Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9534565
Ja, tvinna är ett måste, det brukar jag göra
Garnet är ett tunt ullgarn.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9534580
CAKirre: Jag hade klippt av och så fäst ändarna efter hand för att inte ha massvis att fästa till sist när koftan är färdig.
#9534590
Ja, det är det jag funderar på, men jag kommer nog låta den vita löpa med då den är på två varv var fjärde varv.
Har garn så det räcker och blir över, så jag kan ju testa var jag tycker känns bäst.
#9534591
SCSI skrev:
CAKirre skrev: Vad kreativa folk varit med den. Stickas ärmarna för sig? Ser att många har randat tröjan, men hållit ärmarna enfärgade. (jag har inte app för pdf på mobilen.)
Ja, ärmarna monteras i efterhand. En nackdel eftersom det är så jävla tråkigt, men jag som oftast buss-stickar uppskattar ändå att slippa ha med hela tröjan när det är ärmdags. :tumup:
Jag fick lite ont om blått garn så jag var tvungen att randa huvan och en ärm på den senaste jag stickade:
Bild
Vilket habegär jag fick! :love: :love: :love: :love:

Det finns mönster på Totorovantar på ravelry som jag tänkt ge mej på nån gång
Användarens profilbild
Av SCSI
#9534611
telistant skrev: Vilket habegär jag fick! :love: :love: :love: :love:

Det finns mönster på Totorovantar på ravelry som jag tänkt ge mej på nån gång
Jupp!
Bild
Senast redigerad av SCSI den tor feb 01, 2018 23:21, redigerad totalt 1 gånger.
#9534942
Jag ska bli faster. :vågen:
Vad vill jag sticka för mössa och strumpor till en liten majbebis. Lagom tjock för årstiden, bra passform, och ngt tillräckligt klurigt för att hålla mig på alerten är det bara räta maskor så tröttnar jag halvvägs. Bebisen är en pojke och känner jag min bror rätt vill han nog att det ska synas så rosa och volanger faller nog bort rätt fort.
#9534949
funshine skrev:Jag ska bli faster. :vågen:
Vad vill jag sticka för mössa och strumpor till en liten majbebis. Lagom tjock för årstiden, bra passform, och ngt tillräckligt klurigt för att hålla mig på alerten är det bara räta maskor så tröttnar jag halvvägs. Bebisen är en pojke och känner jag min bror rätt vill han nog att det ska synas så rosa och volanger faller nog bort rätt fort.
Nu bor ju jag i norrland men.. till min majbebis skulle jag vilja ha en tunnare pixielue i ullsilke! Med lite hals men inte massor men lagom så det fyller glipan som blir till vad man nu har på kroppen. :)
Användarens profilbild
Av Fryle
#9534951
Jag stickar babyfiltar till släktens nykomlingar, just nu håller jag på med den här:

Bild

Skulle jag sticka en mössa hade jag valt en djevellue:

Bild

https://www.ravelry.com/patterns/librar ... -djevellue
Djevellue (finnes det noe koseligere navn på slike luer tro?)

Strikkefasthet: 28 masker = 10 cm
Materialer: 50 g lys rosa og 50 g mørk rosa i babyull/bomull etter ønske.

Str 1/2 (1) 2 år

Legg opp 121 (125) 131 m på liten rundpinne (40 cm) nr 2 1/2 med lys rosa og strikk rundt – 7 p rillestrikk (1 omg vr, 1 omg r osv). Skift til p nr 3 og fortsett i glattstrikk samt stiper – 2 p mørk rosa, 2 p lys rosa annenhver gang. På 1.pinne økes og felles det slik:

1 r, 1 økning = (ta opp den horisontale tråden mellom de neste maskene og strikk den vridd rett), 18 (18) 19 r, 3 sm = (1 løs av, 2 vridd r sm, trekk den løse over), 18 (19) 20 r, 1 økning, 1 r, 1 økning, 18 (19) 20 r, 3 sm, 18 (19) 20 r, 1 økning, 1 r, 1 økning, 18 (19) 20 r, 3 sm, 18 (18) 19 r, 1 økning, 1 r.

Gjenta disse økningene og fellingene hver andre p 8 (9) 10 ganger til. Deretter felles det kun de tre steder (3 sm) hver andre p til det er 7 (11) 11 m igjen. Bryt av garnet og strikk m sm 2 og 2 samtidig som tråden trekkes gjennom m.

Montering
Press arb. på vrangen med et fuktig stykke over (bruk strykejern) og sett i knytebånd i hver side.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9534952
Och så har jag gjort mig en klänning till efter mitt favoritmönster Velfærdsmodel i Onions sockgarn ull/nässelfiber:

Bild
#9534954
Wow Fryle! :love:

Babyfilten är helt underbar, jag får vilt habegär. Undra om jag kommer bli klar med Litens overall i tid att hinna göra en filt till bebis..

Och vilken klänning! Jag blir så imponerad av i vilken takt du producerar härliga plagg!

Jag kämpar fortfarande med barnoverallen som jag började med i.. augusti! Fick kolla i tråden hur länge sedan det var egentligen.. Jag har bara gjort benen än så länge och nyss satt ihop dem.. Och snart går det långsammare när det blir vartannat räta och vartannat aviga när jag börjar sticka fram och tillbaka istället för runt för att få en öppning fram. :roll: Lite för stort projekt för en långsam nybörjare som har svårt att hålla motivationen uppe, japp!
Användarens profilbild
Av Fryle
#9534955
Deviant skrev:Wow Fryle!
Tack! Jag stickar liksom jämt och ständigt, då hinner jag med en del...

Gör först färdigt overallen så kan du göra en filt sedan om du vill. Overallen har ju en storlek, så den bör ju passa under en viss tid. En filt kan användas när som helst, så den kan du göra när du vill. :tumup:
#9535584
Och snart går det långsammare när det blir vartannat räta och vartannat aviga när jag börjar sticka fram och tillbaka istället för runt för att få en öppning fram. :roll:
Jag hade fortsatt sticka runt och klippt på slutet istället. Aviga maskor ska man sticka så lite som möjligt!
Användarens profilbild
Av SCSI
#9535585
Tivedstrollet skrev:
Och snart går det långsammare när det blir vartannat räta och vartannat aviga när jag börjar sticka fram och tillbaka istället för runt för att få en öppning fram. :roll:
Jag hade fortsatt sticka runt och klippt på slutet istället. Aviga maskor ska man sticka så lite som möjligt!
:iagree:
Är man det minsta ambidextriös ser man istället till att lära sig att sticka räta med både höger och vänster hand. :tumup: (fast för mig är det lika avigt att sticka med höger hand som det är att sticka aviga med vänster... Jag har faktiskt lärt mig att tycka bättre om att sticka avigt efter att jag började öva med fel hand)
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?