Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
#9555143
melon skrev:Hej :hello: Stickar ni på något nu för tiden?
Absolut! Jag har alltid något på gång, just nu ett par Steinmeier Socks.

Och jag följer dig på Ravelry, är alltid lika imponerad!
Användarens profilbild
Av melon
#9555177
Fryle skrev:
melon skrev:Hej :hello: Stickar ni på något nu för tiden?
Absolut! Jag har alltid något på gång, just nu ett par Steinmeier Socks.

Och jag följer dig på Ravelry, är alltid lika imponerad!
Aha, det måste jag nog kolla upp, inget jag känner igen.

Tack för de fina orden :rodna:
#9555183
melon skrev:Hej :hello: Stickar ni på något nu för tiden?
Måste bara berätta... gick in på din insta och tyckte jag kände igen dig, men fattade inte varför tills jag scrollade ner och såg att det var du som gjort koftan kuling! Det var det första mönstret jag köpte på ravelry!
Tyvärr har jag inte stickat den än för jag kan inte bestämma vilken färg jag vill sticka den i, så det har blivit 5 andra tröjor emellan. Men börjar kanske bli dags att ta tag i kuling, tycker den är så fin!
#9555198
melon skrev:Hej :hello: Stickar ni på något nu för tiden?
Absolut!
Har en period stickat handdukar och små väskor med olika ytstrukturer, lätt att ta med sig arbetet - funkar bra att göra annat samtidigt.

I somras blev det några par Leonore socks de blev fina men tog tid :shock:
Tänkte ge mig på Coffee Cantata av samma designer det blir en utmaning skulle jag tro.

På stickorna just nu är en av mössorna ur JennyPennys fantastiska bok - Fina Evelina, har påbörjat julklappar till jobbet.
Användarens profilbild
Av melon
#9555201
Emma-Lisa skrev:
melon skrev:Hej :hello: Stickar ni på något nu för tiden?
Måste bara berätta... gick in på din insta och tyckte jag kände igen dig, men fattade inte varför tills jag scrollade ner och såg att det var du som gjort koftan kuling! Det var det första mönstret jag köpte på ravelry!
Tyvärr har jag inte stickat den än för jag kan inte bestämma vilken färg jag vill sticka den i, så det har blivit 5 andra tröjor emellan. Men börjar kanske bli dags att ta tag i kuling, tycker den är så fin!
Nämen, så roligt :loving: Säg till om du börjar och fastnar någonstans!
#9555224
MuuM skrev:Just nu väver jag mest brickband. :loving:
Jag har en liten bandvävstol ståendes oanvänd sedan flera år :oops: En enkel modell som kan användas både till grind och brickor. Tyvärr var det en vävstugebekant som drog på en brickbandsvarp och sedan gick och blev dement (eller något annat skumt, vi har inte lyckats luska ut vad som hänt henne) innan hon berättat för mig hur jag ska vrida brickorna. Mönstret är "pussande fiskar".

Annars är det paus i mina försök att lära mig sticka, men jag tänkte beställa mer svärdsjö- och jämtlandsgarn så snart när kontot tillåter. Jag har ju sagt att jag ska sticka min första tröja snart (till sonen, tror det blir en modell från Petite Knit) och så vill alla ungar att jag ska sticka tumvantar åt dem :loving:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9555229
Kan någon hjälpa mig att göra ett stick- eller virkmönster av en logotyp?
Jag vet att det finns olika verktyg på nätet för detta, men jag är för korkad för att klara av det (har inte provat nu, men försökte med en annan logotyp för några år sedan och lyckades inte). Broderimönster (vanligt rutnät) går också. Men det finns rutnät vars mått motsvarar slätstickning, dvs rutorna är inte kvadratiska.

Det gäller denna:

Bild
#9555230
Fryle skrev:Kan någon hjälpa mig att göra ett stick- eller virkmönster av en logotyp?
Jag vet att det finns olika verktyg på nätet för detta, men jag är för korkad för att klara av det (har inte provat nu, men försökte med en annan logotyp för några år sedan och lyckades inte). Broderimönster (vanligt rutnät) går också. Men det finns rutnät vars mått motsvarar slätstickning, dvs rutorna är inte kvadratiska.

Det gäller denna:

Bild
Här finns en hemsida man kan göra om en bild till stickmönster
https://www.stitchfiddle.com/en/chart/create

Då kan man ladda in sin bild. Gissar att du behöver ange hur stort det ska bli och stickfasthet för garnet du vill använda
#9555231
Testade lite snabbt med din bild och det var plätt lätt. Testa igen :tumup: lyckas du inte får du pma din mail så kan jag hjälpa dej men behöver stickfasthet och stl på färdig logga isf.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9555232
telistant skrev:Testade lite snabbt med din bild och det var plätt lätt. Testa igen :tumup: lyckas du inte får du pma din mail så kan jag hjälpa dej men behöver stickfasthet och stl på färdig logga isf.
Tack!
Ska prova när jag sitter vid datorn. Jag hör av mig om det inte funkar. :tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
#9555272
funshine skrev:
MuuM skrev:Just nu väver jag mest brickband. :loving:
Spännande är du en reenactor eller använder du dem för moderna ändamål?
*googlar reenactor*

Jag gör det för att det är skoj. :mrgreen: Jag har nyckelband, hundkoppel, reflexband på min kappa... Och några som bara ligger och är fina!
  • 1
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 198

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?