Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Koalan
Fick precis hem min Beco Carnival och älskar den! Fast sen har jag 2 frågor. :)

1. Hur fäster man huvan som hör till?

2. När man bär på magen, hur lyckas man knäppa spännet därbak?
Av Ponyo
Jag undrar också över fråga 1.

:D
Användarens profilbild
Av tinika
Huvudstödet sitter fast med kardborre i fickan, och sen fäster man banden framåt liksom.......... svårt att förklara.

Jag har spännet ganska högt upp då jag bär fam,och då når jag att knäppa det, sen kan jag dra ner det om det behövs.
Användarens profilbild
Av sus
Koalan skrev:2. När man bär på magen, hur lyckas man knäppa spännet därbak?
Det braiga med Becon, jämfört med Ergon coh patapum är att du inte behöver knäppa det där spännet. Jag korsar istället axelbanden på ryggen, tycker det är MYCKET skönare.

Men om du absolut vill bära som ergon så brukar jag förlänga axelbanden så mycket det går. Knäppa midjebältet och det lilla spännet. Sen trär jag in mitt huvud under det lilla spännet så det hamnar på ryggen. Nu har jag alltså på mig selen fast utna barn i. Sätt i barnet och spän sedan axelremmerna.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Koalan skrev:1. Hur fäster man huvan som hör till?
Luvan fäster man i kordborren som finns inuti fickan på ryggstädet. Sen drar man snören i överkanten på luvan längs med axelbanden och fäster hakarna i de d-ringar som sitter på remmen med bröstspännet (remmen mellan axelbanden). Och sen spänner man åt tills luvan ger det stöd som man behöver. Detta är inga problem om man bär på ryggen, om man bär på magen kan det kännas lite knepigt om man inte är vig. Då kan man istället dra snöret ett varv runt axelbandet innan man hakar fast haken runt huvsnöret och spänner åt. Blir inte lika stabilt som om man fäster i D-ringarna men oftast tillräckligt för ett mindre barn.
Enklast tycker jag är att knäppa midjebältet, knäpp ihop bröst/ryggspännet, dra ut så att axelremmarna är längre än vid bärning, trä remmen mellan axelbanden över huvudet. Sen toppar man i barnet upifrån och drar åt axelremmarna så det blir bekvämt och ev justerar höjden på remmen mellan.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Såg nu att sus hann svara med samma sak på fråga 2 medans jag skrev
och den här kommentaren blev naturligtvis bara en ursäkt för att få ytterligare ett inlägg i jakten på stjärnorna 8)
Av Tifflan
jag brukat putta fram öglorna som knäppet sitter i ända fram till ryggstödet, sätta på mig selen på magen, skjutsa iväg öglorna bak och sträcka händerna bakom nacken och knäppa knäppena helt enkelt. :lol:
Användarens profilbild
Av Lydia
jag sätter på midjebältet, i med barnet/på med axelremmarna men med axelremmarna "utspända", knäpper spännet och sätter det långt ner, drar sen åt axelremmarna.
Av Ponyo
sus skrev:
Det braiga med Becon, jämfört med Ergon coh patapum är att du inte behöver knäppa det där spännet. Jag korsar istället axelbanden på ryggen, tycker det är MYCKET skönare.
Åhhh, det måste jag testa!
Snälla Beco, dyk ned i brevlådan snart. :)
Av Gummi
1. Hur fäster man huvan som hör till?
I karborrebandet i fickan som de andra skrivit.

Jag flyttar spännbanden så högt upp som möjligt så att det sitter precis under nacken, då är det lätt att komma åt att spänna. :D
Användarens profilbild
Av Koalan
Då är jag med i matchen! Lyckades knäppa spännet men har inte testat att korsa banden än. :)
Av Gummi
:vågen:

Själv har jag inte lyckats få upp huvudstödet när jag bär på ryggen, höll på att vrida armarna ur led.. :oops: :lol:
Användarens profilbild
Av Koalan
Min sambos kommentar till mina fina Beco: Men vad i! Jag tänker inte gå omkring i den där! tror du att jag är nån hippie eller!?!
Det borde ju rättfärdiga ett till köp i nån mer diskret färg eller hur? :lol:
Användarens profilbild
Av Lydia
Koalan skrev:Min sambos kommentar till mina fina Beco: Men vad i! Jag tänker inte gå omkring i den där! tror du att jag är nån hippie eller!?!
Det borde ju rättfärdiga ett till köp i nån mer diskret färg eller hur? :lol:
:lol: Mats bär massor i min beco carneval. Han har lagt ner det där med att bry sig om färgerna så mkt, och becon är bärmässigt hans favvo just nu.
Användarens profilbild
Av Koalan
Ja man tycker ju att det inte sk aspela nå nroll men han kanske bara vill ha det att skylla på för att slippa, haha!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?