar :heart: :wink: Smart praktiskt och smidigt :D Så när nästa lilla bebis behagar dyka upp kommer jag vara så där proffsig som de där första människorna jag träffade i min sjalkarriär :wink:
Nu är jag fast 8)
:loving: vi gillar att du fastnade :heart: och vi gillar dig!
Användarens profilbild
Av tlillan
:loving:
Användarens profilbild
Av Elinea
Jag fastnade direkt faktiskt. Det är underbart med sjal :heart:

Enda nackdelen är att man bara vill ha fler och fler :lol:
Användarens profilbild
Av LillaG
Det är så härligt att känna att man har ett sjalbarn :vågen:

Isac var på Borås djurpark med pappan och morfarn igår. Jag fick maken att ta med becon iaf, om de inte hade några vagnar att hyra ut -
De hade skrindor, men den vägrade Isac åka i och ville bara sitta i Becon :loving:
(ja, förutom att gå själv då :wink: )
Användarens profilbild
Av MilanE
Så härligt!!
Jag är fortfarande i det läget att jag tycker att det är småbesvärligt :oops: Men det är ju så mysigt och praktiskt så jag vill inte riktigt ge upp (Tella är 5 mån). Bar henne ute i lekparken idag och oj vad hon (o jag) trivdes!!

Men sjal :twisted: är inte lätt att ha att göra med - jag vill ha ungefär ALLA sjalar som finns och maken FATTAR INTE varför man inte bara kan ha en?? :shock:
Användarens profilbild
Av november
Nu är jag fast 8)
Jag tänkte nästan precis samma sak idag!!!!! :shock: Jag hade sånt bekymmer med var jag skulle ha W när han var ny och jag skulle handla. Jag kunde ju liksom inte joxa med sjalen i en evighet utanför affären, ibland blev det babybjörn ist. Men nästa barn kommer ju att sitta som gjutet innanför en mysig trikåsjal!!

Och WOOW - en hand!!!!! Det har jag inte lyckats än.. ;)
Användarens profilbild
Av zingo
MilanE skrev:Så härligt!!
Jag är fortfarande i det läget att jag tycker att det är småbesvärligt :oops: Men det är ju så mysigt och praktiskt så jag vill inte riktigt ge upp (Tella är 5 mån). Bar henne ute i lekparken idag och oj vad hon (o jag) trivdes!!

Men sjal :twisted: är inte lätt att ha att göra med - jag vill ha ungefär ALLA sjalar som finns och maken FATTAR INTE varför man inte bara kan ha en?? :shock:
:this: Minst två är ett måste!! Det har sjal :twisted: talat om för mig! :lol:
Användarens profilbild
Av thanisa
Tänk vad man lär sig. Jag tyckte det verkade jobbigt och besvärligt att knyta upp barnen på ryggen. Det kommer jag aldrig kunna göra själv. Nu känns det helt naturligt och det går på nått sätt automatiskt, det är inte längre krångligt att knyta upp barn i sjalen.

Vad härligt att läsa ditt inlägg, för visst är det så att det brukar gå mycket smidigt efter ett tag och då är det enkelt med sjal.
Användarens profilbild
Av sparkler
Knöt du med EN hand?!! *Impad!*
visst är det härligt när man känner att det verkligen funkar och barnet njuter av sjalen. Jag glömer aldrig känslan när jag fick till ryggknytningen själv första gången. Alla andra kunde men jag trodde inte jag kunde lära mig. så en dag när jag stog och gjorde äpplemos :lol: och eleon vaknade lyckades jag få upp honom på ryggen, och han trivdes och somnade. :rock:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?