Välkommen!
verre skrev:Hs Bobbo skrev:Passa på att sjala din lilla! Så slipper du ångra sen när du väl börjar, att du inte provade tidigare! Det gör nämligen jag... det är så mysigt med sjal och hade jag vetat det hade jag haft den med mig till BB!
det kunde varit jag som skrev det.. jag ångrar så, att jag inte visste om sjal redan på bb eller gärna innan.
jag hade velat "nyfödd"s myst med Adrian..
Instämmer med ovanstående!
Just en
trikåsjal är himla lätt att få till utan krångel efts tyget är stretchigt. Efter några gånger känns det ungefär lika krångligt som att ta på sig en ytterjacka...!
Vad gäller
bärsele från väldigt liten har jag ingen erfarenhet efts jag fortsatte med trikåsjalen tills V blev så tung att det blev svajigt, när han var ungefär ett halvår, då köpte vi först en Ergo men bytte till Patapum (mera avskalad, passade oss bättre). Hade en Tricot-Slen som räknas som en av de stadigare, tjockare. Det är samma ena som gör Tri-Cotti som du nämner. Har inte erfarenhet av dem men de har kasnek liet kortare "livstid"?
Det braiga med trikåsjalen är
variationsmöjligheterna. Knöt först "vagga" och sedan "omslutet kryss" och då kunde mn ju variera en hel del med att svepa in benen eller inte, dra tyg över hvudet när han sov som stöd elelr när man amamde i sjalen o s v.
Men vad gäller bärsele för småttingar så verkar folk gilla den nya
Manducan!
Efts man inte kan bära i trikåsjalen när de blir för tunga så är det många som har en trikåsjal liggandes - väntandes på ett ev syskon kanske. Så om du inte vill köpa på dig och sälja nytt eller begagnat så kanske du kan
låna av ngn sjalare i trakten? Min trikåsjal t ex i är just nu utlånad till en som har bf imorgon

Man sliter ju knappt på dem!
Se till att du får ha den i flera månader i s f - för med en nyfödd har man rätt så fullt upp och hur bra det än låter med sjal så kanske man ändå inte kommer igång å testar ordentligt första dagen eller ens veckan! Min blev liggandes länge - vilket jag i efterhand tycker var trist men men!
Lycka till och på återseende...
När du om ett halvår har en sjalgarderob på 10 bärdon liksom 
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"