- mån maj 12, 2008 18:19
Kosmos skrev:okej jag ska erkännaJag hoppas att jag så småningom hamnar där du befinner dig nu, det låter helt underbart och precis så som jag drömmer om att det ska bli med vår nummer två! Jag ska tänka på det du skrivit när jag (eventuellt) håller på att ge upp.![]()
Jag började sjala när min bebis var två månader. Jag höll på att sluta när han var två månaderBlev helt galen på alla långa sjaländar jag höll på att trassla in mig i hela tiden.
Såg andra på träffar som bara svischade till det och så satt bebisen på magen/ryggen som en smäck. Det kommer jag aldrig klara tänkte jagmen fortsatte ändå, vagnen var ju ännu krångligare att släpa med än vad det var att knyta sjalen
Nu är min skrutt snart 11 månader. Igår knöt jag upp honom i sjalen med en handHan ville inte vara på golvet en sekund till och jag orkade inte höra skrik så det var det enda jag kunde göra. Hålla K mot kroppen med ena handen krångla upp sjalflätan med andra och sen vira sjalen runt oss med den fria handen. Ok det blev inte den mest lyckade knytningen, men den dög
![]()
Idag utanför affären hade jag en mega trött sovande K i bilen, jag knöt upp honom utan att han vaknade. Handlade, satte tillbaka honom i bilstolen och jo han vaknade till men somnade om.
Så idag bultar mitt hjärta för mina sjalar![]()
Smart praktiskt och smidigt
Så när nästa lilla bebis behagar dyka upp kommer jag vara så där proffsig som de där första människorna jag träffade i min sjalkarriär
Nu är jag fast
Lycklig mamma till: Elsa - juli 2006 och Lova - juni 2008