Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9486591
Lillan är nu 20 månader, och älskar att åka i sin Ergo. :loving: Även sonen var störtförtjust i den när han var liten, men när han blev större så sade han att "det gör ont i pungen". Så tänkte för-kolla lite inför när det är dags. :D

Ergon är en gammal eco, ca 10 år gammal nu. Vet ju att det finns viktrekommendationer för selar, men hur långt upp i ålder tycker ni den funkar?

Så vilka selar finns som är större än Ergon? Vet ju att det finns toddler- och pre-school-varianter av selar, men har dålig koll på märken, funktioner och priser.
Användarens profilbild
Av SCSI
#9486596
Den vanliga storleken av tula räckte till 3årsåldern här man min unge är rätt liten (107cm/17kg som 5,5åring...), sen sydde jag en egen preschool inspirerad av främst tula och rose&rebellion...
#9487935
Älskar tula toddler. På mig sitter den betydligt bättre än wompat, har även haft en rose & rebellion och tulan vinner stort över den med. Huvudstödet är svårt om man inte har någon som kan hjälpa till, men annars tycker jag den är fantastisk. (Mitt barn sov så sällan i toddlerselen att huvudstödet inte var nåt större problem, de få gånger jag ville använda det bad jag folk jag mötte om hjälp.)
#9487943
Grodfen skrev:Jag har också vågat be främlingar om hjälp med huvan. Jag kände mig lite generad men responsen har varit väldigt fin, de har dött lite av gullighetschock. :app:
Åh vad bra, det där tycker jag också kan vara lite läskigt ibland. Men gullighetschock, det klarar jag av! :tumup:
#9487944
Hur är Patapum Toddler, nån som testat? Tänker bara att den är rätt överkomlig i pris oftast, men har aldrig testat en Patapum.
#9487946
Smultronbarn skrev:Hur är Patapum Toddler, nån som testat? Tänker bara att den är rätt överkomlig i pris oftast, men har aldrig testat en Patapum.

Den har inte alls lika bred panel som nyare toddlerselar, tror knappt den är bredare än ergon, bara något högre. Och ett större barn behöver en bredare sits för att sitta bra en längre stund.
#9487947
Sele?
Nä, en MT. tex en Wompat! Givetvis en toddler storlek eller möjligen pre-school, beroende på barnets storlek men vi har ingen toddler. Funkar ok att hoppa över faktiskt. Snurra ryggdelen runt midjan lite bara. Knävecken når precis utanför.

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?