Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9545198
Har ni något bra tips på en enkel barnkofta med knappar? Har en vän som jag har lovat att hjälpa att lära sig sticka lite mer och hon är lite sugen på att försöka sig på en barnkofta (typ storlek 92/98.)
Jag personligen tycker om när man stickar allt i ett, så att säga, men jag vet inte riktigt om det anses svårare? :hmm:

Någon med bra tips?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9545895
CAKirre skrev:Har ni något bra tips på en enkel barnkofta med knappar? Har en vän som jag har lovat att hjälpa att lära sig sticka lite mer och hon är lite sugen på att försöka sig på en barnkofta (typ storlek 92/98.)
Jag personligen tycker om när man stickar allt i ett, så att säga, men jag vet inte riktigt om det anses svårare? :hmm:

Någon med bra tips?
Jag gillar också allt-i-ett, men det kanske kan vara svårare för en nybörjare?

Bättre då att börja med bakstycket, sticka uppåt, lägga ut för ärmar och fortsätta framåt, sticka höger och vänster framstycke var för sig. Det finns en ganska enkel beskrivning på en sådan i boken "Sparat".

Bild
#9545902
Fryle skrev:Någon som provat Addi Crasy trio?
Jag har beställt st 2,5 mm.

Bild
Är de mjuka på mitten, som en rundsticka? Ser roliga ut men vad blir den praktiska skillnaden mot rundsticka och magic lopp? Smidigare skarv vid två färger kanske.

Hör gärna recension sen :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9545905
Ja, de är mjuka på mitten har jag förstått det som. Och vinsten är väl att slippa dra kabel som vid Magic loop och slippa fyra stickor som vid strumpstickor.

Återkommer när de kommit hem och jag provat dem :tumup: .
Användarens profilbild
Av isbl
#9545973
Fryle skrev:Ja, de är mjuka på mitten har jag förstått det som. Och vinsten är väl att slippa dra kabel som vid Magic loop och slippa fyra stickor som vid strumpstickor.

Återkommer när de kommit hem och jag provat dem :tumup: .
Jag har provat såna! Ingen wowupplevelse, fattade inte riktigt poängen, men så har jag svårt för strumpstickor och älskar magic loop, så är kanske inte rätt målgrupp. Kanske tar ett tag att få in rätt teknik för att det ska flyta smidigt?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9545975
isbl skrev:
Fryle skrev:Ja, de är mjuka på mitten har jag förstått det som. Och vinsten är väl att slippa dra kabel som vid Magic loop och slippa fyra stickor som vid strumpstickor.

Återkommer när de kommit hem och jag provat dem :tumup: .
Jag har provat såna! Ingen wowupplevelse, fattade inte riktigt poängen, men så har jag svårt för strumpstickor och älskar magic loop, så är kanske inte rätt målgrupp. Kanske tar ett tag att få in rätt teknik för att det ska flyta smidigt?
Jag ska prova. Återkommer med vad jag tycker om dem.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9545976
Jag försöker få lite liv i SB-gruppen på Ravelry, fler som är på?

Mest saknar jag en trevlig svenskspråkig grupp där, hänger huvudsakligen i tyska och engelska grupper.
#9545981
Fryle skrev:Jag försöker få lite liv i SB-gruppen på Ravelry, fler som är på?

Mest saknar jag en trevlig svenskspråkig grupp där, hänger huvudsakligen i tyska och engelska grupper.
OK, ska se om jag hittar dit :-)
Användarens profilbild
Av Fryle
#9545982
Amaltea skrev:
Fryle skrev:Jag försöker få lite liv i SB-gruppen på Ravelry, fler som är på?

Mest saknar jag en trevlig svenskspråkig grupp där, hänger huvudsakligen i tyska och engelska grupper.
OK, ska se om jag hittar dit :-)
Om du inte hittar gruppen så kan du söka upp mig (samma nick) och via mig hitta gruppen. :D
Användarens profilbild
Av isbl
#9545985
Fryle skrev:
Amaltea skrev:
Fryle skrev:Jag försöker få lite liv i SB-gruppen på Ravelry, fler som är på?

Mest saknar jag en trevlig svenskspråkig grupp där, hänger huvudsakligen i tyska och engelska grupper.
OK, ska se om jag hittar dit :-)
Om du inte hittar gruppen så kan du söka upp mig (samma nick) och via mig hitta gruppen. :D
Är dålig på forumdelen av Ravelry, men är ju med i gruppen i alla fall, så kan också göra ett försök!
#9546042
Jag har inte förstått mig på Ravelryforumdelen funkar... Har flera gånger även tänkt att jag ska lägga upp alla projekt och arbeten som jag gör där också, men glömmer alltid bort det när jag är färdig med dem... :roll:

Skulle dock behöva lite råd från andra stickande...
Jag stickade Owls tidigare i somras, men känner nu att den gärna drar upp sig så den känns kort i ärm och nederkant. Har lite garn kvar i samma färg/bad, men är inte säker på om det räcker, så jag funderar på om jag ska pröva att lägga in en annan färg jag har i samma garnkvalitet. Frågan är ju då var jag ska lägga in det garnet, om de ens passar ihop.
Kan tänka mig att repa upp och sticka.om.

Bild
#9546043
isbl skrev:
Fryle skrev:
Amaltea skrev:
Fryle skrev:Jag försöker få lite liv i SB-gruppen på Ravelry, fler som är på?

Mest saknar jag en trevlig svenskspråkig grupp där, hänger huvudsakligen i tyska och engelska grupper.
OK, ska se om jag hittar dit :-)
Om du inte hittar gruppen så kan du söka upp mig (samma nick) och via mig hitta gruppen. :D
Är dålig på forumdelen av Ravelry, men är ju med i gruppen i alla fall, så kan också göra ett försök!
Jag finns där och har åkt på ett stickskov. Är periodare när det gäller stickning. Kom dock av mig lite när jag åkte på en jobbig förkylning
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 198

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?