Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#9520318
Fryle skrev: Härligt att se dig! :D

Jag velar mellan att virka fruktpåsar och att sy dem av gamla tyllgardiner, är intresserad av hur du tycker de virkade funkar.
Desamma Fryle!

Jag har funderat på om det går att göra av klippta t-shirts men det kanske inte blir starkt nog.
Jag virkade först en med rutmönster av dubbelstolpar med fyra lm mellan. Den blev för tät tycker jag och tog lång tid (jag är varken snabb eller har mycket virktid över) men den fyller sitt syfte.
Nu håller jag på med en som jag kört freestyle ökande runt mönster i botten och sen fortsatt med 10lm som jag fäster I bågen på föregående varv så det blir liggande diamanter typ :lol:

Vad för slags gardiner menar du?
Användarens profilbild
Av Fryle
#9520326
Tyllgardiner, såna där tunna genomskinliga i syntetmaterial.
Användarens profilbild
Av berit
#9520331
Teusa skrev:Bild

Jag har virkat mig ett litet gäng med bomullsrondeller. Jag hade tänkt att köpa sydda rondeller när det dök upp att en ville sälja virkade i mitt flöde på FB. Virka kan jag själv!

De naturfärgade är i vekgarn. Känns väldigt mjukt och gosiga. De andra är Soft Cotton. Blir kul att känna skillnad på garn och virkmetod.

Nu ska jag testa virka några fyrkantiga!
Så fina teusa!! Funkar de bra? Och vad använder du dem till?
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#9520351
Fryle skrev:Tyllgardiner, såna där tunna genomskinliga i syntetmaterial.
Jaha, det kan ju bli jättebra och lätta fina (framför allt fina :love:) påsar!
Jag kör lite plastbantning så jag har inte kommit på nått annat än att virka :hmm:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#9520360
Jos skrev:I samma veva som jag virkade den lilla musen jag la in bild på för ett par sidor sedan, virkade jag en sebra också. Lyckas inte lägga in bild nu, men en länk iaf.

Bild
Jättesöt!
Användarens profilbild
Av Teusa
#9520363
berit skrev:
Teusa skrev:
Jag har virkat mig ett litet gäng med bomullsrondeller. Jag hade tänkt att köpa sydda rondeller när det dök upp att en ville sälja virkade i mitt flöde på FB. Virka kan jag själv!

De naturfärgade är i vekgarn. Känns väldigt mjukt och gosiga. De andra är Soft Cotton. Blir kul att känna skillnad på garn och virkmetod.

Nu ska jag testa virka några fyrkantiga!
Så fina teusa!! Funkar de bra? Och vad använder du dem till?
Jag använder dom i min nya "skönhetsrutin" när jag drar över ansiktsvatten istället för vanliga bomullsrondeller. De funkar tyvärr sådär. Vissa suger upp för mycket vatten. Vissa är lite riviga. Jag hoppas de blir bättre när jag tvättat dom några gånger.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9520364
Skogskajsa skrev:
Jos skrev:I samma veva som jag virkade den lilla musen jag la in bild på för ett par sidor sedan, virkade jag en sebra också. Lyckas inte lägga in bild nu, men en länk iaf.

Bild
Jättesöt!
Så fin! Impad av ränder. Det tycker jag är så jobbigt.
Användarens profilbild
Av Teusa
#9520365
Bild

Jag virkade en uggla med studentmössa för några veckor sedan. Den blev klar sent på kvällen innan vi skulle åka. Men den blev klar! :vågen:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#9520371
Teusa skrev:Jag virkade en uggla med studentmössa för några veckor
sedan. Den blev klar sent på kvällen innan vi skulle åka. Men den blev klar! :vågen:
Va roligt :app:
Användarens profilbild
Av MuuM
#9523507
Skogskajsa skrev:
Fryle skrev: Härligt att se dig! :D

Jag velar mellan att virka fruktpåsar och att sy dem av gamla tyllgardiner, är intresserad av hur du tycker de virkade funkar.
Desamma Fryle!

Jag har funderat på om det går att göra av klippta t-shirts men det kanske inte blir starkt nog.
Jag virkade först en med rutmönster av dubbelstolpar med fyra lm mellan. Den blev för tät tycker jag och tog lång tid (jag är varken snabb eller har mycket virktid över) men den fyller sitt syfte.
Nu håller jag på med en som jag kört freestyle ökande runt mönster i botten och sen fortsatt med 10lm som jag fäster I bågen på föregående varv så det blir liggande diamanter typ :lol:

Vad för slags gardiner menar du?
Jag stickade en sån fruktpåse först, men mönstret jag följde var väldigt krångligt. Den blev inte heller så bra. Sen började jag freestajla just som du skriver, ökat runt i botten och sen luftmaskbågar. Det måste ju bli perfekt. Om det blir klart... Rätt många andra projekt påbörjade sen dess. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9528737
SCSI skrev:Virkat världens finaste påse till menskoppen!
Cool!
Användarens profilbild
Av Fryle
#9531271
Jag är hemma från jobbet (för första gången på nästan tre år) och kurerar en rälig halsinfektion. Idag gjorde jag en julklapp åt en liten hund jag känner:

Bild
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?