Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av janey
Fick en sele i present och har burit min son i den då och då. Men vill nu bära honom (14 mån) i sjal.
Inte för jämnan alltså men när man ska till affären eller tvättstugan eller om han är sjuk och lite extra mammig.
Han är ju som sagt över året nu men väger inte så mycket, 9 kg.
Fick ont i axlar om jag bar i selen en längre tid. Är det bättre med sjal då, fördelar tyngden bättre?
Men denna djungel av sjalar och knyt och ringar gör mig totalförvirrad. :?
Tips på vad som kan passa mig, en sjalnovis.... :wink:
Av eamane
Det finns ju ergonomiska selar för den som inte vill hålla på att knyta sjal men annars är vävd långsjal det bästa som finns :D Avlastar på ett helt annat sätt än en sele av typ bb.
Vart bor du? Kan rekommendera att du går på sjalträff eller träffar nån sjalbärare på tumanhand och får prova och lära dej knyta! Kolla under bärsjalsträffar och/eller bärsjalsambassadörer :D
Av Sofie
Vävd långsjal tycker jag är väldigt avlastande!
Ja, av de bra vävda långsjalarna så är det mest personlig smak och vilken man tycker är snyggast som avgör och då är det inte dumt att se dem live.
Storchenwiege, Didymos och Hoppediz räknas väl som de mest avlastande.

Personligen gillr jag min Didymos Elips bäst men drömmer om en Didymos India Smaragd, för färgen är så otroligt vacker, måste nog snart köpa en....
Användarens profilbild
Av Joffsan
Vad är det för sele du har?

Ibland kan det bli mycket bättre med lite justering av selen...men visst är det bättre med en sjal. Vi har inte burit så mycket i vävd sjal, mest bara provat, men ibland tycker jag nästan att trikåsjalen avlastar bättre än vår ERGO. Men du ska väl ha en vävd långsjal tycker jag...
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker att du ska försöka kolla under sjalträffar om det anordnas någon träff i närheten av där du bor.
För då kan du ju testa långsjal och även ergonomisk sele innan du köper något så kan du känna efter vad som skulle passa dig.
Och dessutom få lite bra tips och råd!
Av Gummi
Jag började med Mei Tai när jag var sugen på sjal men lite feg och osäker på det här med knytningarna. Nu gillade jag Mei Taien så mycket så det dröjde till nästa barn innan jag började med sjal "på riktigt".
Men Mei Tai är en bra grej att börja med för att vänja sig tycker jag. De avlastar nästan lika bra som en sjal och är lite enklare att handskas med för nybörjare. Sen när det blir för tungt med Mei Taien kan du sälja den vidare och köpa en riktig vävd långsjal. :D
Av janey
Tack för era råd.
Har en bekant som har Mei tai tror jag, så den ska jag ta och prova. Och har hittat en affär i närheten som säljer sjalar. Får gå dit och prova. kanske blir jag lika såld på sjalar som på tygblöjor. Det blir ett beroende, konstigt nog :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?