Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9554809
Jag har ett grangolv som är hårdvaxoljat i vitt. Nu har jag köpt furubänkskivor på Byggmax och tänkte skapa ett långt skrivbord/arbetsbord och tänkte testa att använda linoljevax för att efterlikna golvet så gott det går.

Är det någon som jobbat med linoljevax och har tips? Instruktionen verkar ju enkel men det återstår väl att se.

Jag har också idéer om att testa att använda linoljevax på en gammal lackad furubyrå. Osäker om det tar på en lackad yta. På målade ska det ju funka.

Har länge haft nån idé om harlequinmönster på ett Ivarskåp och har funderat på att kombinera äggoljetempera och linoljevax. Dessa idéer flödar men att uträtta nåt praktiskt gör trögt :roll:
#9555342
nrablajS skrev:Det var väldigt lätt och blev otroligt bra på bänkskivorna. :vågen: :tumup:
Tänkte precis säga att vi har det på våra köksbänkar och är riktigt nöjda! Från att ha behövt olja varje månad, till att nu hålla över ett år (vår enda arbetsbänk, slits HÅRT)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?