Aktuellt datum och tid: lör mar 06, 2021 02:19
Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia
Jos skrev:Hemskt illa av mamman att bete sig så som hon gjorde på skolan! Verkligen inte ett OK sätt att hantera situationen.
Men om jag vore i din sambos situation skulle jag undvika att ringa mamman för att hon ska prata med dottern, reda ut gräl eller liknande. Vid fungerande relationer - ett helt rimligt beteende, men så är ju inte fallet här. Jag tänker att mamman skulle kunna försöka använda allt sådant emot pappan (typ ”han är sämre med dottern och måste ringa mig för hjälp”).
Jos skrev:Men om jag vore i din sambos situation skulle jag undvika att ringa mamman för att hon ska prata med dottern, reda ut gräl eller liknande. Vid fungerande relationer - ett helt rimligt beteende, men så är ju inte fallet här. Jag tänker att mamman skulle kunna försöka använda allt sådant emot pappan (typ ”han är sämre med dottern och måste ringa mig för hjälp”).
Stark skrev:Har mamman ensam vårdnad? Om hon inte har det måste pappan skriva på flyttanmälan oavsett vad domen säger. Har han inte gjort det kontaktar Skatteverket pappan för att få hans underskrift/syn på det hela. Han kan då berätta vad som hänt sen domen och Skatteverket bör då inte flytta på barnet.
bonusmamma skrev:Det här måste väl ändå betraktas som någon form av härskarteknik?
bonusmamma skrev:(För övrigt har dottern haft X antal mobiltelefoner det senaste året redan, de håller i snitt några månader innan hon har förstört dem. Vi tycker inte att barnbidraget ska gå till en ny mobil överhuvudtaget eftersom hon inte kan hantera dem varsamt.)
zink skrev:bonusmamma skrev:(För övrigt har dottern haft X antal mobiltelefoner det senaste året redan, de håller i snitt några månader innan hon har förstört dem. Vi tycker inte att barnbidraget ska gå till en ny mobil överhuvudtaget eftersom hon inte kan hantera dem varsamt.)
Kan ni hjälpa henne på något sätt så att de inte går sönder? Gör sönder gör de oftast om de tappas. En del barn har sämre motorik. Det är dyrt med rejäla boxar men värt. En del barn däremot kastar saker när de blir arga, den box skyddar ju mot det också - men där vill ni nog gå till källan också och hjälpa henne tygla eller styra om känslorna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster