Little Frog - nån som testat? : Kortsjal & Långsjal (vävda) • sjalbarn.se

Aktuellt datum och tid: tis nov 12, 2019 14:46

Little Frog - nån som testat?

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: krakri, God_cares, Hell Cat, Asia

Little Frog - nån som testat?

Inläggav Smultronbarn » mån jun 20, 2016 18:07

Jag såg en fin sjal begagnat av märket Little Frog. Vet inget om denna denna alls, och undrar om någon här testat den eller vet något om den?
Stolt mamma till Lilleman -06 :heart: - som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan. :loving:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Re: Little Frog - nån som testat?

Inläggav Mery » mån jun 20, 2016 18:49

Jag har ingen egen erfarenhet men en kompis har en sjal därifrån. Hon verkar nöjd med den! Tror att den är köpt från Polen från början.
Mamma till E född juni 2015 och H född mars 2018
Mery
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav kronärtskocka » mån jun 20, 2016 19:38

En gammal tråd om Little Frog:

viewtopic.php?f=3&t=229773&p=9412676&hilit=Little+Frog#p9359871

Inte så många svar, är säkert fler som har testat nu :tumup:
Lever med två ljuvliga ungar som en gång i tiden var små sjalbarn.
Användarvisningsbild
kronärtskocka
SjalGalning
SjalGalning

Inläggav Altariel » mån jun 20, 2016 19:54

Jag har testat, som synes i den andra tråden ;)

Men nu har jag lite mer att jämföra med. Det är helt klart en bra sjal! Min var 100% bomull. Den känns liksom inte lyxig, men den gör sitt jobb och min var väldigt stadig faktiskt, blev mycket mjukare med användning, så en begagnad kan nog vara ett bra val!
N 2010, M 2014.
Altariel
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Smultronbarn » mån jun 20, 2016 20:59

Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Ja då kanske en begagnad är bra, men det verkar som förra ägaren bara testat den och vill sälja den vidare. Då blir jag alltid så nyfiken om det är fel på sjalen eller om det bara är en som kommit på att den inte gillar/orkar med att knyta sjal. Själv är jag ju nybörjare på sjalknyt men det går sakta framåt. :tumup:

Verkade som att det fanns en i bomull/hampa och en i bomull bara (den var finare färger), så ska se om jag törs och den finns kvar.
Stolt mamma till Lilleman -06 :heart: - som cyklar likt vinden och uppfinner i Lego och Minecraft. Lillvift -14 som gillar sin Ergo bäst och springer och klättrar däremellan. :loving:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Altariel » mån jun 20, 2016 21:03

Smultronbarn skrev:Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Ja då kanske en begagnad är bra, men det verkar som förra ägaren bara testat den och vill sälja den vidare. Då blir jag alltid så nyfiken om det är fel på sjalen eller om det bara är en som kommit på att den inte gillar/orkar med att knyta sjal. Själv är jag ju nybörjare på sjalknyt men det går sakta framåt. :tumup:

Verkade som att det fanns en i bomull/hampa och en i bomull bara (den var finare färger), så ska se om jag törs och den finns kvar.

Bli inte avskräckt! Jag hatar (ok, lite väl starkt uttryckt, men jag vet inte vad jag ska svara) när jag får frågan "varför säljer du?". För oftast så har jag inte haft sjalen så länge och nu vet jag precis vad jag gillar, så är det inte kärlek så säljer jag vidare rätt omgående.
N 2010, M 2014.
Altariel
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Smultronbarn » mån jun 20, 2016 21:21

Altariel skrev:
Smultronbarn skrev:Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Bli inte avskräckt! Jag hatar (ok, lite väl starkt uttryckt, men jag vet inte vad jag ska svara) när jag får frågan "varför säljer du?". För oftast så har jag inte haft sjalen så länge och nu vet jag precis vad jag gillar, så är det inte kärlek så säljer jag vidare rätt omgående.

Tack för pepp! :tumup: Nä det är inte skicket eller så som avskräcker i detta fall, utan mer ekonomin och om jag tror att det är rätt sjal för mig. :wink: Har övat den del i dag med girasolen men får inte riktigt till det, så att denna är lite halkig typ som nån sa kanske bara är en fördel? :hmm:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Altariel » mån jun 20, 2016 21:26

Smultronbarn skrev:
Altariel skrev:

Tack för pepp! :tumup: Nä det är inte skicket eller så som avskräcker i detta fall, utan mer ekonomin och om jag tror att det är rätt sjal för mig. :wink: Har övat den del i dag med girasolen men får inte riktigt till det, så att denna är lite halkig typ som nån sa kanske bara är en fördel? :hmm:

Nu när jag är mer van vid sjalade så tycker jag att grepp är en fördel med en kortare sjal, en längre sjal som en kanske ofta gör knyt i fler lager gör inte så mycket om den är lite glidig. Men det är ju personlig preferens såklart! Jag skulle köpa och testa :) går säkert att sälja vidare till en inte allt för stor förlust om ni inte trivs. Men ja, som sagt, jag köper och säljer lite för mycket kanske...
N 2010, M 2014.
Altariel
SjalBeroende
SjalBeroende

Inläggav Zilver » mån jun 20, 2016 21:31

Jag kanske vill köpa den efter dig om du inte vill ha kvar den ;) Den ser fin ut.
Barn: Lilla V (2014) som cyklar och cyklar och cyklar.
Sjal: Blå Amazonas Carrysling (vävd, 450 cm)
Knut: FWCC på magen och Double Hammock på ryggen.
Användarvisningsbild
Zilver
SjalFantast
SjalFantast

Inläggav Smultronbarn » sön jun 26, 2016 20:20

Zilver skrev:Jag kanske vill köpa den efter dig om du inte vill ha kvar den ;) Den ser fin ut.

Få se om jag vinner auktionen först bara. :tumup:
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Snödroppen » ons jun 29, 2016 17:51

Hur gick auktionen? Jag beställde en sjal från Little Frog förra året. De levererade snabbt och kvalitén på sjalen var bra. Sålde dock sjalen igen då jag trivdes bättre med ringsjal och bärsele.
Har fyra gullungar födda 2006, 2012, 2015 och 2017!
Snödroppen
SjalFörtrollad
SjalFörtrollad

Inläggav Smultronbarn » ons jun 29, 2016 23:39

Snödroppen skrev:Hur gick auktionen? Jag beställde en sjal från Little Frog förra året. De levererade snabbt och kvalitén på sjalen var bra. Sålde dock sjalen igen då jag trivdes bättre med ringsjal och bärsele.

Nä jag missade sluttiden så blev ingen sjal här... :oops: Men tror den landade på en bit över 400 kr.

Tack, bra att veta att det är smidigt att beställa direkt från dem. :tumup: Minns du om frakten blev dyr?
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Inläggav Snödroppen » ons jul 06, 2016 08:24

Frakten var 100 kronor. Gå in på deras hemsida och titta på priserna. De har även en hel del sjalar till nedsatt pris.
Har fyra gullungar födda 2006, 2012, 2015 och 2017!
Snödroppen
SjalFörtrollad
SjalFörtrollad

Inläggav Smultronbarn » tis jul 12, 2016 21:10

Snödroppen skrev:Frakten var 100 kronor. Gå in på deras hemsida och titta på priserna. De har även en hel del sjalar till nedsatt pris.

Tack, ska kolla! :D
Smultronbarn
SjalVäsen
SjalVäsen

Återgå till Kortsjal & Långsjal (vävda)