Didymos : Kortsjal & Långsjal (vävda) - Sida 4 • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tor nov 14, 2019 02:35

Didymos

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
0
Inga röster
2
2
2%
3
7
6%
4
26
23%
5
80
70%

Antal röster : 115

Inläggav Monique29 » ons apr 25, 2007 18:15

Klar 5:a
Mor till 2 skruttar :heart: 051009 och :heart: 090318Bild
Användarvisningsbild
Monique29
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav sagogrynet » ons apr 25, 2007 18:21

Didymos får högsta betyg av mig. Det är en jättemysig sjal! :heart:
Det enda jag inte tycker är super med den är att den längsta inte är speciellt lång efter tvätt... :roll:

Lägger till bild också..
Wellen Granat
Bild
Senast redigerad av sagogrynet sön maj 06, 2007 09:22, redigerad totalt 1 gång.
Mamma till två älskade ungar, Elsa (-06) och Minea (-09)

:heart: Bloggar om amning
Användarvisningsbild
sagogrynet
SjalInventarie
SjalInventarie

Re: Didymos

Inläggav elisabet » ons apr 25, 2007 18:22

April skrev:Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram

Ser ingen bild :cry:
Bild
MAMMA till älskade Rebecka :heart: född 20/3 -06 Hoppas få bära ännu ett underverk i; Didymos Elisa :heart:, svart Ergo NG, Hoppediz Lille ringsjal, hemsydd myskortsjal & famnen
Användarvisningsbild
elisabet
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Tooka » tor sep 06, 2007 09:31

Iris är en helt underbar skapelse. Hon är mjuk och otroligt följsam. Så lätt att knyta! Avlastar bra och är vacker :D . Det enda jag kan tycka är negativt med Didymos är priset och att det inte finns överdrivet många vackra färger. Men nog är hon prisvärd min Iris :wink: :lol: .
Tooka
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav sanna73 » lör sep 22, 2007 09:53

Av mig får en en 3:a. Jag önskar jag kunde ge högra för jag tyckte både min Iris och min Wellen brun var underbart vackra. Men tyvärr tycker jag inte alls om att bära med dem. De var mjuka och goa direkt ur kartongen och de avlastade bra, men de hårda kanterna som hela tiden skar in tog bort en stor del av glädjen. Så tyvärr, bara en trea :(
Stolt mamma till A 0608 Bild och H 0806 Bild
Användarvisningsbild
sanna73
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Jolin » ons mar 05, 2008 00:55

Har en siden indio och en jakob och älskar båda. indion är vansinnigt skön att bära i och mjuuuuuuuk redan direkt efter tvätt. Jakob är nyare och jag har inte riktigt hunnit bära in den än men den är mycket tunnare och luftigare än jag trodde. Den är även mjukare än jag trodde som ny men ändå ny. Jag gav diddy en femma men vet inte om det blivigt så om jag haft en randig, tycker att de känns lite stelare och en del grövre.

Bild
Bild
Senast redigerad av Jolin ons jun 24, 2009 23:00, redigerad totalt 2 gånger.
E 070727 :blahblah: O 081101 :tutte:
Användarvisningsbild
Jolin
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav zero.sara » fre mar 14, 2008 11:28

Vi älskar vår indio röd/vit stl 6 den är underbar :D

L dec-99 G okt-01 J april-07
Mina barn är stora så de bärs inte alls längre. Men nya bebisar på g och jag ska få äran att visa sjal och sele för dem.
Girasol 6:a och Indio 5:a finns kvar i sjalgarderoben

Användarvisningsbild
zero.sara
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav malinka » tis apr 08, 2008 10:34

Min didy nino petrol är en given 5:a.

Go och mjuk redan när jag tog den ur kartongen. Lättknuten och så otroligt snygg färg. Den sjalen ska jag bära mina barnbarn i.
Mamma till storkillen, 9803 och lillkillen, 0701

bär i:
ERGO NG camel, Didy Nino petrol, ACS natur
malinka
SjalVan
SjalVan

Inläggav glis » fre apr 11, 2008 16:48

Jag har en Till och jag har förstått att de kan vara lite stelare än de jaquardvävda. Jag tycker att färgerna är fina, kul med så många mönster att välja på. Nackdelen är priset, kantfållarna som är så smala att de blir lite vassa och så tycker jag att den känns lite smal, den är väl 10 cm smalare än Hoppen som är favoriten.
Kisen, född oktober 2007. Tösen, född juni 2011 Är hjälpmamma i amningshjälpen.
http://glisjox.wordpress.com/
Användarvisningsbild
glis
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Abunai » ons maj 28, 2008 15:33

Jag har haft min wellen sequoia i några dagar nu och det är den absolut bästa sjalen jag har haft! Använder endast den just nu och den avlastar super, mjuk och lättknuten och sval och vacker och alldeles alldeles underbar! Den får en 5:a av mig!

(har en iris också, den är lite tjockare, men även den är super!)
A & E & D
:heart: :heart: :heart:
Abunai
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav smedsboemma » tor aug 21, 2008 21:03

Nu har jag haft en Didymos Wellen granat i snart ett år och jag ger den en solklar 5:a!

+
mjuk och go
smidig
Mycket förlåtande vid knytning. Nästan hur jag än slarvknyter så fixar den liksom till det.
Mycket bra avlastning
Lagom bred
Fina färger

-
Den har lite klumpiga fållar tycker jag
När den var ny var den sträv och svår. Jag flätade, tvättade, strök den samt sov med den i sängen och efter ett tag så var den perfekt.
Dyr
BildMor till Tvillingar-02 och Enling-07
Användarvisningsbild
smedsboemma
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav hcvc » tor aug 21, 2008 21:55

Nej, jag tyckte inte alls om Wellen Granat. Det är den finaste sjal jag sett, men jag funkade inte alls ihop med den. Den var så stum vilket gav alldeles för dålig avlastning och gjorde den oförlåtande. Knytningen kändes alltid ojämnt fördelad mellan axlarna samt över den enskilda axeln och det gick heller inte att rätta till i efterhand. Fållarna skar in och det skar även in längs med sjalens bredd över axlarna. (Har sålt den vidare och köparen gillar den.) Kunde säkert ha blivit bättre med tiden, men det finns ju gott om andra sjalar, som jag upplever som sköna från start.
Att den är så vacker och kvalitetskänslan räddar upp den från en etta till en 2:a. :(

Tillägg I: Har nu också provat Lisa, som var bra, och Indio (bomull), kanske lite för stum för min smak och lite skära-in-varning? Tyvärr upplevde jag att fållarna skar in även på dessa. Man är väl Didy-person eller inte...
Tillägg II: Nu får jag ta tillbaka allt jag sagt om Wellen. Har köpt en begagnad Wellen (Thanisas Forest) och den är världens supersjal :heart: ! I nuläget en stark 4:a, men med lite användning till blir det nog en 5:a. Den är klart mindre stretchig än Ellevill Zara och randig Storchenwiege, men på ett positivt sätt, inte så där dött stum som den fabriksnya Granaten kändes. Och på den här skär inte fållarna in :shock: . Kontentan blir alltså köp Didymos, det är supersjalar, MEN köp dem begagnade och väl använda, om ni är kinkiga/ känsliga som jag...
Senast redigerad av hcvc sön nov 02, 2008 20:04, redigerad totalt 2 gånger.
H/04 :klappa: V/08

* Zara Candy * Indio Hibiscus * Wellen Granat * Ergo NG Svart/Cranberry *

________________________ tygblöjor :vågen: __________________________
Användarvisningsbild
hcvc
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav helst » tor sep 25, 2008 16:01

Jag har en begagnad Indiosom jag har anvànt kanske 10-15 gg. Den har fàtt en 4. Den ger jàttebra avlastning, men àr lite svàr att fà precis ràtt och skòn knytning (men jag àr nog ingen stjàrna heller :oops: ) Plus fòr fàrgen, skònhet och kvalitet, minus fòr priset!
Bild
helst
SjalFörtrollad
SjalFörtrollad

Inläggav Pétronille » fre okt 03, 2008 22:35

Nu har jag blivit med didy Iris och den är verkligen underbart vacker! :love:
Skön och mjuk och lättknuten, lagom snedskuren och lätt att hitta mittenmärket! Skön och mysig att bära i!

Det enda som hamnar på minus är att den är lite smal i jämförelse med andra sjalar, och därför lite svårare att få till över axlarna för avlastningen. Så den kunde vara liite bekvämare av det skälet. Och så är det ju lättare med olikfärgade långsidor vilket den inte har.
Men en stark fyra är det! :D
Bild
Pétronille
SjalInventarie
SjalInventarie

Inläggav Tivedstrollet » mån dec 08, 2008 20:41

Min wellen granat är den bästa sjal jag har haft. Tyvärr var den lite för kort, så jag har sålt den. Den var alldeles lagom elastisk. Inte alls så stum som Leo rouge som jag köpte för att ersätta den. Jag köpte den begagnad, så den var bra från början.
Edvins och Algots mamma
Användarvisningsbild
Tivedstrollet
SjalBeroende
SjalBeroende

FöregåendeNästa

Återgå till Kortsjal & Långsjal (vävda)