Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av June
#8927456
Jag skulle vilja ha lite tips på hur man lagar overaller som fått typ revor eller som slitits så att det är sprickor i tyget. Var jag köper och vad jag behöver. Jag skulle även vilja ha tips på hur jag enklast lagar en jacka som dottern haft så mycket i munnen så kragen är helt förstörd. Om det behövs bilder kan jag försöka plåta.
Av mly
#8927487
Finns färdiga laglappar att köpa, tror det är att föredra om du ska laga revor, de är i rätt material med.
Tror att dessa är av rätt modell, men jag är inte 100% säker, har aldrig lagt ytterkläder.
http://www.bibbistextil.se/webbshop/lag ... ar-3665463

Kragen förstår jag inte riktigt hur den är sönder...
Användarens profilbild
Av June
#8927777
mly skrev:Finns färdiga laglappar att köpa, tror det är att föredra om du ska laga revor, de är i rätt material med.
Tror att dessa är av rätt modell, men jag är inte 100% säker, har aldrig lagt ytterkläder.
http://www.bibbistextil.se/webbshop/lag ... ar-3665463

Kragen förstår jag inte riktigt hur den är sönder...
Tack för tipset om laglappar :D
Användarens profilbild
Av Shuna76
#8928304
Jag lagar revor där det inte fattas tyg med Liquisole. Det tätar jag skor med också om de spruckit runt sulan. Funkar bra. Annars är laglappar bra :D
Användarens profilbild
Av June
#8928337
Shuna76 skrev:Jag lagar revor där det inte fattas tyg med Liquisole. Det tätar jag skor med också om de spruckit runt sulan. Funkar bra. Annars är laglappar bra :D
Var köper jag Liquisole?
Användarens profilbild
Av mica
#8928499
TASS

Äldsta sonen rev upp sin rätt så nya overall i vintras.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#8937441
Liten varning bara - om du skulle få för dig att lappa med stryka-på-lappar, kolla då först att overallen faktistk tål så hög värme. Annars riskerar du att stå där med två hål istället för ett... :roll:

/vis av erfarenhet
Användarens profilbild
Av June
#8937467
CrazyMagpie skrev:Liten varning bara - om du skulle få för dig att lappa med stryka-på-lappar, kolla då först att overallen faktistk tål så hög värme. Annars riskerar du att stå där med två hål istället för ett... :roll:

/vis av erfarenhet
Tack för varningen.
Användarens profilbild
Av Shuna76
#8938232
June skrev:
Shuna76 skrev:Jag lagar revor där det inte fattas tyg med Liquisole. Det tätar jag skor med också om de spruckit runt sulan. Funkar bra. Annars är laglappar bra :D
Var köper jag Liquisole?

Clas Ohlson eller intersport brukar jag köpa på.
jag ska kanske tillägga att jag brukar handsy igen revan med täta stygn först & använder bara Liquisole för att täta. N hade en lite reva i sina skalbyxor som jag just lagat så & A hade lyckats slita loss halva yttersulan på sina höstskor & den limmade jag & tätade med Liquisole :) Nu funkar både skalbyxor & skor en säsong till :vågen:
Användarens profilbild
Av Asia
#9277674
puff. jag har två overaller jag vill laga. vad är bästa sättet? den ena har en eller några revor i rumpan medans den andra har hål i benet.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?