Aktuellt datum och tid: tor mar 04, 2021 00:27
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Grodfen skrev:Köp ett ordentligt silikonfodral och ett skärmskydd i glas tänker jag. Plånboksfodral brukar inte vara det bästa stötskyddet.
Laddsladdar är värdelösa, går sönder jämt.
Mikaela skrev:Jag har skaffat ett sådant här https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skal-och-fodral/IC8PICRSG/gear4-d3o-piccadilly-iphone-x-fodral-rose-gold#. Det är rimligt stöttåligt och jag har tappat min ett antal gånger. Har även satt på ett glasskydd på framsidan. Jag skulle inte klara att ha ett fodral som är klumpigt, så jag förstår dottern.
bonusmamma skrev:Grodfen skrev:Köp ett ordentligt silikonfodral och ett skärmskydd i glas tänker jag. Plånboksfodral brukar inte vara det bästa stötskyddet.
Laddsladdar är värdelösa, går sönder jämt.Mikaela skrev:Jag har skaffat ett sådant här https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/skal-och-fodral/IC8PICRSG/gear4-d3o-piccadilly-iphone-x-fodral-rose-gold#. Det är rimligt stöttåligt och jag har tappat min ett antal gånger. Har även satt på ett glasskydd på framsidan. Jag skulle inte klara att ha ett fodral som är klumpigt, så jag förstår dottern.
Problemet är att dottern får en massa gamla mobilskal av sina kompisar hela tiden som hon byter mellan, så inget skal som vi köper till henne kommer sitta på särskilt länge...
Laddarsladdarna går sönder för att hon använder mobilen medan den laddar (så att sladden konstant viks). Vi har försökt förklara tusen gånger att det är därför laddarna går sönder, och att hon måste låta mobilen ligga och ladda i fred, men det går liksom inte in...
Mikaela skrev:
Det kanske är en deal att göra med henne, att sitter inte det stöttåliga skalet på, kommer hon inte att få någon ny telefon förrän om 2 år, då ni ändå förväntar er att ni behöver byta telefon.
SCSI skrev:Sätt på gorillaglas, sen kan hon väl köra vilket skal hon vill.
Och qi-laddare.
bonusmamma skrev:SCSI skrev:Sätt på gorillaglas, sen kan hon väl köra vilket skal hon vill.
Och qi-laddare.
Ska kolla upp och diskutera saken med sambon. Jag själv hade ett sånt glas på en tidigare mobil men tyckte inte riktigt om det![]()
Funderar också på om hon kommer använda en sån där laddare. Hon kommer nog bara ta ur sladden och sätta den i mobilen istället, eftersom hon brukar vilja filma och greja med mobilen.
bonusmamma skrev: Nån gång har hon bitit (!?) i mobilen så att skärmen har spruckit.
bonusmamma skrev:Hennes pappa och jag tänker att nästa gång mobilen går sönder (om det inte är inom en förväntad användningstid på ca 2 år) så köper vi en gammal hederlig mobil som går att ringa och sms:a ifrån (dvs utan touchscreen), vars batteri håller i en vecka. För det är ohållbart att köpa en ny mobil och 5 nya laddare i halvåret.
Mikaela skrev: Jag skulle inte klara att ha ett fodral som är klumpigt, så jag förstår dottern.
SCSI skrev:Sätt på gorillaglas, sen kan hon väl köra vilket skal hon vill.
Och qi-laddare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster