Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jag har totalt ledsnat på min babybjörn!

Ska köpa en Beco som jag provat och förälskade mig i genast, men jar inte råd innan lön... Men då jag är i akut behov av bärredskap sydde jag en sjal av lakan! Dessvärre tycker jag att det blir "hårda kanter" mot sonens kinder, är det likadant med vävda sjalar?

Ett annat bekymmer är: Hur lägger jag ned honom i sängen utan att störa honom när han somnat?

Hm... Från att ha tyckt det sett märkligt ut med sjal, till att ha upptäckt denna helt nya värld, samt börjat bygga upp ett habegär av dessa vackra tingestar..... Skönt att man inte är mer än människa och kan ändra sig! :lol:
Av Tifflan
När jag lägger Dennis i sängen, efter att han somnat i becon (nu sitter han iofs oftast på ryggen, han är 8 månader) så öppnar jag bröstspännet. Därefter sätter jag mig långt ner på sängen och lutar mig snabbt bakåt så att han lägger sig. Lossar midjebältet och av med axelbanden.

Sedan brukar jag dra undan becon från under honom.

När han somnat fram brukar jag lossa bröstspännet, luta mig över sängen och lirka ur honom, han brukar inte vakna av det heller.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:app: Visst är det bra med sjal??

Hårda kanter säger du :hmm: Lite hårt blir det ju, men det beror ju lite på hur man knyter.. Om man knyter ovankanten lite lösare än underkanten så att säga, så blir det inte riktigt på samma sätt. Du kanske kan få knythjälp av någon mer tränad?

Och det här med att lägga ner är faktiskt lättast i en sele. Då kan det se ut såhär sen:
Bild

:wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Dom vävda sjalarna är inte hårda i kanterna (inte mina i alla fall) Och det är mysigt att bära i sjal :)
Beco låter bra

tips till att lägga ner i sängen : förvärm den med en vetekudde eller ha fårskinn eller liknande som blir varmt på en gång. Så blir det inte så stor värme skillnad att komma ner i sängen :)

Visst är det bra att man kan ändra sig
Användarens profilbild
Av zingo
Hållermed föregående talare! :)
Användarens profilbild
Av jag71
Jag måste ju säga att ajg förstår vad du menar med hårdare kanter. Jag tyckte också att det blev så men först efter att jag bytt ut min lakanssjal mot en "riktig"sjal insåg jag att kanterna varit lite hårda på lakanssjalen.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
För att få ner barnet från sjal tycker jag att det är bäst att ha knutet omslutet kryss (jag kom precis nyss upp efter att ha lagt min elvamånaders pojk). När han somnat i sjalen kan man utan att han vaknar till särskilt mycket knyta upp sjalen och ta bort kryssdelarna. Det är fortfarande lätt att hålla honom med en hand under rumpan så sitter han kvar på magen (jag lutar mig förmodligen lite bakåt så att han ligger kvar stadigt på min mage). Sen när sjalen bara är runt hans rygg så lägger jag ner honom med sjal fortfarande runt magen i sängen och det brukar inte vara något gny alls. Fast Björn är iofs sån som när han somnat så sover han ganska bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?