Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jessica
#6778
Jag har en stork på 4,6 m som jag älskar!
Men jag undrar om den är för kort. Om jag ska göra omslutet-x på magen så knyter jag med de allra yttersta ändarna annars räcker inte sjalen till. Jag uppfattar mig inte som speciellt stor ungefär 38 eller S,M på tröjor.
Jag har ju aldrig sett nån annan knyta sjal så jag kanske knyter alldeles för löst tänkte jag idag. För visst borde man kunna göra en sån knytning med knuten fram på en 4.6 meter sjal?

Jessica
Användarens profilbild
Av Anso
#6779
Hej!
Jag har en Storkis på 5,2 och när jag gör xomslut2 så får jag inte så mycket kvar jag heller.
Jag är 1,77 , 62 kg, strl 38.
Vore skoj att höra hur andra med 4,6 sjalar får till det med att knyta på magen.
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
#6789
Anso skrev:Hej!
Jag har en Storkis på 5,2 och när jag gör xomslut2 så får jag inte så mycket kvar jag heller.
Samma här! Jag är 1,73, 62 kg, strl 38.
Användarens profilbild
Av Helena
#6820
Ursprungligen var det nog inte tänkt att man skulle knyta på magen med en 4,6 sjal gissar jag. X-omslut är väl egentligen tänkt för att göra knuten på ryggen, så för den knytningen har du väl inte för kort sjal.

Men du har nog rätt i att det också beror på hur hårt man knyter. Sen beror det nog på hur stort ditt barn är, hur mycket kläder ni har på er.
Senast redigerad av Helena den fre jan 28, 2005 12:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
#6862
Jag knyter X-omslut mrd knuten fram, och precis som du har jag bara typ 10 cm över på varje ände av min 4,6 meter Stork. Men varför skulle man ha mer? :D Då hade ju ryggknytningarna blivit urjobbiga!
Användarens profilbild
Av Helena
#6887
Alven skrev:Jag knyter X-omslut mrd knuten fram, och precis som du har jag bara typ 10 cm över på varje ände av min 4,6 meter Stork. Men varför skulle man ha mer? :D Då hade ju ryggknytningarna blivit urjobbiga!
Jag tycker att det är skönt att ha lite extra, så att jag inte behöver vara orolig för att det kanske inte skulle gå, och sen tycker jag att det ser lite snyggare ut när ändarna hänger ner litegrand. Med en nytvättad sjal gissar jag att det dessutom blir svårt att knyta fram med en 4,6.
Fast jag vet ju inte om jag kan knyta fram med en 4,6, gissar att jag inte kan det. Fast det är ju sant att det blir lite bökigare med ryggknytningar med en 5,2 sjal, fast man vänjer sig.
Fast nu har jag ju en anledning att skaffa en Hoppediz, eftersom jag behöver en 4,6 sjal också.
Användarens profilbild
Av Helena
#6889
Alven skrev:Jag knyter X-omslut mrd knuten fram, och precis som du har jag bara typ 10 cm över på varje ände av min 4,6 meter Stork. Men varför skulle man ha mer? :D Då hade ju ryggknytningarna blivit urjobbiga!
Jag tycker att det är skönt att ha lite extra, så att jag inte behöver vara orolig för att det kanske inte skulle gå, och sen tycker jag att det ser lite snyggare ut när ändarna hänger ner litegrand. Med en nytvättad sjal gissar jag att det dessutom blir svårt att knyta fram med en 4,6.
Fast jag vet ju inte om jag kan knyta fram med en 4,6, gissar att jag inte kan det. Fast det är ju sant att det blir lite bökigare med ryggknytningar med en 5,2 sjal, fast man vänjer sig.
Fast nu har jag ju en anledning att skaffa en Hoppediz, eftersom jag behöver en 4,6 sjal också.

Visst får du rätt mycket över när du knyter x-omslut rygg också? Kanske det behövs en ny längd, 4,3 kanske :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
#6898
Helena skrev:visst får du rätt mycket över när du knyter x-omslut rygg också? Kanske det behövs en ny längd, 4,3 kanske :wink:
Tja, när jag knyter X-omslut rygg räcker ändarna till mitten av låren. Men det är för att jag alltid får en ände längre än den andra, och den drar jag inte igenom knuten så at blir en "Bära barn-knut" av det hela.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?