Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken vävd långsjal tycker du är bäst?

Didymos
4
11%
Storchenwiege
15
39%
EasyCare
7
18%
Bebina
10
26%
Hoppediz
2
5%
Girasol
Inga röster
0%
Amazonas Brazil
Inga röster
0%
Babylonia
Inga röster
0%
#94804
Inspirerad av vilken sjal tycker du bäst om måste jag prova starta en omröstning :lol:

Jag hade visst angett för många svarsalternativ så jag fick ta bort EllaRoo, Amazonas Antigua och Rebozo.
Användarens profilbild
Av Eld77
#94808
Av de jag har provat (se signaturen) så leder Bebinan med mycket knapp marginal före Lisa. Den är lite glattare, tunnare och svalare, men Lisa är nog en smula stretchigare och avlastar lite bättre. Det är en hård match!
Användarens profilbild
Av marlene
#94815
dom jag har provat är

Babylonia - Otroligt vacker sjal som man vart glad av, jag hade röd, rosa, orange. Den var lite som sträv och inte helt lätt knuten. Otroligt vacker sjal som jag inte var riktigt nöjd med.

Storken - Jag hade en Inka super snygg. Mjuk och lätt att knyta med, bra med snedskurna ändar. Helt klart prisvärd och den får min röst för att den är mest sjal för pengarna :lol: Dock var den jag hade lite för lång. En nackdel är att det är igentligen bara Inkan som jag tycker är så där super snygg.

Easycare - Jag har en Lava, mmmm den är så fin. Jätte bra att knyta med, mjuk och smidig. Många fina färger som jag kan tänka mig. Nackdelar är priset och dom raka ändarna som tyvärr gör att storken vinner.

Hoppediz - Jag har inte haft nån men provat ett par stycken. Det finns många super snygga hoppedizfärger som jag skulle kunna tänka mig men den är inte lika lätt knuten som storken eller easyn.
Användarens profilbild
Av Helena
#94818
Vilket svårt val! Easycare är nog min favorit just nu, den är så mjuk direkt efter tvätt och så gillar jag färgerna. Storchenwiege kommer nog tvåa, den är lite stadigare till ett tyngre barn, fast Easycare är lite skönare över axlarna tycker jag. Didymos är också mysig, fast jag föredrar sjalar som är 70 centimeter breda, iallafall till ryggknytningar.
Användarens profilbild
Av Anna
#94866
Jag har testat Storchenwiege, didymos, easy care och hoppediz och gillar storken bäst. Inkan passar min smak så bra och jag gillar de avsmalnande ändarna. Har även en leo marin. Tycker också att priset är helt ok.
Easy care ligger som en stark två, jag gillar min lava jättemycket. Men jag är inte så förtjust i de raka ändarna och priset är väldigt högt.

Didymos Lisa tycker jag var stel i början, behövde gås in på ett helt annat sätt en både Easyn och storken. + för att de är ekologiska! skiljer mycket mellan olika färger så det är lite svårt att jämföra dem som märke.

Hoppediz skiljer sig också åt en hel del mellan olika färger och även olika sändningar verkar det som. Men de jag har /har haft och har kännt på är helt ok sjalar som avlastar bra och finns i många fina färger. Bra pris, men ger inte alls samma intryck av att vara en riktig lyxig kvalitetssjal som de tre ovannämnda.

--------------------
Amazonas antigua fick ju inte plats, men jag gillar den och tycker de är jättefina färger och gilalr fransarna. Tunn och skön men den kvalar inte in bland de diagonalvävda när det gäller lättknutenhet och maximal avlastning på samma gång. Kan kännas mer lättknutan då den är tunn, men samtidigt lite svår då man behöver vara ganska noga för att kanterna inte ska trycka.

Har även haft amasonas brazil, bra att det finns billiga sjalar, känns helt ok tycker jag och tåls även att använda som picknickfilt utan dåligt samvete. Ser och känns dock lite ut som någon vävt den i slöjden typ.
Användarens profilbild
Av Aurian
#94905
Jag kan inte ge min röst till någon :shock:

Jag hade en EasyCare Lava(den som Marlene har nu) och den är ju underbar! Lätt att knyta, bra avlastning och vilka färger sen! Ai caramba!!! :lol: Synd bara att den var för kort (och minus för raka ändar och skyhögt pris)

Hoppediz är jättego även den och det finns så många fina färger att välja mellan! Inte lika lättknuten som easy och stork, men helt okej. Jag gillar att den stretchar så pass mycket, det gör att den är svår att knyta för tight. Dock gillar jag inte att knuten blir så stor...

Jag har en Inka Stork som är minst lika skön som Easyn! Kanske för att den är använd en hel del redan innan den landade hos mig :wink: Det enda dåliga jag har att säga om Storken är att de har för lite färger att välja mellan :roll: Inkan är inte min färg... Jag vill ha mera färg!!! :lol:


Men summa sumarum... Jag ger nog min röst till Storken ändå! Den hade ju bara ett fel (brist på färger) jämfört med Easyns två (raka ändar, priset).
Användarens profilbild
Av Nova
#94956
Jag röstar på Storchenwiege.
Bara postivt att säga om den! :D
- Mjuk och fin!
- Hållbara färger oavsett antal tvättar.
- Mjuknar fort efter tvätt.
- Avsmalnande ändar och lättknuten.
- Den har rätt längd från början.
- Bra pris!
- Snygg!

Easyn är också trevlig, men Storken är min favorit iaf.
Easyn förlorade en del beroende på de raka ändarna och att
jag tycker faktiskt om när sjalen är litet, observera litet, kraftigare.
Användarens profilbild
Av April
#95048
Här vinner Bebina Stjärntecken ;-) :-D

Kram
Användarens profilbild
Av vanja77
#95083
Nu har jag och easycaren blivit kompisar fast ändå kommer storkisen på första plats hos oss

Hitentills har jag testat:

Hoppediz- en äldre variant så den var lite tjock i materialet tycker jag

Didymos Jonas- underbart mjuk och föjsam

Amazonas Antigua- (vårrand) tunn och sval men inte lika avlastande

Storkis Inka-UNDERBAR!!! jag bara älskar den, lätt att knyta skön att ha på sig avlastar i mitt tycke optimalt

Easycare lava- har äntligen blivit kompis med denna och det var ruggigt lika mellan den och storkisen men inka vann
Användarens profilbild
Av marlene
#95110
Hit tills verkar det som att storken vinner :lol: Lite förvånande att Bebina kommer som två jag trodde det skulle bli easyn :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
#95117
marlene skrev:Hit tills verkar det som att storken vinner :lol: Lite förvånande att Bebina kommer som två jag trodde det skulle bli easyn :roll:
om jag känner folket här inne rätt så har läget ändrats redan nästa vecka eller så :wink: :P
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
#95124
Har i ärlighetensnamn inte haft chansen att bära i så många olika sjalar, men jag tycker nog ändå Storkarna vinner på det totala, just för att man får en bekväm sjal av hög kvalitet i vackra färger till ett inte alltför högt pris!

(...men sedan verkar ju Bebinorna vara intressanta också, och Easy, och Didymos, och.... :wink: )
Användarens profilbild
Av Alven
#95386
diddeldi skrev:om jag känner folket här inne rätt så har läget ändrats redan nästa vecka eller så :wink: :P
Att storken vinner kommer nog inte att ändras, den har jul egat överst i topplistorna så länge jag har varit med här (nästan från start). Men andraplatsen ändras nog :)
Användarens profilbild
Av Tinalqua
#95431
Eftersom jag bara har provat Rebozo kan jag inte rösta men jag önskar mig en Bebina stjärntecken i julklapp och har höga förhoppningar :D
Användarens profilbild
Av Helena
#95468
Alven skrev: Att storken vinner kommer nog inte att ändras, den har jul egat överst i topplistorna så länge jag har varit med här (nästan från start). Men andraplatsen ändras nog :)
Men det är inte riktigt rättvist, Storken är billigast av kvalitetssjalarna, alla har ju inte råd att testa de dyrare sjalarna. Den har också funnits länge på marknaden och fler har hunnit prova på den.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?