Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag är helt novis på det här med sjalar, har bara burit i BB (till sonen tröttnade) och i Haglöfs bärstol (tills jag tröttnade, ca 30min). Nu ska vi resa bort i sommar och behöver transportera sonen utan vagn. Han är "stor" (gammal) men liten i kroppen. 5 år, 104cm o ca 14,5 kilo. Tror ni erfarna att jag skulle kunna bära honom? Kanske om jag övar lite innan? Det rör sig om kortare sträckor på kvällen, när vi ska gå hem. Finns det någon i närheten (mellersta skåne) som skulle kunna hjälpa mig att få prova?

Hälsningar från en ren nybörjare!
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag tror att du hade fixat det jättebra i en Ergo eller liknande. Det är inte så svårt och man orkar bära så stora barn en stund. Man får se dem som en vandringsryggsäck.
Användarens profilbild
Av April
Jag hade valt Manduca eller Beco, då de är lite längre i ryggen (över barnets rygg). Då du är "otränad" i dessa muskler, kanske du inte kan bära jättelänge - men jag tror att du kan bära betydligt längre än bara på höften.
I "vanliga fall" övar man ju upp musklerna från det att barnet är litet och sedan när de blir äldre och tyngre blir det ju lite "pö om pö". Det bästa är nog att testa en sele på en träff och se så att det fungerar för er!

Kram
Användarens profilbild
Av zingo
April skrev:Jag hade valt Manduca eller Beco, då de är lite längre i ryggen (över barnets rygg). Då du är "otränad" i dessa muskler, kanske du inte kan bära jättelänge - men jag tror att du kan bära betydligt längre än bara på höften.
I "vanliga fall" övar man ju upp musklerna från det att barnet är litet och sedan när de blir äldre och tyngre blir det ju lite "pö om pö". Det bästa är nog att testa en sele på en träff och se så att det fungerar för er!

Kram
:iagree:
Elflin skrev:Finns det någon i närheten (mellersta skåne) som skulle kunna hjälpa mig att få prova?
Välkommen!

Har inga erfarenheter ännu av att bära stora barn men det har och lär du få många tips om.

Tänkte bara tipsa om forumet SjalTräffar eller SjalAmbassadörer för att hitta folket i Skåne! Lägg in en blänkaer i SjalTräff om du inte hittar ngt själv?
Användarens profilbild
Av zink
BärsjalsTräffar:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=88600

Stehag! Eslöv! Lund! Höör! Landskrona! Helsingborg! Malmö!

BärsjalsAmbassadör

jag71 i Stehag utanför Eslöv

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=40495

"Nu bor vi i stehag (eller rättare sagt lite utanför) just nu så är det:

* tre hoppisar, (London 5.4 och en Narobi 2,5
och så en Florens (lila färgad) 4,6)
* mimmis krinklade (brun underbar sommarsjal),
* en amazonas antigua (stil),
* en baby bundler, breda modellen

... är det som finns i sjalgarderoben för tillfället. Och så några ringsjalar och selar som är gjorda av mig. Kan knyta både på magen och på rygg och så är jag väldigt duktigt på att bära två!

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?