Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Min lilla älskling är 5 månader, ca 8,5 kg. Kan man bära på rygg eller i vagga då?

OM det skulle gå, hur sjutton får jag dit honom i så fall?
Av anna m
Antingen snor du sjalen ganska tajt bakom ryggen och under armarna på honom och svänger upp över ena axeln med ett hårt tag om sjalen fram på bröstet. Eller så kan du ta tag under armarna på honom bakifrån och svänga över honom. Så har jag gjort jämt. Tror att det finns många sätt.
Användarens profilbild
Av glis
Till och med jag kan, sedan i helgen, så det är inte omöjligt. Med rygg altså.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Och det funkar även på en så liten som 5 månader?

Jag är helt "lost", har precis börjat bära i hemmasydd sjal...
Användarens profilbild
Av zingo
Annars sätter du honom mitt på sjalen i soffan sätter dig själv framför å drar upp honom på ryggen.
Användarens profilbild
Av bellisbella
anna m skrev:Antingen snor du sjalen ganska tajt bakom ryggen och under armarna på honom och svänger upp över ena axeln med ett hårt tag om sjalen fram på bröstet. Eller så kan du ta tag under armarna på honom bakifrån och svänga över honom. Så har jag gjort jämt. Tror att det finns många sätt.
Men tack! då kanske jag vågar prova ryggknyt när jag får igen min sjal! vilken knytning är bäst??
Användarens profilbild
Av zingo
Omslutet X tycker jag känns bäst. Fast omslutet innanför liksom.
Användarens profilbild
Av Be-Linda
bra med alla tips!
Användarens profilbild
Av Nira
Det är inte så dumt att börja öva i sängen. Då kan det liksom inte hända så mycket farligt om man skulle misslyckas :wink:

Men det går att lära sig, jag trodde inte det först, det kändes jätteosäkert och läskigt.
Nu har vi övat en del så nu är det ganska lätt att få upp honom men det är fortfarande lite lurigt att få knytningen bra, och jag har ändå haft en BRA lärare (Delfinen78 är en fena på ryggknyt)!

Rekommenderar sjalträff för att få tips och hjälp!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag tycker det har varit jättesvårt att öva i sängen, jag har föredragit att öva med en annan vuxen bredvid redo att ta emot om något skulle hända. Om jag var ensam brukade jag ställa mig på knä på ett täcke på golvet. Numera vågar jag faktiskt stå upp även om jag är själv ;)

Jag svingar (dvs tar under armarna/runt bröstet och lyfter barnet över min egen axel, finns fina bilder på det under knytinstruktionerna här på SB), eller så sätter jag bebis på höften och för över honom på ryggen den vägen medan jag lutar mig framåt. Det är klart enklast om man har en sele eller MT, sjal tycker jag är lite knepigt att få rätt på plats. På sistone har jag därför svept sjalen om bebis innan jag satt honom på ryggen.
Användarens profilbild
Av jag71
OM du går in och tittar på babyheavens sida så finns det en bildserie om hur man knyter upp tvillingar på ryggen. Där finns en bild när jag svingar lilla O upp på ryggen. Hon har nästan spikraka ben och så en blå sjal runt sig. SÅ har jag svingat ändå sen jag lärde miga tt bära på ryggen. Skrutt var runt 6 månader när han flyttades bak, dem små snuttorna har åkt på ryggen sen dem var runt 4 månader nånting.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag började bära båda mna på ryggen när de var runt 2 månader, huvudsaken är att de är hyfsat stadiga i nacken, och det tycker jag nog att M är. ;)

Vill du ha hjälp är det bara att hojta, så kan jag visa eller hjälpa till eller nåt. 8)
Användarens profilbild
Av glis
Jomen, min kis är inte fem månader än, och det gick, trots att jag var ensam hemma när jag övade. Jag lägger honom mitt på sjalen, skrynklar ihop den under rumpan på honom och svingar både honom och sjalen på en gång. Hittils har jag inte vägat göra det utan säng...
Användarens profilbild
Av emelie
zingo skrev:Annars sätter du honom mitt på sjalen i soffan sätter dig själv framför å drar upp honom på ryggen.
så gjorde jag när jag ryggsjalade.
Nu när det är sele/MT som gäller (om han går med på att selas öht alltså :roll: :( ) så sätter jag honom på höften o vrider honom bak på ryggen under armen, liksom.
men Oliver är ju ifs 2 år så han kan ju hjälpa till själv.

En helt OT grej: jag bar honom inkognito på höften för nån vecka sen o fick ett infall att släppa taget lite om honom. Gick bra. Släppte helt. Gick bra.
Han klämde åt med benen, höll i sig med båda händerna o balanserade sig själv där på höften. :shock: Jag vågade ifs inte mer än typ 5-6sek. sen la jag en arm runt honom igen, men iaf. Så gör ett sjalbarn. 8)
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag ska prova alla tips och se hur det går.

Får jag inte till det så säger jag till dig Zandrama. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?