Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ninna76
Hej!

Jag har en liten skrutt på snart 4 månader som under dagarna endast kan sova i sjal. Han somnar på under en minut och sover gott i sjalen, men det blir inga långa lurar, utan högst 45 minuter. 3 stycken 45 minuter långa lurar om dagen, räcker det?
Var sover era småttingar på dagen? Jag har försökt att få honom att sova någon annanstans, för ibland behöver jag vara lite mer rörlig då jag har en 22 månaders att ta hand om, men inte lyckats. Jag har provat att söva honom i sjalen och sen lägga honom i sin säng, men han vaknar direkt.
Användarens profilbild
Av zingo
Du måste räkna med vad han sover på natten oxå.
Min stora sov nästan inget på dagarna men hela nätterna mellan 22-07.
Endel sover mer andra mindre så ä det bara!
Av Siri
Jag kan också tänka att min sover för lite på dagen, inte vad böckerna säger ialla fall alla gånger.Dock kan han sova så länge som 3 timmar i sjalen, men helst där och det är där han sover längst. Sover gott hela natten.

Hur sover din på natten?Verkar han må bra för övrigt?

Det är säkert så att det är lite olika och olika mycket sömn går i perioder, om det är så att han mår bra för övrigt vill säga.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Hur länge har han sovit i sjalen när du lägger ner honom? Är han verkligen i djupsömn, med armar och ben lealösa? Så att det inte är så att han precis har somnat, menar jag, då vaknar man ju lättare. Minst tio minuter brukar jag vänta om jag vill vara säker på att bebis verkligen inte kommer att vakna, men jag antar att det är olika för olika barn, och från gång till gång.
Användarens profilbild
Av asa
Jag kunde aldrig lägga ifrån mig L förens han var över ett halvår och då kunde han bara sova vidare i min famn. Nu när han är ett blir den sjal - famn 10 min - soffan brevid mig. Jag kan fortfarande inte gå ifrån, han vaknar på en gång. Å tro mig vad vi har försökt. Han sov nog också så lite vid den åldern(trots att han hade behövt mer :roll: ).

Såå, alla barn är nog olika, jag har inga förslag att ge förutom att prova lägga honom i famnen så att han vänjer sig med att han läggs ner och att gunget stannar men att du är kvar.

Håller med de föregående talarna. Sover han på nätterna osv?
Användarens profilbild
Av Ninna76
Tack för svaren! :heart:

Han nattsömn har på senaste tiden sett ut så här (tiderna är ungefärliga):
20:30-23:00 sover
23:00 äter ca 5 minuter
23:05-01:30 sover
01:30 äter ca 5 minuter
01:35-03:00 sover
03:00 vaknar och är väldans pigg, somnar efter 20 minuter (ammas till sömns)
03:20-06:00 sover
06:00 äter ca 5 minuter
06:05 somnar ibland om och sover en halvtimme/timme till, andra gånger vaknar han för dagen.

De gånger jag provat att lägga honom ifrån mig så har jag varit noga med att han är alldeles slapp i kroppen innan jag försökt, men han vaknar ändå. Visst skulle jag kunna testa att ha honom i famnen en stund och se om han sover vidare på så vis, men då blir jag ännu mindre rörlig, och jag behöver kunna vara fri att springa efter storebror. :roll: :lol:

Jo, han verkar ju må bra i övrigt. Han har en period på kvällen då han skriker, men jag vet inte om det är magen eller om det är trötthet eller något annat.
Användarens profilbild
Av Ninna76
zingo: När du skriver att din stora sov hela nätterna, menar du att han sov utan avbrott för amning?
Användarens profilbild
Av zingo
Hon vaknade en gång per natt å åt ( oftast ) 5 min å somnade om.
Hade några öknings perioder då hon åt några fler gånger ( inte många) men hon somnade alltid om fort.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?