Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av evano
#9544145
Ashe skrev:I dag gick den äntligen iväg! Hur går det för er cykel evano?
Jättekul :) Har inte hört något om den sedan jag fick mejl om buggen, men såg på Facebook-sidan att Simon trodde övriga beställningar skulle gå iväg den här veckan också. Du får berätta när du fått den hur det gick och hur det känns med den nya cykeln :)
Användarens profilbild
Av Ashe
#9544148
evano skrev:
Ashe skrev:I dag gick den äntligen iväg! Hur går det för er cykel evano?
Jättekul :) Har inte hört något om den sedan jag fick mejl om buggen, men såg på Facebook-sidan att Simon trodde övriga beställningar skulle gå iväg den här veckan också. Du får berätta när du fått den hur det gick och hur det känns med den nya cykeln :)

Ja jag såg också. Det är jag som är Helene och den orangea cykeln är min. ?
Nu verkar DHL ha fördröjt sändningen av nån anledning. Men jag hoppas den hinner komma senast torsdag så jag hinner provcykla utan barn några gånger.
Användarens profilbild
Av Ashe
#9544206
Ashe skrev:
evano skrev:
Ashe skrev:I dag gick den äntligen iväg! Hur går det för er cykel evano?
Jättekul :) Har inte hört något om den sedan jag fick mejl om buggen, men såg på Facebook-sidan att Simon trodde övriga beställningar skulle gå iväg den här veckan också. Du får berätta när du fått den hur det gick och hur det känns med den nya cykeln :)

Ja jag såg också. Det är jag som är Helene och den orangea cykeln är min. ?
Nu verkar DHL ha fördröjt sändningen av nån anledning. Men jag hoppas den hinner komma senast torsdag så jag hinner provcykla utan barn några gånger.
Fortfarande fördröjd leverans. :-( Eller igen snarare. Jag trodde den var på gång i går förmiddag för då stod det att den behandlades på terminal, sen vid åtta på kvällen så var den kvar i Hägersten och det står fördröjd igen. :?
Jag vill ha min cykel.
Användarens profilbild
Av Ashe
#9544522
I går kom den äntligen.
Hade fullt upp i går med möte hos begravningsbyrån och sånt, men i dag har vi cyklat lite både med och utan barn i låda och på pakethållaren. Vi har bara cyklat runt kvarteret, men vi är SÅ nöjd. Den är vinglig i början, men går superfint när man fått upp farten. Det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig, men det känns redan bra. Och barnen älskar den!
Av evano
#9544534
Ashe skrev:I går kom den äntligen.
Hade fullt upp i går med möte hos begravningsbyrån och sånt, men i dag har vi cyklat lite både med och utan barn i låda och på pakethållaren. Vi har bara cyklat runt kvarteret, men vi är SÅ nöjd. Den är vinglig i början, men går superfint när man fått upp farten. Det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig, men det känns redan bra. Och barnen älskar den!
Begravningsbyrå, det låter allvarligt :(

Kul att cykeln äntligen kommit. Jag väntar fortfarande på min, igår sa Simon att vi skulle kunna få den innan helgen men eftersom jag inte hört något om att den gått iväg så misstänker jag att det inte blir så.
Användarens profilbild
Av Ashe
#9544578
evano skrev:
Ashe skrev:I går kom den äntligen.
Hade fullt upp i går med möte hos begravningsbyrån och sånt, men i dag har vi cyklat lite både med och utan barn i låda och på pakethållaren. Vi har bara cyklat runt kvarteret, men vi är SÅ nöjd. Den är vinglig i början, men går superfint när man fått upp farten. Det kommer ta ett tag innan jag vänjer mig, men det känns redan bra. Och barnen älskar den!
Begravningsbyrå, det låter allvarligt :(

Kul att cykeln äntligen kommit. Jag väntar fortfarande på min, igår sa Simon att vi skulle kunna få den innan helgen men eftersom jag inte hört något om att den gått iväg så misstänker jag att det inte blir så.

Jo, min pappa dog för en vecka sedan så det är jättetråkigt.
Minsta tog bort gipset för två veckor sedan, och i dag bröt mellanbarnet armen. :roll:
Så jag har en lite svacka just nu kan man säga.

Vad synd att den inte har kommit än. Jobbigt att det ska ta sån tid!
Av evano
#9544609
Jo, min pappa dog för en vecka sedan så det är jättetråkigt.
Minsta tog bort gipset för två veckor sedan, och i dag bröt mellanbarnet armen. :roll:
Så jag har en lite svacka just nu kan man säga.

Vad synd att den inte har kommit än. Jobbigt att det ska ta sån tid!
Jättetråkigt att höra att din pappa gått bort och att du behövt drabbas av så mycket på en gång. :heart:

DHL har sagt att de ska köra ut min cykel på måndag, så snart är vi cykelkompisar
Användarens profilbild
Av Ashe
#9545140
evano skrev:
Jo, min pappa dog för en vecka sedan så det är jättetråkigt.
Minsta tog bort gipset för två veckor sedan, och i dag bröt mellanbarnet armen. :roll:
Så jag har en lite svacka just nu kan man säga.

Vad synd att den inte har kommit än. Jobbigt att det ska ta sån tid!
Jättetråkigt att höra att din pappa gått bort och att du behövt drabbas av så mycket på en gång. :heart:

DHL har sagt att de ska köra ut min cykel på måndag, så snart är vi cykelkompisar

Hur går det med cykeln? Vi är jättenöjd men längtar efter regnskyddet.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9545321
Vi har funderat på att köpa en barnsits till cykel åt dottern, så vi har fått låna en av en kompis ett par dagar för att testa.
Hon vill gärna åka och tycker det är lite mysigt, men (!) jag får inte cykla, för då börjar hon skrika att det går för fort, så jag har fått leda cykeln. Sambon fick cykla med henne igår och det gick bra, iallafall bitvis, men i morse fick jag bara leda igen.

Något tips på hur man ska göra? Brukar det ge med sig?

Förstår ju att hon är lite äldre än när många barn börjar sitta i sådan barnsits och att hon är van att själv hålla balansen på sin springcykeln, så hon känner nog att hon inte har kontroll alls.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9545343
CAKirre skrev:Vi har funderat på att köpa en barnsits till cykel åt dottern, så vi har fått låna en av en kompis ett par dagar för att testa.
Hon vill gärna åka och tycker det är lite mysigt, men (!) jag får inte cykla, för då börjar hon skrika att det går för fort, så jag har fått leda cykeln. Sambon fick cykla med henne igår och det gick bra, iallafall bitvis, men i morse fick jag bara leda igen.

Något tips på hur man ska göra? Brukar det ge med sig?

Förstår ju att hon är lite äldre än när många barn börjar sitta i sådan barnsits och att hon är van att själv hålla balansen på sin springcykeln, så hon känner nog att hon inte har kontroll alls.
Inga direkta tips, men vi har haft det så i perioder oxå. Andra gånger skriker han för att det inte går tillräckligt fort...
Jag hade liksom inte så mkt val, har inte tid att GÅ överallt, så jag har mest tjoat i nerförsbackar och försökt få med ungen i att det är kul...
Av evano
#9545346
Ashe skrev:
Hur går det med cykeln? Vi är jättenöjd men längtar efter regnskyddet.
Det har gått väldigt bra. Fick den där måndagen som DHL lovade och sedan cyklade jag barn till skola och fsk alla dagar då inte maken gjorde det. Han var dessutom borta i 2 dagar med bilen men då hade jag lådcykeln (och som tur var kom inget regn). Saknar också regnskyddet mycket. Det som jag svårast för är att parkera med stödet med två barn i samt ”få loss” cykeln från stödet med två barn i. Vet inte om jag skulle varit starkare bara helt enkelt eller om jag har en dålig teknik. Tycker det känns bitvis lite läskigt.
Av evano
#9545347
När det gäller cykelsitsar har jag heller inga bra tips. Mina barn har tyckte det varit ok. Går det att börja med att bara cykla sakta och ta det i stegvis? Det finns cykelsitsar man har barnet framför sig (mellan sig och styret) ifall att inte kunna se så bra är det som känns jobbigt. Men de är nog rätt begränsade i hur stora barnen kan vara och de känns inte lika säkra.
Användarens profilbild
Av Ashe
#9545363
evano skrev:
Ashe skrev:
Hur går det med cykeln? Vi är jättenöjd men längtar efter regnskyddet.
Det har gått väldigt bra. Fick den där måndagen som DHL lovade och sedan cyklade jag barn till skola och fsk alla dagar då inte maken gjorde det. Han var dessutom borta i 2 dagar med bilen men då hade jag lådcykeln (och som tur var kom inget regn). Saknar också regnskyddet mycket. Det som jag svårast för är att parkera med stödet med två barn i samt ”få loss” cykeln från stödet med två barn i. Vet inte om jag skulle varit starkare bara helt enkelt eller om jag har en dålig teknik. Tycker det känns bitvis lite läskigt.
Ja det blir tungt! Jag väntar med att sätta dit datorn och knuffar med magen för att få upp stödet. Det blir vingligt och är läskigt. Jag är ju redan rädd eftersom vi tippade och ungen bröt armen på fösta turen jag skulle cykla till skolan.
Det blir väldigt tungt med tre barn.
Användarens profilbild
Av CAKirre
#9567732
Jag snubblade över en reklamfilm på nätet idag och blev lite nyfiken, det låter väldigt smidigt, men det är ju fortfarande ett antal tusen att lägga ut.
Är det någon av er som har någon erfarenhet av företaget zipforce, eller konceptet, med en portabel elmotor som man kan sätta på vanliga cyklar?

( https://shop.zipforce.se/ )
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?