Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ornage
#9454225
Ja, det är jag som är kort 1.50. Tänkte bära en fyramånaders, även på ryggen så småningom.
Fick precis hem en Ergo men jag tycker höftbältet är ivägen när jag går.
Tips på annan sele tages tacksamt emot. Såg att många säger att Beco butterfly II passar korta men jag tycker den är för dyr :oops:
Av Nikaj
#9454242
Pognae? Den görs för den koreanska marknaden och är känd för att passa korta personer (jag är 1.60 och gillar den mycket). Tror den kostar runt 1000-lappen.
Av Altariel
#9454262
Pognae eller Beco Butterfly skulle jag säga också (hörsägen dock, jag är rätt lång). Beco går nog hyfsat att få tag i begagnat, Pognae vet jag inte riktigt, har inte sett så många på andrahandsmarknaden.
Användarens profilbild
Av Cayenne
#9454325
Nu är det några år sedan jag bar, men ergo funkade inte för mig. Beco (minns inte vilken modell jag hade) funkade, men jag tyckte bäst om att bära i sjal, helt klart. En ganska kort i ryggsäcksknytning. Jag är 152cm lång.
Av Ornage
#9454581
Tack för tips. Får se vad det blir. Har sjal men har tröttnat på att bära i den :intetitta:
Så länge bär jag vidare i en BB original som jag hittat. Men det blir förstås inga långpromenader ...
Kan en Me tai vara något?
Av Altariel
#9454696
En meitai tror jag absolut på! Det är lite det bästa av två världar, mjukt som en sjal men lättare att få rätt snabbt :) Jag skulle välja en med utbredbara axelband.
Användarens profilbild
Av Kusmi
#9454716
Jag gillar becon bäst, är dock 10 cm längre än dig. Den känns mycket mindre otymplig och så finns den i fina färger.
Av Flygmusen
#9454736
Jag är kort 157 cm grovt byggd och inte så kort i ryggen så manduca funkade rätt bra på mig. mei tai gillade jag skapt men jag köpte tyvärr en som min dotter växte ur rätt tidigt (sittytan blev för smal och var i för tunt tyg). Jag tyckte mei tai var det lättaste av alla bärredskap och ringsjal det sämsta. Manduca och vävd sjal var mittemellan medan trikåsjal bara var praktiskt de första månaderna sedan rörde sig min dotter för mycket så det svajade rejält. Skulle jag få ett nytt barn så är det Manduca och mei tai som skulle användas mest och då jag redan har en vävd så utgår jag från att jag skulle använda den men jag hade faktiskt inte köpt en sådan idag om det inte handlade om en mycket billig (under 200kr).
Av skogsviol
#9469421
Vet inte hur 4g känns. Jag gillar vår boba 2g mycket :D Den är stadig, inte sladdrig som vår ergo blev efter ett tag. Den är lite högre i ryggen än ergon och har bra avbärningsspänne som är lättjusterat över bröstet.
Såg att tråden inte var precis ny, men jag tipsar ändå!
Användarens profilbild
Av Ashe
#9469485
Nu är jag lite längre än dig (164) men för mig har Manduca och Mei tai funkat bäst.
Min mamma som är 149 har provat båda och det har funkat bra (på rygg och mage)
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9469498
Kanske en patapum? Den är alldeles för liten för mig som är 177..
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?