pocahontas skrev:tack för alla svar, det här forumet är verkligen super
Jag har en mameco och min son väger ca 5 g, inte någon direkt tyngd så klart. Min sambo bär mycket också, ska nog se om han kan bära lite extra i helgen så att jag kan vila ryggen mer. Men jag tror definintvt jag har knutit för löst, har varit lite rädd att det bli för tajt för bebis och har nog egenligen enbart fokuserat på att han sitter bra och inte hur det känns för mig... ska prova att knyta tajtare och tänka på att inte luta mig bakåt, mycket bra tips.
ska kika på vävda sjalar också, är de svårare att knyta rätt?
Vi har också en mam eco, och min man har burit ända fram tills nu i veckan, Dante väger nog 9 kg nu... Så tyngden borde du klara, däremot är det mindre stretch i en vävd och det kan bli lättare att slippa stunsen som det kan bli... Ang knytningen så är det ju lättare att släppa efter än att spänna, så prova knyta lite tajtare

Är den dessutom nytvättad så sträcker den ut sig flera decimeter (känns det som) så då måste man knyta väldigt hårt första gångerna.
Vävda sjalar är lättare att spänna och därmed få till det rätt, tycker jag. Men mam econ är ju väldigt stadig och jag har knutit med den som en vävd, alltså med smokingbandet innanför korset, och stoppa i bebisen innan du korsar, och sen spänna, korsa och knyta. Det kanske är lättare för dig att få till det så?