Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SCSI
#9527517
Fryle skrev:Fina vantar, SCSI! Jag har det mönstret bland mina favoriter.

Jag undrar ibland om folk fattar vilket jobb som ligger bakom när de tycker att man kan sticka åt dem.
Nä, det är tveksamt om de skulle tycka att det var ok att ta ut en anständig timpenning... :Hahaa:
Men visst kan jag sticka åt folk. Som betyder nåt för mig. Familj och vänner. Kollegor? Knappast. (däremot har mitt lilla gerilla-slöjdprojekt för denna termin blivit avslöjat och omåttligt populärt: Vi har en stor närvarotavla med magneter för varje anställd. Jag plockar med mig ett par magneter då och då och pimpar dem med olika tekniker och sätter sedan dit dem igen utan ett ord. Men så klart har folk kommit på att det är jag som ligger bakom och börjat komma med önskemål... I veckan nålfiltade jag en jingjang till vår fantastiska assistent - han tackade mig varenda gång vi möttes resten av veckan. :loving: )
Senast redigerad av SCSI den sön okt 08, 2017 22:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9527524
Alltså, jag stickar åt folk emellanåt, både familj, vänner och kollegor. Men ibland slänger folk liksom bara ur sig att jag väl kunde sticka en sådan där till dem. Ungefär som att det inte vore någon arbetsinsats alls för mig.
#9527528
Fryle skrev:Alltså, jag stickar åt folk emellanåt, både familj, vänner och kollegor. Men ibland slänger folk liksom bara ur sig att jag väl kunde sticka en sådan där till dem. Ungefär som att det inte vore någon arbetsinsats alls för mig.
Är det inte mer som ett önsketänkande? Något de bara säger för att visa att de tycker att det du stickat är så fint att de också skulle vilja ha en sån.
Användarens profilbild
Av Fryle
#9527551
telistant skrev:
Fryle skrev:Alltså, jag stickar åt folk emellanåt, både familj, vänner och kollegor. Men ibland slänger folk liksom bara ur sig att jag väl kunde sticka en sådan där till dem. Ungefär som att det inte vore någon arbetsinsats alls för mig.
Är det inte mer som ett önsketänkande? Något de bara säger för att visa att de tycker att det du stickat är så fint att de också skulle vilja ha en sån.
Nej, förra hösten kom min kollega och ville att jag skulle sticka julklappsmössor till hennes systrar, likadana som min egen mössa, en som jag med stor möda stickat, eftersom jag tycker det är svårt att få snyggt med två färger samtidigt:
Bild

Att bara tro att jag skulle vilja göra denna bedrift igen, dessutom till någon annan och på kort tid! :whut:

Det fick bli något enklare, och alla blev nöjda:

Bild
Bild

Och så en till kollegan själv av resterna:

Bild
#9527565
Åhå Fryle. Lite fräckt kan jag tycka. Jag tycker ju tvåändsstickning är roligt men inte går det fort med sticka 2 som jag använde på min andra karin kurbits. För visst är den första bilden av samma mönsterkonstruktör? Och gissningsvis ungefär samma antal maskor och varv
Användarens profilbild
Av Fryle
#9527567
telistant skrev:Åhå Fryle. Lite fräckt kan jag tycka. Jag tycker ju tvåändsstickning är roligt men inte går det fort med sticka 2 som jag använde på min andra karin kurbits. För visst är den första bilden av samma mönsterkonstruktör? Och gissningsvis ungefär samma antal maskor och varv
Ja, det är ett mönster av Johanne Ländin, hon har verkligen jättefina mönster. Jag virkade även en mössa i samma garn och med samma mönster, lite kul, faktiskt.
Användarens profilbild
Av MuuM
#9527587
telistant skrev:Åhå Fryle. Lite fräckt kan jag tycka. Jag tycker ju tvåändsstickning är roligt men inte går det fort med sticka 2 som jag använde på min andra karin kurbits. För visst är den första bilden av samma mönsterkonstruktör? Och gissningsvis ungefär samma antal maskor och varv
Tvåfärgsstickning. :this: För tvåändsstickning är något helt annat. ;-)
Användarens profilbild
Av Fryle
#9527817
Jag var igår på utbildningsdag i Stockholm och jag dristade mig till att försöka få med stickor och garn när jag flög. Det funkade och det blev ett par bebisstrumpor i alpacka åt en arbetskamrat som ska ha barn:

Bild
#9528248
Någon som har koll på ett tjockt enkelt bomullsgarn? Tänkte sticka kanelbullar till dagis och vill inte att de ska bli för små.
Först visst tänker jag rätt i att bomull borde bli bäst ur rengöringssynpunkt?
Akryl kan man väl inte tvätta i 60 grader och om ull tvättas fel blir det lite tråkigt.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9528251
CAKirre skrev:Någon som har koll på ett tjockt enkelt bomullsgarn? Tänkte sticka kanelbullar till dagis och vill inte att de ska bli för små.
Först visst tänker jag rätt i att bomull borde bli bäst ur rengöringssynpunkt?
Akryl kan man väl inte tvätta i 60 grader och om ull tvättas fel blir det lite tråkigt.
kan försöka kolla under dan var det tjocka bomullsgarn vi har på jobbet kommer från, tror det är Borgs...
#9528254
SCSI skrev:
CAKirre skrev:Någon som har koll på ett tjockt enkelt bomullsgarn? Tänkte sticka kanelbullar till dagis och vill inte att de ska bli för små.
Först visst tänker jag rätt i att bomull borde bli bäst ur rengöringssynpunkt?
Akryl kan man väl inte tvätta i 60 grader och om ull tvättas fel blir det lite tråkigt.
kan försöka kolla under dan var det tjocka bomullsgarn vi har på jobbet kommer från, tror det är Borgs...
Vore supersnällt!
Användarens profilbild
Av isbl
#9528277
CAKirre skrev:
SCSI skrev:
CAKirre skrev:Någon som har koll på ett tjockt enkelt bomullsgarn? Tänkte sticka kanelbullar till dagis och vill inte att de ska bli för små.
Först visst tänker jag rätt i att bomull borde bli bäst ur rengöringssynpunkt?
Akryl kan man väl inte tvätta i 60 grader och om ull tvättas fel blir det lite tråkigt.
kan försöka kolla under dan var det tjocka bomullsgarn vi har på jobbet kommer från, tror det är Borgs...
Vore supersnällt!
Går ju att hålla dubbelt också om du har svårt att hitta.
Användarens profilbild
Av HPe
#9528281
SCSI skrev:Här har jag spottat ur mig strumpor till mig och 6åringen, som är de enda i familjen som uppskattar raggsockor, och nu håller jag på med ett par ljuvliga Gudrun-vantar:
Bild
Fast jag maskade av dem lite tidigare, antingen var mönstret löjligt långt eller så har jag korta fingrar... ville inte ha flera cm fladder på vanten.
Satt och stickade mellan klasskonferenserna på jobbet i fredags, så nu har jag många kollegor som vill att jag ska sticka vantar åt dem... men troligen kommer jag tröttna på mönstret efter ett par till , som vanligt. Jag är inte av den massproducerande typen, tyvärr.

:love: :love: vart hittar hag mönstret till dessa? Min syster skulle DÖ av lycka för ett par o vill gärna överraska henne....
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 198
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?