Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Javli
#9450452
Hej!
Vi väntar barn i vår och har tänkt att bära från början denna gång. Förra gången började vi bära vår äldre dotter i en ergo-baby. Jag är ca 160 cm lång och normalt byggd. Gillar verkligen ergo-babyn men upplevde ibland att axelbanden gled ned, vet inte om jag har för smala axlar.

Nu söker vi efter en ny bra sele som kan passa från nyfödd. Funderar på om jag ska satsa på en till ergo-baby eller om det finns någon bättre för min kroppsbyggnad.
Har spanat in följande:
Manduca
Tula standard
Beco butterfly
Boba 4G

tar gärna emot era erfarenheter av ergo baby eller några av de andra selarna och att bära i dessa från nyfödd och uppåt.
Användarens profilbild
Av Sanna81
#9450455
Manduca är den enda sele jag gillat att bära i, just för att axelbanden gled ned med andra. Jag tror inte att jag har särskilt smala axlar, men de lutar liksom utåt mer än på de flesta verkar det som. Anledningen till att Manduca fungerade var att man kunde korsa axelbanden på ryggen. Däremot var den väl inte bättre än andra selar för ryggbärning, för korsandet av axelband fungerade inte när man hade dem på framsidan av kroppen, av naturliga skäl.

Nu var det i och för sig några år sedan jag hade lite mer koll på bärmarknaden, det är möjligt att det kommit fler selar med denna funktion på senare tid.
Av Jos
#9450460
Manduca har jag använt och gillat, men jag upplevde den som något för stor. Jag är 165 cm och normalbyggd. Så risken är stor att du kommer tycka att den är för stor. Jag har hört flera som tycker att Manducan passar bra för lite större bärare. De andra selarna du nämner har jag inte provat.

Men jag undrar om det måste vara en sele? Till en nyfödd föredrar jag trikåsjal, trots att jag annars gillar selar bäst.
Användarens profilbild
Av telistant
#9450463
Angelpack LX var min favorit till småbebisar. Enkel och avskalad sele. Jag vet inte om den säljs länge men jag har en jag kan tänka mig att sälja. Axelbanden går att korsa och det finns huvudstöd. Jag är lite drygt 160 cm och väger ca 65 på bilden

Bild
Bebis är ca 5 veckor på de inte så superbra bilden
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?