Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tootz
Jag väntar mitt första barn i början på juni och har hela tiden funderat på det här med sjal.. tja.. till å med innan jag blev gravid :D Jag vet att det är ett tag kvar men.. ändå.. Jag har en nackskada, så jag vill köpa mig en sjal som avlastar bra utan att det påverkar nacken för mycket.. Naturligtvis vill jag att den ska vara bekväm för både mig och "knodden" & gärna att den är lite nybörjarvänlig också... :wink:
Någon som har lite bra tips att komma med? :)
Användarens profilbild
Av 4ungar
en mysig trikåsjal :D
Användarens profilbild
Av emelie
Vanligtvis skulle jag på stört rekommendera en trikåsjal. Jättebra nybörjarsjal och jättebra nyföddsjal.
Jag kan inte minnas att min trikåsjal belastade nacken, jag kan inte minnas att den belastade eller tyngde nånstans faktiskt. :hmm:
Men jag vågar inte lova. :oops:

Jag hoppas det kommer funka för din nacke.

och varmt välkommen till Sjalbarn! :hello:
Användarens profilbild
Av Tootz
4ungar skrev:en mysig trikåsjal :D
Är det någon speciell "sort", eller vilken trikåsjal som helst?

Förlåt för kanske dumma frågor men.. frågar man inte får man inget veta :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
En långsjal av trikå att börja med - absolut! Vilket märke är väl sen mer en smaksak, men till sommaren vill du nog ha en som är sval tex Sino, Marimekko eller Bali Baby Stretch :wink:

Och lika bra att köpa nu, så hinner duu träna med gosedjur i förväg så du är ett knytproffs lagom till bebisen kommer :wink:

Ja, välkommen hit såklart med! Och grattis! :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tror att en lång trikåsjal passar bra. Efter lite övande på knytningen går det som en dans, sitter skönt och är nog det som avlastar bäst till att börja med. Väldans mysigt är det också :D
Det är bra att planera i god tid då behöver du inte göra mitt misstag :) Kollade på sjal men köpte ingen före J föddes utan det blev i panik när hon bara var nöjd om jag bar henne hela kvällarna och så skulle jag få två storasyskon i säng också :roll:
Användarens profilbild
Av emelie
Tootz skrev:

Kommer bebis i juni så välj en svalare sort, tex en Sino.
Jag fick barn på vintern o hade en Moby Wrap, men den hade jag nog inte haft sommartid, tyget är lite tjockare. Sinon är tunnare.
Användarens profilbild
Av glis
Jag tror som alla andra och är mycket nöjd med min sino (eller var, den står sig slätt nu när kisen väger 7½ kg)
Vad gäller nacken så tror jag att du skall vara extra nogrann med att sprida ut tyget över så stor del av ryggen som möjligt för att avlasta över stor yta, då borde risken för att du går och "gamar" med nacken minska.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Trikåsjalar är jättemysiga när man skall bära de allra minsta :heart: Samtidigt med tanke på din nacke skulle ett annat förslag vara en vävd bärsjal som ger dig bättre avlastning.

Det allra bästa är förstås om du har möjligheten att prova lite olika bärsjalar innan köp - och sedan välja den som du tycker är bäst just för dig 8)
Användarens profilbild
Av 4ungar
emelie skrev:
Tootz skrev:

Kommer bebis i juni så välj en svalare sort, tex en Sino.
Jag fick barn på vintern o hade en Moby Wrap, men den hade jag nog inte haft sommartid, tyget är lite tjockare. Sinon är tunnare.
japp skulle oxå rek. en sino eftersom du får en sommar baby :wink: pikka ruu (tror det stavas så) :roll: det finns en till tunn som jag inte kommer på nu.
Användarens profilbild
Av svas
Lycka till med bärandet! Och skulle det bli jobbigt med knytning så måste du bums ta kontakt med någon rutinerad sjalare så du får hjälp.
Av Woodgroves
Vi fick barn i juni 2007 och vår dotter "bodde" i sin Moby Wrap i sex veckor. Det var en underbar tid! *nostalgi* Min man började bära henne i Mobyn när hon 12 timmar gammal.

Hade köpt massor av fina kläder till henne men använda knappt några. Det blev bara på med en tygblöja och mössa och ner i Mobyn hela tiden.

Vi köpte vår svarta Moby hos www.edenbaby.se Jättebra service och snabb leverans.

Lycka till med sjalköpet!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
kajsa kavat skrev:Och lika bra att köpa nu, så hinner duu träna med gosedjur i förväg så du är ett knytproffs lagom till bebisen kommer :wink:
Och så att du kan ta med sjalen till BB och sjala din nyfödda redan där! :D (Jag ägde tyvärr ingen sjal då och jag avundas sååå er som haft sjal på BB!)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?