Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Behålla din anonymitet i "glädje som sorg" - "lätt eller tungt"

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bonusmamma
#9529743
En liten uppdatering av läget..

Mamman och hennes make lever fortfarande ihop. I början bodde han kvar enbart för att vara barnvakt så att mamman skulle kunna fortsätta jobba (hon har en del kvällar och helger), och det förkom under flera veckor många gräl där hemma. Ena dagen kastade mamman ut honom och nästa dag var han tillbaka igen..

Men nu har vi från dottern fått höra att de är tillsammans igen, att de ligger och myser tillsammans i sängen osv. Vi har även fått höra från dottern att han luktar alkohol. Så på måndag funderar min sambo på att göra en anmälan till soc.
De var ju under utredning för ett år sen, på grund av hans alkoholproblem. Den gången släpptes de när mamman sa att han hade sökt hjälp och slutat dricka, och då hon lovade att flytta isär om han började dricka igen.. Nu har han druckit regelbundet sen i somras, och hon har ännu inte flyttat isär :|
Av bonusmamma
#9529822
emelie skrev:Vad jobbigt. Mest för dottern :(

Hur mår hon?
Det är svårt att säga. Om man frågar hur det är hemma hos mamma så säger hon rakt ut att hon inte vill prata om det. När hon är hemma hos oss är hon väldigt utåtagerande - uppkäftig, arg, bråkig. Hon har även en hel del konflikter med sina klasskompisar.

Vi har gjort en orosanmälan nu i alla fall. Får se om helvetet brakar löst när mamman har fått veta det. :roll:
#9529835
bonusmamma skrev:
emelie skrev:Vad jobbigt. Mest för dottern :(

Hur mår hon?
Det är svårt att säga. Om man frågar hur det är hemma hos mamma så säger hon rakt ut att hon inte vill prata om det. När hon är hemma hos oss är hon väldigt utåtagerande - uppkäftig, arg, bråkig. Hon har även en hel del konflikter med sina klasskompisar.

Vi har gjort en orosanmälan nu i alla fall. Får se om helvetet brakar löst när mamman har fått veta det. :roll:
Det gör det säkert men bättre en gång för mkt än tvärtom.

Det är bra ändå att hon har er, som alltid alltid är på henne sida :heart:
Av bonusmamma
#9534414
Det har faktiskt inte hänt så mycket sen sist. Mamman och hennes man är vad vi vet fortfarande ihop och "har det bättre än någonsin förr". Mamman ringde bara och förklarade för min sambo att hon förstod att han hade varit orolig men att allt är så perfekt nu, så det fanns inget att oroa sig för längre. Samma sak hade hon sagt till soc, så de har helt avskrivit ärendet.

Och än så länge har vi inte hört nått mer om deras förhållande eller dotterns hemförhållanden, så det är väl bara att hoppas på att det stämmer.
Av bonusmamma
#9537512
Dramat (hos mamman) fortsätter, men vi försöker hålla oss utanför så mycket som möjligt..

De ska tydligen skiljas nu i alla fall. Mamman har träffat en ny kille, och när hon meddelade sin man detta så blev det gräl. Detta resulterade i att mamman tog dottern mitt i natten och gav sig iväg på pendeln till en vän i en annan stad, där de nu ska bo en vecka tills bodelningen är klar (maken vägrar att flytta ut ur lägenheten, och tydligen klarar de inte av att vistas i samma utrymmen tillsammans längre..). Mamman har sjukskrivit sig själv och tagit dottern ledigt från skolan en vecka. Hon kan ju inte lämna henne på skolan nu när de bor i en stad 1,5 timme bort... :roll:

Givetvis ringer hon direkt till oss och vill att vi ska lösa hennes liv. Dottern kan ju få bo lite mer hos oss, och så skjutsar vi henne till skolan? :roll: Eller inte. :? Min sambo har tröttnat på att vara hennes reservlösning, och sa helt enkelt att han var nöjd med att ha dottern varannan helg och att mamman själv fick lösa sina logistiska problem. Vi får se vad som händer framöver, men vi orkar liksom inte rycka upp våra egna rutiner så fort mamman inte reder ut sitt liv.
#9537526
Jag förstår din man, jag har agerat liknande i en inte lika illa men ändå liknande situation.
I längden blev det bättre för barnen, men det var jobbigt att stå fast när de hamnar i kläm.

Men jag hoppas skolan reagerar och tillsammans med allt annat de vet om flickans situation gör en ny anmälan och att soc fattar nu att mamman kanske inte är den mest rimliga boendeföräldern för heltidsboende.

Tack för uppdatering :heart:
#9537564
bonusmamma skrev: Mamman har sjukskrivit sig själv och tagit dottern ledigt från skolan en vecka. Hon kan ju inte lämna henne på skolan nu när de bor i en stad 1,5 timme bort... :roll:
Godkänner skolor ledighet för sånt?
Av bonusmamma
#9537601
Sanna81 skrev:
bonusmamma skrev: Mamman har sjukskrivit sig själv och tagit dottern ledigt från skolan en vecka. Hon kan ju inte lämna henne på skolan nu när de bor i en stad 1,5 timme bort... :roll:
Godkänner skolor ledighet för sånt?
Jag vet inte. Det var vad hon sa till oss, men det kan ju lilla gärna vara så att hon sjukskriver henne.
Av bonusmamma
#9537626
Vi har frågat dottern lite nu hur det känns att de ska skilja sig, eftersom styvpappan ändå funnits i hennes liv sen hon var 2-3 år. Hon tyckte det var jobbigt och ville inte alls prata om det egentligen. Mamman har däremot uttryckt till min sambo att dottern mår bra, och senast igår lagt upp bild på dottern på sin instagram med texten "Älskar när mitt barn mår så där riktigt bra i livet , trots feber och snuva". :roll:

Samtidigt uttrycker dottern till oss att hon inte vill börja på en ny skola i höst igen, utan att hon i så fall vill börja om i skolan på vår ort, där hon gick FK och första terminen i 1:an. Men det är helt uteslutet för mamman, dottern ska börja i ny skola i ny stad, igen.

Känns som att mamman lever i nån slags förnekelse och intalar sig själv att allt är perfekt nu. Hon har redan hunnit byta till ny relationsstatus på FB, i ett förhållande med en ny kille.. Hittar hon ingen ny lägenhet till hösten lär de väl flytta in hos honom.
Av bonusmamma
#9538473
Som läget ser ut nu:

Mamma och dotter har bott hos en väninna i en annan stad sen de flyttade isär från styvpappan. Mamman har tagit dottern till skolan 1-2 gånger/vecka, och själv förlorat sitt jobb för att hon inte har tagit sig dit..

Nu säger mamman till oss att hon inte tänker lämna dottern på skolan mer fram till sommarlovet, för hon mår dåligt och orkar inte. Vi måste antingen hjälpa till att lämna och hämta, eller gå med på att dottern börjar i en ny skola i deras nya stad (fastän mamman inte ens har ett eget boende där än?!).

Så nu blir det till att försöka samtala med mamman via Familjerätten.. För det känns liksom ohållbart att dottern ska börja på en ny skola när det är mindre än en månad kvar av terminen, och i en stad där varken vi eller mamman har ett fast boende. :roll:
Den enda och bästa lösningen är att hon börjar på sin gamla skola på den ort där vi bor, men jag vete fan hur vi ska övertyga mamman om det...
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 59
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?