Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Shuna76
Nu bär jag i en Moby Wrap, men mest när vi är ute..Selen vill jag ha för att få något gjort här hemma överhuvudtaget..& för att det är mysigt förstås..Men jag kan inget om detta så jag tänkte fråga er sjal & selexperter..:)

Vilken skulle ni rekommendera rent "bärmässigt"? D.v.s om man bortser från det estetiska & fickor, tillbehör & dylikt? Jag är super sugen på en Beco Butterfly, men gör jag ett bra val? Eller betalar jag för "ingenting"? En Patapum är ju nästan en tredjedel i pris, men kke minst lika bra? Eller? Ska tillägga att jag är kort & kraftig, kommer mest att bära på ryggen..Hjälp snälla?! ;)
Användarens profilbild
Av emelie
Jag har både Ergo o Beco (4th)
och Becon sitter nog lite bättre på mig som är rätt liten både på längden o tvären.
Ergon har tjockare vaddering på axelbanden o det är svårare att dra åt dem lika tight som Becons om man är liten.
Ergon har lite lägre rygg än Becon.

Det som är bra med butterfly:en (fast jag har aldrig provat själv) är att den har en inre sele som man sätter det lilla barnet i först o sen sätter man på sig Beco+barn som en ryggsäck. så slipper man

Allra bäst är att gå på sjalträff eller på annat sätt få prova, så du har ngt att gå på.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är kort och rätt tunn på överkroppen. Jag har haft alla tre selarna. Ergon passade inte, axelbanden var aningens för långa, men ffa fick jag ont av spännet på midjebältet. Patapumen sitter som en smäck. Becon har jag inte direkt testat än eftersom Agnes är lite för liten för den och Albert inte vill bli buren längre, men det känns som att den passar bra. Eftersom jag har ett litet barn nu gillar jag den höga ryggen, men annars tror jag Patapumen är lika bra eller bättre.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Ett annat alternativ är att du kollar in Manducan som är ny hos de svenska återförsäljarna. För egen del så slår den alla tre (Ergo, Patapum (toddler som är den jag testat) och Beco 4th generation) när det handlar om bärkomfort. Den går i princip att använda från start genom ett inbyggt babyinsert för att minibebisar ska hamna i en bra position i selen, men även till större barn (har själv en 22-månaders). Den går också att justera längden på ryggen för att passa till både mindre och större barn.

Här är några trådar som jag skrivit längre kommentarer om Manducan och även med bilder som jämför de olika selarna:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=85022
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=85040
Användarens profilbild
Av Shuna76
Tack för tipset om Manducan! :) Nu står det mellan Beco butterfly & Manducan..kan ändå inte välja..:hmm: Jag får kke köpa båda..fast då får sambon spatt..*s* det är väl hyfsat andrahandsvärde på dessa så jag köper nog den ena & säljer den om jag inte gillar den. Men de verkar ju bra bägge..Usch för att fatta beslut! :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?