Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Jag svingar barn och sjal både vänt mot och ifrån mig, lite som det faller sig. Men oftare med barnet vänt mot mig och armarna korsade, tror att det är för att jag lärde mig så!
Användarens profilbild
Av diddeldi
Maerion skrev:Låt barnet stå eller sitta, lägg sjalen över axlarna på barnet, ta tag i axlarna med dina armar korsade och svinga upp! Det blir alltså samma rörelse som när du sveper om dig en "vanlig" sjal. :D

Så gör jag iaf, sorry om jag var övertydlig, men hellre det ;)
:iagree: så gör jag också. barnet är vänt mot mig från början.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag kör också med sving-metoden - funkar fint, även om den ser lite brutal ut när både jag och L har ytterkläder på oss (han halkigt reima) för då är det snarare ett stadigt tag i overallen som gäller, inte i själva barnet... :roll:

Sen varierar det lite, ibland så står han på golvet framför mig, vänd mot mig, när han var mindre halvsatt eller satt han ned, och nu på senare tid händer det att jag svingar upp honom från det att jag har ena foten uppe på en stol och han sitter på benet, liksom direkt från famnen mer eller mindre! :D

Testade också den där varianten när barnet sitter i en fåtölj eller liknande och man liksom dra upp barnet på ryggen med hjälp av sjalen några gånger när K var liten men fick inte till det - funkar kanske bättre med lite mindre och nättare barn? (mina har knäckt tio kilo där vid halvåret...)

Kan kanske tillägga att när storasyster vill åka sjal på ryggen så sätter jag mig på huk och så klättrar hon upp själv - funkar dåligt att svinga ett så stort barn! :wink:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
CrazyMagpie skrev: Kan kanske tillägga att när storasyster vill åka sjal på ryggen så sätter jag mig på huk och så klättrar hon upp själv - funkar dåligt att svinga ett så stort barn! :wink:
Jo, det har jag precis börjat med också - eftersom jag märkte att jag nästan börjat göra Karin illa eftersom man måste hålla så hårt när man svingar och hon börjat bli tyngre. Ända problemet är ju att så mycket av sjalen hamnar på marken, men den får helt enkelt åka tvättmaskin oftare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?