Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av rithelo
#9503305
Det trodde jag väl aldrig - men det är faktiskt sant, jag bär mest i Ergo detta barnet.... :shock:
Ergo och så lite ringsjal ibland... :shock:

Vanliga sjalen (min favorit Indio) bar jag i i början, men sen ett par månader så är det Ergo för hela slanten :D
Användarens profilbild
Av Zilver
#9503331
Hoppsan :siishah:

Provade du sele med de äldre barnen? Varför väljer du hellre selen nu?
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9503428
I know! Jag hade trikåsjalen i början men sen har jag i stort sett bara haft ergon eller vagnen. Jag hade ju sett fram emot mina gåsar..
Användarens profilbild
Av rithelo
#9503538
mammatillE skrev::fnissa: Som det kan bli!
Jaa :lol:
mammatillE skrev:Just ja Rithelo! Vore kul att ses och fika. Nu är jag i din stad ibland :D
:shock: Men gärna! Hade glömt att du skulle hitåt... :)
Zilver skrev:Hoppsan :siishah:

Provade du sele med de äldre barnen? Varför väljer du hellre selen nu?
Jag provade lite med Lill-palten, hade en Patapum, men fick bara ont av den. Sen snabbprovade jag ett par andra selar med Räserbebis men tyckte inte det var skönt eller lika mysigt. Men denna gången så provade jag syrrans Ergo igen för att jag var nyfiken på nåt nytt och för att jag helt ärligt inte får till knytet så bra denna gången, jag slarvar mer tror jag och så hänger lillebror ut mer än de andra två gjort. Jag gav Ergon ett par dagar och lyckades till sist få till inställningarna så det blev skönt att bära. Sen fick jag faktiskt erkänna att det kunde vara rätt mysigt med selen också och så föll jag för att det går snabbt att få upp honom på morgonen när de andra två ska iväg - inget axeltyg som behöver rättas till o så :mrgreen:
Användarens profilbild
Av rithelo
#9503539
Jennelii skrev:I know! Jag hade trikåsjalen i början men sen har jag i stort sett bara haft ergon eller vagnen. Jag hade ju sett fram emot mina gåsar..
Jaa, jag hade ju sett fram emot min fina Indio igen... Och att kanske köpa nån ny fin variant :lol:
Användarens profilbild
Av Kristina
#9503614
Jag är också mer bekväm av mig nu och väljer oftast sele, men det finns ju så sjukt mycket fina selar nu! Många i sjaltyg också, kolla in kokade, fidella och lenny lamb till exempel! Sen när han blir större kan du ju köpa en toddlersele också, jag har en beco toddler som är helt awesome!
Av Mery
#9503660
Intressant att det är flera som utvecklats åt det hållet! Jag har bara ett barn, men jag har snarare gått åt andra hållet. Efter några inte så lyckade försök med trikåsjal i början använde jag bara sele tills barnet var över ett år, och tänkte att jag var nöjd så. Men nu väljer jag allt oftare mei tai och även sjal (vävd) ibland. Fast det kanske är vanligare att börja med sele i och för sig. Det blir intressant att se vad jag väljer om vi får fler barn.
Användarens profilbild
Av kapdurk
#9503685
Tja här har ni en tvättäkta selare. :Hahaa:
Har alltid burit i patapum och liknande.
Sjal har jag provat men aldrig fastnat i trots att jag tom var på sjalträff i Umeå när stora var liten och fick se mängder med fina sjalar.
Användarens profilbild
Av zink
#9503710
Läser varannan gång att du är en "spelare" och varannan gång "en seglare" :hellu:
Användarens profilbild
Av zink
#9503711
Jag var f ö en selare i första hand, när sonen var större. Som liten blev det en del gås dock. Och ring. Men blev aldrig kompis med ryggbärande och sjal!
Användarens profilbild
Av Nina & lilla J
#9503756
Jag har nog använt sjal och sele i ungefär samma utsträckning, men för ryggbärande så har jag kommit bäst överens med sele. Nu till kommande bäbis skulle jag vilja ha en didy tai eller liknande, jag får se vad ekonomin säger fram emot våren...
Användarens profilbild
Av thanisa
#9503765
Mery skrev:Intressant att det är flera som utvecklats åt det hållet! Jag har bara ett barn, men jag har snarare gått åt andra hållet. Efter några inte så lyckade försök med trikåsjal i början använde jag bara sele tills barnet var över ett år, och tänkte att jag var nöjd så. Men nu väljer jag allt oftare mei tai och även sjal (vävd) ibland. Fast det kanske är vanligare att börja med sele i och för sig. Det blir intressant att se vad jag väljer om vi får fler barn.
Mitt andra barn är i stort sett bara sjalat. Hade två selar också men sjalen var så överlägsen tyckte jag och när man fått till snitsen så tar det inte längre tid att få på sig och i ordning allt. Trodde jag skulle gilla mei tai men det fastnade jag inte alls för bara fler ändar att hålla reda på. Med första barnet köpte jag inte första sjalen förrän hon var nästan ett år. Med henne ryggbar jag inte som liten var lite skraj för det. Med sonen så blev det ganska snabbt ryggbärning. De gånger som selen var bra var när båda barnen ville bli burna. Då knöt jag upp ena barnet först i sjal och sedan så fick det andra barnet sitta i sele.

Tycker det är lite roligt att ni skriver om ringsjal. Jag trodde från början att jag skulle gilla det och provade, men det är ju så himla mycket svårare att få till en ringsjal än ett ryggknut bra. Visst kanske j ag borde gett det fler försök men när jag hittade något som gick snabbt och gav en otrolig avlastning så såg jag ingen anledning till att byta.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?