Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Hej!
Är helt utan kunskap på detta område, så jag tänkte kolla med experterna! :wink:
Har precis köpt en svindyr vagn, som jag kommer att använda mycket. Men eftersom min stora tjej fortfarande åker vagn så har jag funderat på en sjal. Har fastnat för ringsjal för jag tycker de är så fina! Men vad jag har förstått så är det ingen nybörjarsjal? Eftersom jag aldrig har burit i sjal, så har jag kan jag ju inte säga hur mycket eller hur ofta jag kommer använda den, men det kommer nog användas som ett komplement till vagnen, ifall vi är ute med alla barn. :D Eller om den stora åker vagn och den lilla ligger i sjal. Är orolig att jag inte kommer att använda en knytsjal, pga av just knytningen. Tips någon?
Användarens profilbild
Av camsch
Alltså, jag håller med Bissa - förutom att jag både har och använder ringsjal mycket.
Men den är bäst för snabb-bärning, och jag skulle absolut inte vilja ha det som enda sjal!

Det jag framförallt vill säga är att det SER svårare ut än vad det är med långsjal!
Jag hade aldrig ens sett någon annan använda en sjal innan jag läste mig till hur man knöt på internet - och efter några knytningar så är det inte ens svårt!

Jag har en "gås", en Calin Bleu Gauze som jag verkligen skulle slå ett slag för, framförallt nu i sommar. Den är väldigt lättknuten och sval, jag har faktiskt aldrig misslyckats med den! Avlastar bra och är snygg i mitt tycke. Och relativt billig, dessutom!
Har dock inte provat den på ryggen, och vad jag har hört är den inte riktigt lika bra där.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Jag är ju som sagt helt utan erfarenhet, men de jag tittat på är Ringo och Sino, heter de så? :oops: En ringsjal och en trikåsjal. Fastnade för ringsjal därför att de är så fina, och eftersom jag tror att det mest blir ett komplement till vagnen. Men de kostar ju en del, och jag vill ju använda den, men är rädd att jag blir "bekväm" om den måste knytas. Sen kan jag ju inte bära min stora tjej (om hon skulle vilja) i en trikåsjal. Var och kände på dem, och ringon var lite sträv i materialet, medans trikåsjalen var mjuk och go. Men det kanske ändras efter tvätt? Ja jag vet inte. Det är lika mycket djungel som med barnvagn hihi.
Av Sofie
tips 1; gå på en sjalträff och få testa långsjal och testa och knyta.
tips 2: absolut hellre ergonomisk sele eller mei tai än ringsjal till en så liten om du verkligen inte tror att du kommer orka lära dig att knyta.

Men jag gillar långsjal, så jag tycker du ska köpa en sval vävd långsjal som du kan ha till båda barnen och ge det ett försök, det är så suveränt!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?