Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ReMarc
#9519112
Vi har fått tillökning i familjen och nu vill vår stora 6-åringen bäras på nytt (har burit henne massor upp till 3 årsåldern). Eftersom hon väger "bara" 18 kg så har jag inget emot att bära henne på ryggen en stund. Men vad jag än provar att ha henne i så känns allt obekvämt antingen för mig eller för henne! Vi har testat ringsjal, mei tai, Manduca, kanga och en Hoppedis-långsjal. Misstänker att det är det sistnämnda som jag kan hoppas att få till på ett bättre sätt.

Har ni några tips på knytningar för en lång och smal 6-åring?
Användarens profilbild
Av Zilver
#9519113
Det finns många olika knytningar som passar olika kroppsformer och muskler.

Jag provade några olika när mitt barn var 1,5 år och fastnade för Double Hammock. Den la tyngden mer på magen än axlar och rygg, samtidigt som barnet kom högt upp så jag kunde vrida på huvudet för att se henne.

Jag tror inte den passar alls för en lång 6-åring. Det är nog bättre att hitta en knytning långt ner på ryggen. Det finns många instruktionsvideor på youtube om du söker på t.ex. "baby wearing back" eller "back carry".

Det tog oss ett halvår med övning 1-2 gånger i veckan innan jag kände att jag lyckades knyta bra. När du hittar en knytning som fungerar någorlunda, prova många gånger innan ni ger upp :heart: Med just DH var knepet att spänna tyget riktigt ordentligt så att allt sitter fast tajt, men jag vet inte om det gäller alla knytningar.
Av Grodfen
#9519133
Vad roligt med bärsuget storbarn! :loving:
Min snart sexåring sitter rätt bra i vår Tula Toddler. Den är för smal i sitsen egentligen för att vara optimal, men det funkar ändå för oss bägge. Det är kanske inget ni vill skaffa enkom för detta syfte - isåfall skulle kanske en ännu större sele vara bättre -men om ni ändå skulle vilja ha en sele som funkar efter Manducan i storlek, så är Tula toddler jättebra. :tumup:

Men nu gick jag på rubriken, kanske vill du bara ha knyttips och då är jag dessvärre fel person att svara.
Av nano
#9519140
Dh tyckte jag ockås funkade bra till rätt stort barn men SÅ stor var hon inte iofs.

Nr 3 på den här sidan tycker jag ser bra ut. (Det står inte att att den heter Dubbel Hammock men tycker den verkar väldigt lik, var dock typ 2 år sedna jag bar senast :cry: )

EDIT: Glömde länken :lol: :oops: https://wrapyourbaby.com/toddler-wrapping/
Av ReMarc
#9519193
Tack för alla tips och för länkar! Ja, jag kommer att fortsätta experimentera med långsjalen, det vill dottern också :) Och igår fick hon till sin stora glädje provbära lillebror (5 månader) i mei tai :)
Användarens profilbild
Av zink
#9519200
Åh, jag minns när jag vägde då 6-åringen i samma viktklass på festivaler sent om kvällen :loving: Fast vi hade inte sjal då utan en Boba-sele åsså fixat "stigbyglar" av korta spännremmar för att inte benen skulle domna.
Användarens profilbild
Av Medlawg
#9519219
Var bor du någonstans? Jag har en Boba-sele i Stockholm som du skulle kunna få låna över sommaren, har inte burit så stort barn som 6-åring i den men den funkade utmärkt till sonen när han var drygt fyra och lång.
Av lilith
#9519346
Ryggknytningen jag tyckte funkade bäst på stort barn var en kanga/torso carry. Den blev mer som extra avlastning när jag bar (utan sjal) vanligt på ryggen, tyckte det blev för tungt att ha något alls över axlarna.
Här är hur man gör med stort barn och badhandduk:
https://youtu.be/bZx95NSytBE
Och en double hammock torso-variant:
https://www.google.se/amp/s/modernbabyw ... carry/amp/
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?