vad hände : Anonyma inlägg • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: ons nov 20, 2019 20:20

vad hände

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

vad hände

Inläggav eller » ons jan 23, 2019 17:31

nåt hände mellan mej och mannen för några veckor sen, förra gången vi hade sex. jag sover naken och låg på sidan som vanligt. för en gångs skull sov bebisen i sin säng istället för mellan oss och jag vaknar av att han buffar och grejar bakom mig och för in den. han penetrerar alltså mig och jag visade inte att jag vaknade. jag låg där i mörkret, var i chock eller nåt, han juckar och juckar och smeker mig också. jag säger inget. rör mig knappt. bara tar emot eller vad man ska säga och sen drar han sig ur och kommer nånstans, på en handduk eller sig själv kanske, går sen iväg mot badrummet. jag ligger kvar i samma ställning som innan, samma som jag somnade i och så som han tog för sig, gråter i tystnad och fattar ingenting. somnade dock rätt snabbt efter att han hade kommit tillbaka och lagt sig.

men nu känner jag ... vet inte ... irritation eller nåt för vad fan var det? hur tänkte han? så gör man väl inte?

det var senaste gången vi var intima. vi har inte ens pratat om vad som hände. jag vet att vi förr har blivit pilska på varann mitt i natten och börjat ha sex trots att vi sovit en stund men vi har alltid pratat eller skojat om det sen. nu var det som om jag aldrig var med, som om jag var en docka som han kunde gnugga av sig på.

när vi var nykära skojade vi (han) ibland om att det hade varit najs att bara stoppa in den och ligga när man var kåt, även om jag sov, och jag sa att det var klart han fick göra det. hmmm. ja det tycker jag inte längre vilket jag också sagt sen dess. men detta hände alltså ändå.

jag har liksom tappat all sug. min lust är på bottennivå sen förlossning och närhetsbehovet blir liksom mättat med bebis. sex är det sista jag tänker på (onanerar inte ens). vet inte vad jag vill ha sagt med detta. kanske bara skriva av mig.
eller

Re: vad hände

Inläggav Tivedstrollet » ons jan 23, 2019 19:53

Sex utan samtycke brukar väl kallas för våldtäkt? Och nej! Så respektlöst behandlar man inte sin partner.
Edvins och Algots mamma
Användarvisningsbild
Tivedstrollet
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav mandisg » ons jan 23, 2019 21:12

Nej så gör man inte. Och din reaktion visar att det var väldigt långt från ok tycker jag. Det är ju otroligt olika hur vi vill ha det i vårt sexliv men något som genererar sådana känslor är bara fel.
Mamma till L född -10, A född -12, L född -15 och matte till Porter :hund:
Användarvisningsbild
mandisg
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Marina » ons jan 23, 2019 21:57

Varit med om samma. Inte okej och att betrakta som ett sexuellt övergrepp. Baserat på hur det sen gick för mig råder jag dig att anteckna datum och vad han gjorde och hur du kände.

Jag tycker du ska konfrontera honom och vara tydlig med att du inte accepterar det.
/Marina med älskade V f.05 och underbara A f.10 http://mindrefett.blogspot.se
Användarvisningsbild
Marina
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Nina & lilla J » tor jan 24, 2019 09:56

Verkligen inte okej och fruktansvärt respektlöst.

Hur mår du? :heart:
Senast redigerad av Nina & lilla J tor jan 24, 2019 11:13, redigerad totalt 1 gång.
Stora lilla J -10 & efterlängtade S -17
Användarvisningsbild
Nina & lilla J
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav whatever » tor jan 24, 2019 10:55

Han utsatte dig för ett sexuellt övergrepp.

Du måste ingenting nu, men mitt råd skulle vara att du tar kontakt med någon som är kompetent på området och pratar om det innan du pratar med honom. Förövare, vilket han ju är nu, är som regel väldigt bra på att bortförklara sina brott och gärna göra så att den som fallit offer känner att den bara överdrivet eller missuppfattat, så det kan vara väldigt bra att redan ha stöd hos andra först.

Många varma tankar till dig.
whatever
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav CAKirre » tor jan 24, 2019 12:56

Jag håller med whatever, prata gärna med någon som du känner förtroende för innan du tar upp det hela med din man. Detta säger jag av egen erfarenhet från tidigare förhållande.
Du är inte ensam och det är inte okej. :heart:
Mamma till Tösen född feb -15
Kaninerna Salma dec -10 till juli -19 och August juni -11 till jan -19 :ljus:

Jag vill helst inte bli citerad.
Användarvisningsbild
CAKirre
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav SCSI » tor jan 24, 2019 14:19

Håller med alla ovanstående! Inte ok! Och fullkomligt normalt att inte ha fokus på sex när man har bäbis. Du tankar oxytocin ändå liksom. Det där är ju knappast nåt som befrämjar lusten framöver!
Förankra DIN upplevelse hos någon först, innan du tar upp det med mannen. Jag brukar bolla med min syster och ett par goda vänner för att liksom kolla av och få bekräftat att det inte bara är jag som är ute och cyklar. Som whatever säger, utan det stödet är det lätt att bli övertalad till att det inte var nåt att reagera över.
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav whatever » tor jan 24, 2019 14:49

Vänner kan vara bra men jag tänkte mer någon professionell person. Om du talar med en vän, var då mån om att välja en som har kunskap och insikt i frågor som dessa. Jag önskar dig allt väl :heart:
whatever
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav SCSI » tor jan 24, 2019 15:08

Bra poäng - jag är så van vid att ha folk med den kompetensen i min närhet.
J 2011 | bonus 2005
instagram
Användarvisningsbild
SCSI
SjalGuru
SjalGuru

Inläggav whatever » tor jan 24, 2019 15:26

SCSI skrev:Bra poäng - jag är så van vid att ha folk med den kompetensen i min närhet.

Jag är också välsignad med vänner av den sorten, men vet att alla inte är det och att det kan vara förödande. Samtidigt är tyvärr inte alla professionella kompetenta i detta heller, men det kan vara lättare att våga söka sig till en ny professionell person än att kunna hålla distans till vad en på området inkompetent, men annars fin, vän säger.
whatever
SjalNovis
SjalNovis

Inläggav eller » sön jan 27, 2019 01:18

nu har jag berättat för min närmsta vän som direkt sade att det inte var okej, att hon förstod att jag var chockad och inte gjorde något medan det pågick, att det var ett övergrepp.

känns så konstigt att tänka det ... men i min värld är det en våldtäkt ... och där brakar det liksom ihop i mina tankar. för ja. det trodde jag väl aldrig. eller nåt. svårt att sätta ord på det.

och nej vi har varken pratat om vad som skedde eller om sex överhuvudtaget vilket är ovanligt för oss. annars brukar vi ta upp ämnet om det har dröjt ett tag mellan gångerna eller "tagit tag" i det fysiska. jag undviker all beröring sen dess och är faktiskt lite förvånad över att han inte har undrat varför. i vanliga fall är vi mycket fysiska, hånglar, kelar, myser i soffan, ligger vanligtvis varje eller varannan dag med varann.
eller

Inläggav CAKirre » tor jan 31, 2019 13:46

Tänker på dig och undrar hur du har det. :heart:
Har du lyckats komma på hur du vill göra med det?

Ska du anmäla, konfrontera, ignorera, eller något annat?

Jag förstår att det inte någon lätt sits. :heart:
Mamma till Tösen född feb -15
Kaninerna Salma dec -10 till juli -19 och August juni -11 till jan -19 :ljus:

Jag vill helst inte bli citerad.
Användarvisningsbild
CAKirre
SjalGalning
SjalGalning

Återgå till Anonyma inlägg