Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9521072
Hej!

Har har precis fått min son och vill gärna börja använda bärsjal. Jag har en tunnare trikåsjal som jag hoppas är inte för varmt för sommaren. Idag provade jag basknytning enligt en video men det blev sådär. Jag kan tänka mig att det vore mycket bra att kunna träffa någon (jag bjuder på fika!) som kan det här och har lust att visa mig lite. Jag bor i Hässelby och kanske finns någon i Västerortsområde som har tid. Om jag skriver på fel stället, flyttar gärna tråden. Men den här delen av forumet verkar vara mest aktiv.

/Cornelia
Senast redigerad av waterlily den ons jul 12, 2017 12:16, redigerad totalt 1 gånger.
#9521074
Hej! :valkommen:

Det vanligaste är att en knyter för löst. Den ska sitta som en tight t-shirt. Ett annat är att inte barnets ben hamnar i grodposition. Knäna ska högt upp.

Jag bor inte i Västerort men är där ibland. Inget planerat än men kommer åka dit nån gång de närmsta tre veckorna. Om du inte får tag i nån annan kan vi kanske ses.
#9521156
Tack för svaret, Teusa och Ewepewe!

Ja, det var säkert något för löst men som ovan person när det gäller hantering av pyttesmå bebisar var jag rädd för att inte få honom i och att irritera honom bara.

Jag tar gärna emot er hjälp när ni har tid! om jag klarar av basknytning i mellantiden, finns det säkert mer jag kan lära mig från er!
#9521170
waterlily skrev:Hej!

Har har precis fått min son och vill gärna börja använda bärsjal. Jag har en tunnare trikåsjal som jag hoppas är inte för varmt för sommaren. Idag provade jag basknytning enligt en video men det blev sådär. Jag kan tänka mig att det vore mycket bra att kunna träffa någon (jag bjuder på fika!) som kan det här och har lust att visa mig lite. Jag bor i Hässelby och kanske finns någon i Västerortsområde som har tid. Om jag skriver på fel stället, flyttar gärna tråden. Men den här delen av forumet verkar vara mest aktiv.

/Cornelia
Hej!
Jag bor i Vällingby, kan hjälpa dig. är inte bäst men har sjalat sen 2005 :D
Du kan skicka privat så kan vi prata mer :tumup:
/Sara
#9521178
waterlily skrev:Tack för svaret, Teusa och Ewepewe!

Ja, det var säkert något för löst men som ovan person när det gäller hantering av pyttesmå bebisar var jag rädd för att inte få honom i och att irritera honom bara.

Jag tar gärna emot er hjälp när ni har tid! om jag klarar av basknytning i mellantiden, finns det säkert mer jag kan lära mig från er!
Visst är det nervöst att hantera en liten bebis. Jag brukar tänka på hur barnmorskor håller nyfödda. Både hur de hållit i mina och vad jag sett i tv-serier. Ett stadigt grepp som ser obekvämt ut. Sen tänker jag oxå på hur de legat ihopknycklade i livmodern. Dom är rätt böjliga. :shock: :D

Öva och känns det fel plocka ur barnet och prova sen igen. Har du provat med en docka eller gosedjur? Det låter och känns verkligen fånigt men jag tyckte det var bra övning.
#9521272
Teusa skrev:
Visst är det nervöst att hantera en liten bebis. Jag brukar tänka på hur barnmorskor håller nyfödda. Både hur de hållit i mina och vad jag sett i tv-serier. Ett stadigt grepp som ser obekvämt ut. Sen tänker jag oxå på hur de legat ihopknycklade i livmodern. Dom är rätt böjliga. :shock: :D

Öva och känns det fel plocka ur barnet och prova sen igen. Har du provat med en docka eller gosedjur? Det låter och känns verkligen fånigt men jag tyckte det var bra övning.
Visst klarar de små mer än vad jag tror men är ändå mesig. Jag hoppas att jag vänjer mig snabbt. :) Det har ju bara gått 10 dagar som förstagångsmamma.

Har tyvärr inte hittat ett lämpligt gosedjur bland de som mina bonusbarn har. Den ända i rätt format var mycket för smal för att bli värd att träna med.
#9521275
waterlily skrev:
Teusa skrev:
Visst är det nervöst att hantera en liten bebis. Jag brukar tänka på hur barnmorskor håller nyfödda. Både hur de hållit i mina och vad jag sett i tv-serier. Ett stadigt grepp som ser obekvämt ut. Sen tänker jag oxå på hur de legat ihopknycklade i livmodern. Dom är rätt böjliga. :shock: :D

Öva och känns det fel plocka ur barnet och prova sen igen. Har du provat med en docka eller gosedjur? Det låter och känns verkligen fånigt men jag tyckte det var bra övning.
Visst klarar de små mer än vad jag tror men är ändå mesig. Jag hoppas att jag vänjer mig snabbt. :) Det har ju bara gått 10 dagar som förstagångsmamma.

Har tyvärr inte hittat ett lämpligt gosedjur bland de som mina bonusbarn har. Den ända i rätt format var mycket för smal för att bli värd att träna med.
Det spelar nog inte så stor roll vad man övar med. Nåt med ben och ev huvud. Fast bebisens ben i början sitter ju nästan ihop. Så typ en gosegroda eller kanin kan också funka. :lol:
#9521320
Det som var praktiskt var om den hade lite tyngd minns jag :hmm: Kombinera ett gosedjur med en påse ärtor eller ris :D Bara knyt ihop dem med nåt, snöre eller tygbit.

Det som känns märkligt nu kommer att kännas som att cykla senare att hiva upp skrottet :tumup:

Vi började också med trikåsjal, bra för nybörjare. Jag och sonen varmlivade men funkade bra om sommaren men en kraftig sådan för oss faktiskt.
#9521411
kelaren skrev:Det spelar nog inte så stor roll vad man övar med. Nåt med ben och ev huvud. Fast bebisens ben i början sitter ju nästan ihop. Så typ en gosegroda eller kanin kan också funka. :lol:
Hm, Eriks ben gör helt olika grejer och sprattlar omkring vilt, de sitter nog inte så mycket ihop. ;) Men ska gräva vidare bland gosedjuren.
#9521412
zink skrev:Det som var praktiskt var om den hade lite tyngd minns jag :hmm: Kombinera ett gosedjur med en påse ärtor eller ris :D Bara knyt ihop dem med nåt, snöre eller tygbit.

Det som känns märkligt nu kommer att kännas som att cykla senare att hiva upp skrottet :tumup:

Vi började också med trikåsjal, bra för nybörjare. Jag och sonen varmlivade men funkade bra om sommaren men en kraftig sådan för oss faktiskt.
Tack, Zink! Jag är mycket glad att ha fått så mycket positiv respons här! Ja, nallen som jag provade var mycket för lätt för att kännas meningsfullt. Ska kombinera med lite vikt. Har en 3kg vikt för träningen, kanske den duger. :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?