Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Javli
#9489256
Hej!
Jag har en liten på snart fem månader som i början älskade att bäras i sele. Tyvärr hamnade vi i ett mellanläge där bebis inte alls gillade spädbarnsinlägg men var för liten för att sitta utanför. Hittade efter att ha provat att selar som kan tänkas, Beco Gemini. Köpte en här på forumet och bebis älskar den. Vi har spänt in sittytan och då uppskattar bebis att bäras igen. Detta ska ju vara en ergonomisk bärsele till skillnad från exempelvis baby björn. Men sedan fick jag frågan häromdagen att det ser ut som att Geminin är likadant utformad som en baby björn och att bebis då också borde sitta oergonomiskt i en Gemini eftersom sitsen blir så liten? Stämmer detta. Försöker vara noga med m-position och c-kurvan men blev ändå osäker.....
Användarens profilbild
Av Andelle
#9489259
Nu vet jag inte hur stort ditt barn är men vi spände ut sitsen till det större läget när bebis var runt 2 månader, annars hänger som du skriver benen ungefär som i en klassisk BB.
Runt halvåret tyckte jag inte att Gemini funkade så bra längre, den avlastade sämre och sitsen kändes liten så då bytte vi till en annan större ergonomisk sele. Jag gillade den till spädis men den blev urväxt ganska snabbt och när bebisen rör sig runt känns den för liten enligt mig.
Av Grodfen
#9489279
Vi tror inte vi spände ut sitsen mer än på slutet? och vi sålde den när bebis var ca 6 månader. Tyckte det gick fint att få till ergonomisk position. Du kan kolla om sitsen går ut i knävecken och stöttar så att rumpan hamnar lägre. :) Skönt att ha hittat ett bärdon barnet gillar! :vågen:
Av saara
#9523173
Jag har inte fått några direkt roliga kommentarer, men blir stoppad titt som tätt av immigrerade afrikaner som blir lyckliga av att se någon göra som i deras hemland. "Har du varit i Kenya?" var det någon som frågade. "Så där bär alla sina barn där jag kommer ifrån," sa någon annan. Glädjen i deras ögon går knappt att beskriva :love:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?