Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av michael
#9454473
Jag heter Michael och har tagit över driften (och ägandet) av sajten och forumet efter Daniel. Daniel har nya projekt på gång och kände att han inte hade den tid som sajten och forumet behövde för vidare utveckling.

Efter serverbytet som skedde på måndagsnatten så hoppas jag att allt rullar på som vanligt (och förhoppningsvis ännu lite snabbare). Sjalbarn.se har fått ett nytt hem på en sprillans ny server.

När jag såg att Daniel sökte någon som kunde ta över Sjalbarn.se kände jag att det skulle vara ett spännande projekt, jag har vid ett flertal tillfällen tidigare snubblat in på både sajten och forumet (jag har en 5-åring och en 2-åring som båda blivit burna i både sjal och bärsele). Anledningen till att jag valde att hoppa på just detta projekt var att jag såg en hel del förbättringspotential av både sajten och forumet i framtiden.

Av det jag har hunnit läsa mig till så verkar det vara ett härligt gäng som är stammisar här som peppar varandra och det råder en god stämning!
Det jag började med var att jobba mig igenom tråden "Vilka önskemål har du på Sjalbarn?". Flera av förslagen hoppas jag kunna genomföra i närtid (inom någon/några månader i alla fall).

Fokus kommer först och främst bli på en mobilanpassning av både sajten och forumet och i samma veva försöka lägga in möjligheter att fortsätta peppa varandra genom att "gilla" andras inlägg. Jag har förstått att många är vana vid den bruna (jordliga?) färgskalan och ska försöka få till något liknande i framtiden, möjligtvis att man kan välja en mellan den och en ljusare variant så det ska passa så många som möjligt.

Är man en van forumbesökare så är ju förändringar nästan alltid jobbiga, oavsett hurdana de är (i alla fall under ett par dagar), men jag ska försöka förvarna och även förankra större ändringar hos er innan de utförs. Oroa er inte, jag kommer inte vända upp-och-ner på allt! ;)


Väldigt kort om mig: Jag har jobbat med webbutveckling i egen regi i drygt 10 år, bor i Jönköping med sambo och två busiga barn (2 och 5 år).

Se Daniels hälsning här: http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?t=234749
Av Nikaj
#9454478
Välkommen - det låter lovande! :-)

Gött att höra att det finns folk som bär sina barn i Jkpg också - vi funderar på att flytta dit inom det närmsta året :wink:
Användarens profilbild
Av Zilver
#9454502
Välkommen till Sjalbarn :hello:

Roligt att du själv har två sjalbarn. Jag var rädd att ett nytt ägarbyte skulle skapa en ännu större klyfta mellan ägare och besökare men så blir det kanske inte. :heart: Av ren nyfikenhet undrar jag hur du började din resa med sjalar så du får gärna hoppa in i den här tråden med din historia.
http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=233834

Om du önskar bolla utvecklingen med någon annan så är jag också webbutvecklare. Min styrka är inom PHP men jag kan lite av varje inom LAMP. :tumup:

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?