Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
Easyn är så himla breeeeed! Jag får inte till det. Vart gör man av allt tyg!?
Av Zsarah
hur är det med vävd, har aldrig anv. sjal och tänkte prova trikå, men ser här att de flesta bytte till vävd då bebisen var lika gammal som min dotter är nu. Men kan man knyta en vävd sjal på morgonen och bara lyfta ur och in babyn utan att behöva binda om den?
Användarens profilbild
Av zandrama
Nej, det är knepigare, men å andra sidan tycker inte jag att man kan göra det med en trikå heller. :roll:
Av Aelia
Zsarah skrev:hur är det med vävd, har aldrig anv. sjal och tänkte prova trikå, men ser här att de flesta bytte till vävd då bebisen var lika gammal som min dotter är nu. Men kan man knyta en vävd sjal på morgonen och bara lyfta ur och in babyn utan att behöva binda om den?
Tyvärr inte. Alla är ju inte trikåmänniskor därför byter tidigt.
Av Aelia
Asia skrev:Easyn är så himla breeeeed! Jag får inte till det. Vart gör man av allt tyg!?
Du kan vika sjalen dubbelt på breden, enklare då :lol:
Användarens profilbild
Av Asia
Aelia skrev:
Asia skrev:Easyn är så himla breeeeed! Jag får inte till det. Vart gör man av allt tyg!?

:oops: jah...blir den inte för smal då istället? :oops:
Av Aelia
Asia skrev:
Aelia skrev:

:oops: jah...blir den inte för smal då istället? :oops:
nope :wink:
Av Zsarah
Helen skrev:Med vissa knytningar kan du ha en vävd sjal färdigknuten.
En tunnare vävd sjal passar jättebra från 3 mån och uppåt, men kan användas hela tiden.
vilken skulle du rekomendera till en nybörjare?:)
Användarens profilbild
Av emelie
Zsarah skrev:
Helen skrev:Med vissa knytningar kan du ha en vävd sjal färdigknuten.
En tunnare vävd sjal passar jättebra från 3 mån och uppåt, men kan användas hela tiden.
vilken skulle du rekomendera till en nybörjare?:)
Min första vävda var Bebina Stjärntecken.
Den är mjuk o smidig o jag började använda den när O. var fyra månader. Jag kunde ta i o ur utan att knyta om, men det tar inte lång tid att knyta upp lite o justera o dra till om det skulle behövas (jag behövde inte dra om hela sjalen).

Jag hade haft trikåsjal innan och Bebinan var perfekt att börja med som vävd sjal.
Stjärntecken är underbar o vrålsnygg. Finns bl.a. hos www.stellaris.se
Jag har en vattuman för både jag o barnen är det. :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag bär utan problem min fyramånaders niokilos bebis i bali baby stretch, men de andra tycker jag är lite för svajiga. så det beror på vilken trikåsjal det är helt enkelt.

vad gäller vävd sjal så tycker jag du ska välja en som du tycker är riktigt snygg :tumup:
Användarens profilbild
Av dagdrömmare
Jag bär dottern på snart 10kg i en tricot slen det är inte tungt om jag knyter henne högt upp och tight men däremot blir det lite svajigt om hon rör sig mycke.

Bar henne idag i ca 2h på stan och inte ont alls i axlar/rygg
Användarens profilbild
Av annalys
Cayenne skrev:..och jag har stort sett slutat med trikåsjal nu... Min lilla är 2 månader om ett par dagar och väger dryga 4 kg. Jag är helt enkelt ingen trikåmänniska......
Och jag hade ingen trikåerfarenhet, men nu börjar jag lära mig. :D
Jag bär dottern på snart 10kg i en tricot slen det är inte tungt om jag knyter henne högt upp och tight men däremot blir det lite svajigt om hon rör sig mycke.
:iagree:
Fast jag hade en Tricotti till David och bar inte jättemycket, men det var hans sprattel som gjorde det besvärligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?