Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9555514
Det finns ju sådant på tub också. Sockstop, tror jag att ett märke heter. Finns i flera färger som man kan måla i valfria mönster.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9555734
Jag skulle behöva blockare till babysockor, men det hittar jag ingenstans. Jag vet att det är möjligt att göra själv, men jag vill hellre köpa färdiga.

Någon som vet var det finns?
#9555735
Fryle skrev:Jag skulle behöva blockare till babysockor, men det hittar jag ingenstans. Jag vet att det är möjligt att göra själv, men jag vill hellre köpa färdiga.

Någon som vet var det finns?
Jag har aldrig använt sockblockare, men kanske det kan vara värt att kolla på Etsy?
Här är en från USA, https://www.etsy.com/se-en/listing/7309 ... ck=1&cns=1

Här en från Polen, men just dessa kanske är för stora? https://www.etsy.com/se-en/listing/6721 ... ck=1&frs=1

Dessa finns i Ryssland, https://www.etsy.com/se-en/listing/7121 ... ns=1&col=1
Användarens profilbild
Av Fryle
#9555736
Tack CAKirre. Jag skulle vilja beställa från Sverige, eller åtminstone inom EU. När jag beställde fingervantsblockare på Etsy från Ukraina (eller var det Vitryssland? ) tillkom det ganska mycket avgift via posten, eller tull var det nog.
#9555737
Ja, det kan jag förstå. Jag gjorde sen en sök med försäljare inom EU och det finns några säljare där också, men jag hann inte kolla om de hade rätt storlek.
Det är ett lite trubbigt gallringsverktyg på Etsy ibland, tycker jag.

Dessa finns i UK och har ett bra pris tycker jag. https://www.etsy.com/se-en/listing/5984 ... ch_click=1
Av Ponyo
#9555738
Fryle skrev:Tack CAKirre. Jag skulle vilja beställa från Sverige, eller åtminstone inom EU. När jag beställde fingervantsblockare på Etsy från Ukraina (eller var det Vitryssland? ) tillkom det ganska mycket avgift via posten, eller tull var det nog.
Kolla med fröken fyrkant :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9555739
Ponyo skrev:
Fryle skrev:Tack CAKirre. Jag skulle vilja beställa från Sverige, eller åtminstone inom EU. När jag beställde fingervantsblockare på Etsy från Ukraina (eller var det Vitryssland? ) tillkom det ganska mycket avgift via posten, eller tull var det nog.
Kolla med fröken fyrkant :tumup:
Hon har inga i sortimentet men jag har via butiken Tant Hulda tipsat om att hon bör göra även i babystorlek.
#9555771
Jag söker stickbeskrivningar för barnvantar med likadan höger- och vänstervante och med indisk tumkil. Jag tycker det är så praktiskt om man stickar två åt gången på rundstickor att slippa hålla koll på vilken som är vilken. Förslag?
#9555795
Funderar på att byta ut lettlopi till ullcentrums 3-trådiga i en tröja , båda ska vara 200m på 100g. Men när man tittar på bilder ser ullcentrums tunnare ut. Nån som har använt båda som kan jämföra? Tycker ullcentrums lejongula är så fin!
Användarens profilbild
Av isbl
#9555817
BaraSara skrev:Jag söker stickbeskrivningar för barnvantar med likadan höger- och vänstervante och med indisk tumkil. Jag tycker det är så praktiskt om man stickar två åt gången på rundstickor att slippa hålla koll på vilken som är vilken. Förslag?
Vet inte vad indisk tumkil är, men Tincanknits har ett mönster där höger och vänster är samma, supersmidigt! Mönstret är dessutom anpassat för flera olika tjocklekar på garn, så det är ett riktigt universalmönster. Tror det heter The worlds simplest mittens eller något sånt, dessutom gratis!
#9555820
isbl skrev:
BaraSara skrev:Jag söker stickbeskrivningar för barnvantar med likadan höger- och vänstervante och med indisk tumkil. Jag tycker det är så praktiskt om man stickar två åt gången på rundstickor att slippa hålla koll på vilken som är vilken. Förslag?
Vet inte vad indisk tumkil är, men Tincanknits har ett mönster där höger och vänster är samma, supersmidigt! Mönstret är dessutom anpassat för flera olika tjocklekar på garn, så det är ett riktigt universalmönster. Tror det heter The worlds simplest mittens eller något sånt, dessutom gratis!
:tumup:
#9556141
Jag ska förlänga ärmarna på denna, fick bara tag på det blåa garnet. Hur skulle ni ha gjort? Förlänga med blått utanför det rosa, eller repa upp det rosa och förlänga det blåa partiet?
Tänkte förlänga en 3-4cm ungefär.
Bild
  • 1
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?