Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Zsarah
jag har använt bärsele men eftersom båda jag och sambon har ryggproblem så kan vi inte ha på oss den en längre stund.

Nu till min fråga,vilken bärsjal rekomenderar ni?
Den ska vara lätt att knyta
Ergonomisk så att man inte blir trött i axlar/rygg
Ska passa båda en som är kort och en som är lång. (jag är 157cm och sambon 189cm)
Ska helst kunna amma i den/lätt att lyfta ur barnet utan att behöva binda om sjalen.

tacksam för svar.

Ja ska kanske tillägga att våran dotter är 2 månader. (men ganska stor och tung för sin ålder)

Jag har funderat på en trikåsjal, vad ska jag tänka på innan jag skaffar en sån?
Användarens profilbild
Av soffan
Har du provat en ergonomisk sele typ ergo, beco eller patapum??
Eller kanske en meitai,enkla att knyta och funkar att bära länge i.
Jag hade nog inte köpt en trikå till en tvåmånaders eftersom men inte kan ha dem så länge, de är skönast precis i början. Ska du ha en sjal så prova med en vävd.
Användarens profilbild
Av anna_eh
Vill du ha en sjal så köp en vävd sådan!

Jag kan annars varmt rekommendera både Ergo och Beco, båda ergonomiska selar! Mei tai är såklart också skön att bära i! Man kan behöva prova sig fram lite för att se vilken typ av bärdon som passar den bäst, mycket är ju smaksak.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
anna_eh skrev:Vill du ha en sjal så köp en vävd sådan!

Jag kan annars varmt rekommendera både Ergo och Beco, båda ergonomiska selar! Mei tai är såklart också skön att bära i! Man kan behöva prova sig fram lite för att se vilken typ av bärdon som passar den bäst, mycket är ju smaksak.

Lycka till!
:iagree:

Har ni ryggproblem är det nog bättre att satsa på en vävd sjal direkt. Liiite svårare att lära sig knyta kanske, men med lite envishet och beslutsamhet går det fint :wink:
Allra bäst är det om ni kunde gå på någon sjalträff eller så för att titta vad som finns innan ni bestämmer er. Kolla under Bärsjalsträffar här på forumet 8)
Användarens profilbild
Av zingo
Jag tycker du ska titta på Didymos, Hoppediz eller Storchewige sjalar de avlastar jättebra.
Det finns ju fler men de har störst sortiment.
Välj en som ni tycker om färgen på! Eller kolla på säljes här på SB.
Av Aelia
Om du vi slippa knyta köp en BBS trikå sjal. Den klarar av tyngre barn. Min dotter väger runt 8 kg nu och vi använder den varje dag
Av Zsarah
tack ska ni ha för tipsen, jag skulle vilja prova sjal eftersom jag tror det skulle passa oss bättre än en sele. Men är lite orolig för hur man ska lära sig knyta en:P Bor i finland och om det finns några sjalträffar här så går de antagligen på finska, och jag kan knappt någon finska:P
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Zsarah skrev:tack ska ni ha för tipsen, jag skulle vilja prova sjal eftersom jag tror det skulle passa oss bättre än en sele. Men är lite orolig för hur man ska lära sig knyta en:P Bor i finland och om det finns några sjalträffar här så går de antagligen på finska, och jag kan knappt någon finska:P
Klart det går, bara man bestämmer sig för att det ska gå :wink: Sjal är tusen gånger bättre än BabyBjörn och liknande :)
Användarens profilbild
Av Sarai
Klart att det går! Jag började med en vävd till vår nyfödde och lärde mig knyta efter instruktionshäfte, till på köpet på tyska som är ett språk jag inte kan. Första knytningen var nog ingen höjdare, men efter sisådär tionde gången började det bli lätt!
Jag gillade Hoppediz instruktionshäfte, eftersom det är väldigt utförligt. Det är kanske 10-15 bilder för något som jag i dag gör på 30 sekunder.. Hoppediz är för övrigt en stadig sjal att börja med till ett bra pris.
4,7 meter borde räcka till er båda, även om din sambo förmodligen får knuten på magen och kanske får knyta längst ut på ändarna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?