Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9533233
SCSI skrev:Jättefina vantar! Lettisk fläta står på min lista över saker att testa. Men just nu ska jag ge mig på en instickshäl (jakten på den perfekta sock-hälen...).
Ah, sockhäl var en bra idé att testa varianter på! Jag kan bara en :oops:

Samma med uppläggningar, där har jag testat ett par varianter utöver min "vanliga" - men det är liksom inget som sätter sig på minnet :lol:
Användarens profilbild
Av SCSI
#9533355
Amaltea skrev:
SCSI skrev:Jättefina vantar! Lettisk fläta står på min lista över saker att testa. Men just nu ska jag ge mig på en instickshäl (jakten på den perfekta sock-hälen...).
Ah, sockhäl var en bra idé att testa varianter på! Jag kan bara en :oops:

Samma med uppläggningar, där har jag testat ett par varianter utöver min "vanliga" - men det är liksom inget som sätter sig på minnet :lol:
Hemma hittade jag nåt kompendium om just hälar, men det kostade 75kr och det lägger jag liksom inte ut på nåt jag inte provbläddrat i åtminstone, så jag har letat mönster med olika tekniker. Men nu googlade jag fram följande, som ju ser lovande ut: http://www.hjalpstickan.se/lar-dig-sticka-sockar/
#9533362
SCSI skrev:
Amaltea skrev:
SCSI skrev:Jättefina vantar! Lettisk fläta står på min lista över saker att testa. Men just nu ska jag ge mig på en instickshäl (jakten på den perfekta sock-hälen...).
Ah, sockhäl var en bra idé att testa varianter på! Jag kan bara en :oops:

Samma med uppläggningar, där har jag testat ett par varianter utöver min "vanliga" - men det är liksom inget som sätter sig på minnet :lol:
Hemma hittade jag nåt kompendium om just hälar, men det kostade 75kr och det lägger jag liksom inte ut på nåt jag inte provbläddrat i åtminstone, så jag har letat mönster med olika tekniker. Men nu googlade jag fram följande, som ju ser lovande ut: http://www.hjalpstickan.se/lar-dig-sticka-sockar/
Vilken bra sammanställning :app:
#9533377
Mönsterhärdsmälta... Har någon tips på ett välsittande basmönster till tröja/kofta åt en treåring?
Tösen har bett mig att sticka en tröja i blått och grönt med dragkedja.
Hon har inte velat använda de senaste två tröjorna jag gjort till henne, men kanske det är tredje gången gillt?
Användarens profilbild
Av SCSI
#9533384
CAKirre skrev:Mönsterhärdsmälta... Har någon tips på ett välsittande basmönster till tröja/kofta åt en treåring?
Tösen har bett mig att sticka en tröja i blått och grönt med dragkedja.
Hon har inte velat använda de senaste två tröjorna jag gjort till henne, men kanske det är tredje gången gillt?
Den här gillar jag (mina ungar vill gärna ha luva) https://www.ravelry.com/patterns/librar ... th-pockets
#9533396
SCSI skrev:
CAKirre skrev:Mönsterhärdsmälta... Har någon tips på ett välsittande basmönster till tröja/kofta åt en treåring?
Tösen har bett mig att sticka en tröja i blått och grönt med dragkedja.
Hon har inte velat använda de senaste två tröjorna jag gjort till henne, men kanske det är tredje gången gillt?
Den här gillar jag (mina ungar vill gärna ha luva) https://www.ravelry.com/patterns/librar ... th-pockets
Tack!
Vad kreativa folk varit med den. Stickas ärmarna för sig? Ser att många har randat tröjan, men hållit ärmarna enfärgade. (jag har inte app för pdf på mobilen.)
Användarens profilbild
Av SCSI
#9533424
CAKirre skrev: Vad kreativa folk varit med den. Stickas ärmarna för sig? Ser att många har randat tröjan, men hållit ärmarna enfärgade. (jag har inte app för pdf på mobilen.)
Ja, ärmarna monteras i efterhand. En nackdel eftersom det är så jävla tråkigt, men jag som oftast buss-stickar uppskattar ändå att slippa ha med hela tröjan när det är ärmdags. :tumup:
Jag fick lite ont om blått garn så jag var tvungen att randa huvan och en ärm på den senaste jag stickade:
Bild
Användarens profilbild
Av SCSI
#9533574
Jag ska hälsa sjuåringen att åtminstone NI tycker det. Han är nog lite besviken över uteblivna reaktioner i klassen - det är nog inte så många föräldrar som visat Min granne Totoro för sina barn?
#9533580
SCSI skrev:Jag ska hälsa sjuåringen att åtminstone NI tycker det. Han är nog lite besviken över uteblivna reaktioner i klassen - det är nog inte så många föräldrar som visat Min granne Totoro för sina barn?
Vi har inte visat någon av de filmerna för Tösen än, men hon är ju inte ens tre. Längtar dock efter att få göra det.
#9533727
Suck... Inte ville tösen ha det jag visade henne. Hon pratade om blått och gult och vitt hela vägen till butiken och hittade mycket hon sa att hon tyckte om, men sedan plockade hon bestämt tre rosa nyanser i ett tunnt garn, mjukt och fint, visst. Men jag försökte styra henne undan de riktigt tunna garnerna... 28-32x36-42/10 cm...
Får tänka om. Antingen räkna om något av de mönster jag har, eller köpa nytt. Hittar inte riktigt något passande gratismönster.
Har ett i och för sig ett som skulle kunna passa någonstans här hemma... https://www.ravelry.com/patterns/librar ... y-cardigan

Edit: hittade nu en gratiskofta skrivet för det garnet vi köpt, men ingen annan har gjort den, så lite svårt att veta om det är ett vettigt mönster, men modellen ser fin ut...
https://www.ravelry.com/patterns/library/spot-2
Bild
#9534523
Jag har börjat sticka en randig kofta till Tösen. Pacific Coast Med fem färger igång.
Bild
På själva koftan har jag låtit dem följa med längs ena kanten eftersom jag ändå ska sätta en dragkedja och inte ha knappar.
Men, jag funderar på hur jag ska göra med ärmarna...
Ska jag låta alla färgerna löpa med, eller ska jag klippa och fästa alla rosa nyanser och bara låta vita löpa med?
Hur skulle ni ha gjort?

Ursäkta den mörka bilden...
Användarens profilbild
Av isbl
#9534561
CAKirre skrev:Jag har börjat sticka en randig kofta till Tösen. Pacific Coast Med fem färger igång.
På själva koftan har jag låtit dem följa med längs ena kanten eftersom jag ändå ska sätta en dragkedja och inte ha knappar.
Men, jag funderar på hur jag ska göra med ärmarna...
Ska jag låta alla färgerna löpa med, eller ska jag klippa och fästa alla rosa nyanser och bara låta vita löpa med?
Hur skulle ni ha gjort?

Ursäkta den mörka bilden...
Alltså jag är ju rätt lat, så jag hade låtit alla färger löpa med :oops: Kanske inte optimalt, men när jag höll på med en liknande grej, med ränder i olika färger, så gjorde jag som så att jag tvinnade fast de färger som inte användes med jämna mellanrum, för att slippa långa flotteringar längs med ärmen, blir ju lite opraktiskt just på en ärm - lätt att fastna med fingrar osv. Det funkade hur som bra, men det gäller ju att en är ganska noga och inte spänner för löst eller för hårt, utan alldeles lagom 8)
Är det bomullsgarn eller ullgarn? Bomull är väl ganska meckigt att fästa utan att det glider ur och kikar fram på fel sida, så där hade jag nog oavsett lathetsgrad i möjligaste mån försökt föra med alla färger utan att klippa emellan.
  • 1
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?