Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9537810
Hej
Ska försöka mig på att dels knyta ( hoppas kunna förstå mig på allt via en youtube instruktionsvideo) och bära mitt spädbarn i en trikåsjal imorgon. Min fundering är kan jag sitta ner på golvet, i soffan eller kanske ligga och vila samtidigt som jah har varnet i sjalen? Eller måstr jag knyta upp och lossa löst barnet för något av dessa moment?
Mitt barn har mycket magknip och jag gar även en tvååring att ta hand om. Så jag hoppas på bärsjalen
#9537812
Hej och välkommen hit! Det borde gå att sitta ner med bebisen i trikåsjal, både på golvet och i soffan. Små bebisar hamnar ganska högt upp på bröstet på den som bär. Ligga ner vet jag dock inte hur det fungerar, det har jag inte provat själv, så det hoppas jag på att någon annan kan svara på.

Lycka till med knytandet! :)
#9537816
Sitta gick utmärkt! Bekvämast lite bakåtlutad förstås. Men jag har passat på att fika på fik när sonen sov gott på min mage. Lägg nåt över huvudet så slipper hen få smulor i håret :lol: Och drick inget hett över barnet... Fast nu hade du kanske inte tänkt just fika - men tydligen är jag hungrig :oops:

Nå, lycka till och välkommen hit!
#9537817
Sjalen är ett bra hjälpmedel vid magknip! Att vilja bli buren. Att ha magen mot nån annan mage. Att få svaja med. Du lär snart vara så van vid att stå och knä, gunga och svänga att du även gör det utan bebis på magen 8) En klassiker.
#9537819
Tack för svaren! Nej jag tänkte bara att det blir jobbigt att bara behöva vara uppe och röra på sig heöa tiden för att kunna bära barnet. Har haft mycket foglossning och får ont av att stå och gå länge. Så jag behöver variera mina ställningar emellanåt.

Precis som ni säger så funderade jag på att halvligga i soffan. För att ligga helt ner skulle nog bli obekvämt för bebisen. Vill bara kolla så jag inte gör nåt knasigt!
#9537826
I trikåsjal gick det ibland att stoppa i igen (det är 10 år sedan nu inser jag :shock: ) men jag knöt för det mesta om :hmm: efter ett tag gick det med automatik liksom... :D Eller at jag löste upp knuten men korsläggningen över axlarna och runt kroppen fick hänga kvar, så tajtade jag bara om det.
#9537834
Välkommen hit :hello:

Det är inga problem att sitta med bebis i sjalen, men att ligga protesterade min bebis mot. Att ligga i sängen är kanske inte så bekvämt men i en skön bakåtlutad fåtölj funkar det utmärkt bara din bebis verkar nöjd. Det är bara att testa :D

I trikåsjal brukar det gå bra att plocka bebis i och ur utan att knyta om, kan eventuellt bara behöva spännas åt om det blivit för otajt :D Lycka till!
#9537845
Ibland är det bara övnong som behövs, så ge inte upp än! Pröva när bebisen är mätt, har (någorlunda) torr blöja och gärna är lite sömning. Rör dig (gå omkring eller vagga lite) när du satt i bebisen, så kanske hon somnar i sjalen. Eller så kan du pröva när hon är pigg och vill se sig om, och gå runt lite med henne i sjalen.
#9537848
Håller med Jos, kan tillägga att det ibland är lättare utomhus. Så har ni tänkt gå ut och leka, pröva med barnet i sjalen då. Nu bör det väl snart vara hyfsade temperaturer ute. :D
Testa vidare. Det är nytt och ovant men kan säkert funka när barnet fått vänja sig mer. Lycka till!
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?