Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av BaraSara
#9545186
Sonen vill ha en ny halloweendräkt. Vi säger att han kan använda skelettdräkten från förra året men han "gillar inte skelett". Alltid lika förstående och kompromissvillig har han dock kommit på att han kan tänka sig att avstå en ny dräkt :roll: om vi istället gör en stor, luden spindel åt honom som kan sitta på hans axel. Jag har inga idéer om hur jag ska göra en sådan. Har inget Panduro i närheten, annars hade jag nog börjat med att botanisera där. Några förslag?
Användarens profilbild
Av zink
#9545188
Jag gjorde en stor luden spindel en halloween och det utan att vara noga, det var i sista stund.

Ska se om jag hittar igen den å kan fota och tills dess minnas och beskriva.

På Ohlssons tyger en bit långhårig svart fuskpäls

Piprensare bruna/svarta (fanns de på vår leksaksaffär kanske, jag hade hemma)

Filt i vitt och ev svart



- Klippte till en bit på kanske 15x15 cm och vek helt sonika ihop den (fyrkantig spindel alltså men syntes inte under allt hår).
- Lim emellan
- Petade in benen (tror att jag lät dem vara genomgående, så de satt fast, och gav stabilitet) (ev tvinnade jag två-tre så det blev tjockare ben)
- Klippte till ögon av den vita filet, målade pupill med tusch
- Klippte en vass tandrad också av vit filt...
Senast redigerad av zink den tor okt 18, 2018 23:36, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9545189
Göra en, eller två pompom av svart garn och sätta fast svarta piprensare till ben?
Snabb sökning visade mig att någon gjort en guide till sin pompomspindel. Tittar man Pinterest så hittar man säkert massor av varianter. :D
https://helenalyth.se/2017/10/20/hallow ... iprensare/
Av BaraSara
#9545194
Pompom-spindeln var ju gullig! Svart garn kan jag nog få tag på. Piprensare hade jag redan tänkt på, men det gäller ju att få tag på dem också. Finns det någon nätbutik med snabb leverans?

Svart fuskpäls kan man förstås göra mycket med. Lite läbbigare än garnbollar :lol:
Användarens profilbild
Av Teusa
#9545200
Det finns ju riktiga piprensare sånna som verkligen är till för att rensa pipor. Fanns att köpa lite överallt där de sålde cigaretter. Måla dom med svart tuschpenna?

På öppna förskolan gjorde vi en spindel. Lägg fyra piprensare som en stjärna. Linda garn runt krysset tills spindeln fått en kropp. Vik piprensare/benen lite snyggt.
Användarens profilbild
Av zink
#9545225
BaraSara skrev:Pompom-spindeln var ju gullig! Svart garn kan jag nog få tag på. Piprensare hade jag redan tänkt på, men det gäller ju att få tag på dem också. Finns det någon nätbutik med snabb leverans?

Svart fuskpäls kan man förstås göra mycket med. Lite läbbigare än garnbollar :lol:
Ligger bra på axeln också :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
#9545226
Teusa skrev:Det finns ju riktiga piprensare sånna som verkligen är till för att rensa pipor. Fanns att köpa lite överallt där de sålde cigaretter. Måla dom med svart tuschpenna?

På öppna förskolan gjorde vi en spindel. Lägg fyra piprensare som en stjärna. Linda garn runt krysset tills spindeln fått en kropp. Vik piprensare/benen lite snyggt.
Vete tusan hur enkelt det är at få tag på vanliga piprensare nu? Och spindeln kan ju få ha vita ben också :D
Användarens profilbild
Av Teusa
#9545227
zink skrev:
Teusa skrev:Det finns ju riktiga piprensare sånna som verkligen är till för att rensa pipor. Fanns att köpa lite överallt där de sålde cigaretter. Måla dom med svart tuschpenna?

På öppna förskolan gjorde vi en spindel. Lägg fyra piprensare som en stjärna. Linda garn runt krysset tills spindeln fått en kropp. Vik piprensare/benen lite snyggt.
Vete tusan hur enkelt det är at få tag på vanliga piprensare nu? Och spindeln kan ju få ha vita ben också :D
Jag tänker att de finns bakom disken. Men jag vet inte.

En vit spindel med röda ögon! :shock: Eller nåt rött eller lila kors på ryggen. Och svarta huggtänder.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?