Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kesti
#9510737
Har någon stickat/virkat sig en Pussyhat här?

Jag har ännu ingen men ska på ett evenemang om en vecka där jag skulle vilja ha en på mig. Det kan ju inte vara så svårt att sticka en rosa mössa med öron? Eller?
Har någon tips? :D

I länken nedan finns en beskrivning som jag tänkte följa om ingen har andra bra idéer.
Länk till vad som menas om någon undrar:
https://www.pussyhatproject.com/
Användarens profilbild
Av Fryle
#9510798
Sonen ville ha en grön, så det gjorde jag. Den är stickad runt och sedan ihopsydd uppe med maskstygn så skarven är helt osynlig:

Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
#9510814
Kesti skrev: :D Ja! Så snyggt Fryle.
Sådär gör jag hellre, den borde gå fort att göra också.
Ja, den var jättesnabb, gjord på en eftermiddag!
56 maskor rundstickning på stickor 8 i Järbo Lovikka till det fanns en lagom lång tåt kvar att sy ihop överkanten med. Klart!
Av Miltonia
#9513452
Jag håller på med en till storbarnet nu. Cerise merinoull, resårkant 2 räta, två aviga med flätmönster på de räta var 5:e varv x3 och sedan slätstickning. Stickar på rundstickor och har inte bestämt mig för hur jag ska fästa ihop den upptill än. Antingen maskar jag av med tre stickor så det sitter ihop direkt eller maskar jag av och syr ihop med maskstygn.
Användarens profilbild
Av Elin G
#9513453
Jag virkade en, den blev superbra och var snabb och lätt att göra. Kan se om jag hittar länken till mönstret om nån är intresserad (annars funkar det säkert att googla virka pussy hat).
Användarens profilbild
Av Fryle
#9523436
Nu har dottern stickat en egen efter samma princip som den gröna.

Bild
Användarens profilbild
Av kapdurk
#9523481
Kesti skrev::D Ja! Så snyggt Fryle.
Sådär gör jag hellre, den borde gå fort att göra också.
:loving: :tumup:
Användarens profilbild
Av SCSI
#9523492
Jag tänker plötsligt att det ju borde vara toppen att sticka som när man gör sockar från tårna och upp. Så slipper man sy ihop alls! :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
#9523494
SCSI skrev:Jag tänker plötsligt att det ju borde vara toppen att sticka som när man gör sockar från tårna och upp. Så slipper man sy ihop alls! :vågen:
Bra idé. :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?